اندیشه ی امام(ره) ؛ معیار اساسی در تمام سیاست گذاری ها

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دی ماه سال جاری سیاست های برنامه ی پنجم توسعه را ابلاغ فرمودند. نکته ی اساسی در این ابلاغیه؛ “برجسته كردن نقش اندیشه امام (ره) به عنوان یك معیار اساسى در تمام سیاست گذارى‏ها ” می باشد. که معظم له همچون گذشته بدان توجه ویژه ای مبذول داشته اند. بی شک امام (ره) معيار هويت ملي و اسلامي ايران امروز است. از این رو ضرورت دارد در تمامی تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های کشور چه در سطح کلان و چه در سطح خرد بدین امر توجه ویژه ای داشته باشیم.

اکنون در آستانه ی سی امین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم. واقعه ی مهمی که با شکل گیری آن پيام هاي الهي و معنوي امام خميني در سراسر جهان طنين انداز شد. و پهنه جغرافیایی وسیعی را دربرگرفت و کلیه کشورهای اسلامی را تحت تأثیر قرار داد و هر روز طرفداران بیشتری در مناطق مختلف پیدا کرد. رهبر کبیر انقلاب با تأسي به آموزه هاي اسلام ناب محمدي بسياري از روابط اجتماعي، سياسي ، اقتصادي و فرهنگي در سطح جهانی رامتحول ساخت و نظام هاي رايج دنيا را به چالش فراخواند و الگوي تازه اي برای جهانیان ارائه كرد و ميليون ها انسان سرگشته در برهوت الحاد و بي ديني و گرفتار در دام جاهليت عصر مدرن را با دعوت به ارزش هاي وجودي خويش ودين ومعنويت رهايي بخشيد. با این تفاسیر کشور ما بعنوان مهد این تفکر باید بیش از پیش به ترویج انديشه ناب و ملکوتی امام (ره) در تمامی عرصه های ملی و بین المللی اهتمام ورزد که تحقق این امر در گرو توجه به اندیشه ی ایشان چه در عرصه ی سیاست گذاری و برنامه ریزی و چه در عرصه های مختلف کاربردی و عملی می باشد.

با عنایت به مرقومات فوق الذکر باید به این نکته اذعان نمود: حال که ایران اسلامی و انقلاب مردمی آن كه بر اساس افكار بلند وانديشه متعالي حضرت امام تكوين يافته است و به فضل پرودگار مهربان قریب به سی سال در مسیر توسعه و تعالی گام برمی دارد، ضرورت دارد حرکت نظام مند و توسعه ای کشور نیز کماکان در همه ی نهادها و ارگان های انقلاب اسلامی در چارچوب اندیشه ی والای ایشان انجام پذیرد. به بیان دیگر باید در تمامی عرصه ها همواره در عوامل پيدايش و طرح شعارهاي محوري وتعيين اهداف و آرمان هاي بلند با آن شخصيت ملكوتي پيوندي ناگسستني داشته باشیم. که این مهم در واقع همان اصلی است که رهبري معظم با انگشت نهادن بر آن به همگان این واقعیت را متذكر گرديده اندكه: ” انقلاب وامام خميني دو پديده انفكاك ناپذيرند، تحليل انقلاب اسلامي ايران بدون شناخت شخصيت رهبر بزرگ آن … ممكن نيست.”

در پایان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که: انديشه ي امام (ره) پايه اصلي و عنصر حياتي شروع و استمرار جريان انقلاب اسلامي بوده است. اندیشه ای که بر پايه مباني ثابت واستوار وخدشه ناپذيري چون اتكا و توكل راسخ بر قدرت لايزال الهي ، تكليف مداري مطلق و … قرار داشته است. پس برای حفظ انقلاب اسلامی، خون شهدا و بالندگی ایران اسلامی نیازمند حاکمیت این اندیشه در برنامه و عمل هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *