روان شناسی كار

نویسنده: محسن بهشتي پور

 امام صادق عليه السلام مى‌فرمايد: خداوند بزرگ راه هيچ روزى و در آمدى را بر مومنان نمى‌بندد مگر آن كه راه بهتر و مفيدترى را مى‌گشايد
براى موفقيت در پيشه و كار با توكل بر خدا و اعتماد بر خويشتن  مى‌توان موفق بود. چه بسا ديده شده است كه انسآن‌هايى در يك رشته هميشه عقب بوده و شكست خورده‌اند ولى با تغيير شغل و يا رشته تحصيلى يا كار، موفقيت‌هاى مهم در زمينه‌هاى علمى، تجارى ، صنعتى حتى سياسى و نظامى به دست آورده‌اند.  همچنين در شهرى اگر نتوانستيد كسب و تجارت كنيد به شهرهاى ديگر كوچ كنيد. رسول گرامى اسلام مى‌فرمايد: آن گاه كه گرفتارى زندگى و تنگى معيشت به كسى روى آورد بايد براى كسب و كار بيرون برود و موجب غم و اندوه خود و خانواده‌اش نگردد.
و اگر در تجارت با شكست روبرو شد، روشن است كه اين شكست تجارى عللي دارد، و بايد به متخصص فن تجارت و اقتصاد رجوع كند تا عوامل شكست را براي شما بررسى كند. مشورت با تجار موفق و صاحب‌نظران اقتصادى در برخى موارد لازم و ضرورى است. چرا كه از اين راه مى توانيد از تجربه‌هاى آن‌ها استفاده كنيد، بديهى است كه بهترين راه موفقيت، بهره‌بردارى از تجربه ديگران است كه سال‌ها در اين  فن آزموده شده‌اند. به علاوه شما بايد توجه كنيد كه در شهر شما صدها نفر ثروتمند و سرشناس در يك لحظه تمام هستى خود را از دست داده و يا ورشكست شده‌اند و يا افرادى كه زندگى را از هيچ شروع كرده‌اند و آه در بساط نداشته‌اند ولى در اثر پشتكار و تلاش و با صبر و حوصله و استفاده از تجربيات ديگران و تكرار نكردن اشتباهات گذشته، همه چيز را باز يافته و به موفقيت‌هاى بزرگى رسيده‌اند و شخصيتى بزرگ كسب كرده‌اند. شما چرا نتوانيد چنين باشيد؟ مگر از ديگران چه كم داريد؟

راه موفقيت كسى كه درآمد زيادى ندارد:
اگر با تلاش و تكاپو نتوانستيد درآمد زيادى به دست آوريد باز نبايد نگران شويد و راه حل اين است كه درآمد مختصر خود را عاقلانه صرف كنيد، زندگى را ساده و ساده‌تر كنيد و احتياجات خود را به حداقل محدود كنيد تا زندگى براى شما شيرين و لذت بخش شود و بدانيد كه بيشتر نگرانى‌ها و تشويش‌ها نتيجه آزمندى و بلند پروازى و نداشتن عقل معاش است. امام صادق عليه السلام فرمود:كسى كه مراعات اقتصاد كند من ضمانت مى كنم كه فقير نشود    امام صادق عليه السلام فرمود: تقدير و تنظيم برنامه‌هاى اقتصادى و زندگى و داشتن عقل معاش از تمامى كمال انسانى است    امام باقرعليه السلام فرمود: كسي كه اقتصاد در معاش و حساب دقيق دخل و خرج در زندگى نداشته باشد؛ خيرى در او نيست … چه خوب كه در زندگى اگر گنج زر نيست، گنج قناعت باشد، كه فرموده اند: ((القناعه مال لا تنفد))   قناعت مالى است كه تمامى ندارد. توصيه مي شود  در چنين مواردي  سوره يس و سوره واقعه و  سوره قريش و سوره طلاق آيه سوم و سوره حديد آيه ده و يازده را روزي يک بار بخوانيد مجرب است و سعي کنيد احترام بيشتر به پدر و مادر خود بگذاريد زيرا بيشتر فقر و تنگ‌دستي بخاطر اين است که حرمت پدر و مادر را فرزندان نگاه نمي دارند و روزي برايشان سخت مي شود.
آنچه مشكلات را آسان مى‌كند:
توجه به رضايت وخشنودى آفريدگار يكى از راه‌هاى عمده رفع نگرانى است  و ديگر رضايت پدر و مادر و خواندن ذکر مي‌باشد. در پاره‌اي از موارد،  نگرانى مربوط به كارهايى است كه انجام آن دشوار است يا بازده و نفع مادى آن كار كم است و يا آن كار مصيبت‌بار و رنج آور است و موجب سرزنش و انتقاد مردم مى‌گردد ولى اصل كار درست و بنيادى است. در اين موارد مسئله قصد قربت( نيت ) نقش موثرى ايجاد مى‌كند و انجام كار براى خشنودى خدا و اميد به ثواب و پاداش الهى بزرگ‌ترين مشوق انسان است و سبب مي‌شود مشكلات و اندوه و غم‌ها در اين راه قابل تحمل گردد.  لذا سختى و گرفتارى هرچه باشد و در هر شرايطى كه اتفاق افتد ديگران هر طور قضاوت كنند چون خشنودى و رضايت خالق مورد نظر است و اجر و پاداش از او مى طلبد تحمل آن آسان مى‌شود. امام حسين عليه السلام در سخت‌ترين لحظات مصيبت و بلا و ناراحتى‌هاى طاقت‌فرسا و خردكننده به هنگام شهادت كودك شيرخوار خود را كه روى دست داشت،  فرمود: آسان است بر من اين مصائب كه فرود مى آيد چون خدا مى بيند.
اگر روحيه اين چنين قوى باشد انسان مي‌تواند به جنگ حوادث برود و همه تلخي‌ها و حوادث را بر خود هموار سازد.
تکنیک های برتر برای سرمایه گذاری های موفق: گاهی اوقات اشتباهات کاملاً مشهودی را در زندگی برای بارها و بارها تکرار می کنیم. سرمایه گذاری نیز از این امر مستثنی نیست. افرادی که معمولاً دارای حافظه ی خوبی نیستند، یک اشتباه را به کرات در مورد مسائل اقتصادی تکرار می کنند. اگر شما در مورد اصول ابتدایی علوم اقتصادی آگاهی کاملی نداشته باشید، سرمایه گذاری برای شما تبدیل به یک امر پیچیده می شود و زیان بار می شود. هر کس برای بهرمندی از آینده ای روشن تر می بایست از همین حالا راه و روش صحیح سرمایه گذاری را بیاموزد. مهمترین این امرتوکل به خداوند منان و رحمان و برنامه ریزی صحیح ، داشتن یک مشاورخوب وکاردان و یک حسابرس (مدیر مالی قوی ) است.
از اشتباهات اقتصادی خود درس بگیرید با وجود همه این حرف ها اگر شما تکنیک های درست را یاد بگیرید، متوجه خواهید شد که سرمایه گذاری آنقدر ها هم که فکر مکنید، کار دشواری نیست. معمولاً مردم سرمایه گذاری را خیلی سخت تر از آن چیزی که هست تصور می کنند. همه ی سرمایه گذاران اشتباه می کنند، اما اگر از قبل خودتان را آماده رویایی با مشکلات کنید، از میان برداشتن موانع راحت تر خواهد بود. با توجه به شیوه هایی که در این مقاله برای شما ذکر کردیم، در کنار یک طرح  مناسب اقتصادی، مطمئن باشید که میتوانید مقادیر زیادی پول، وقت و انرژی برای خود ذخیره کنید.
مدیریت غلط ریسکبرخی از افراد فقط می خواهند ریسک کنند. این در حالی است که عده ی دیگری از افراد نیز هستند که هیچ گونه تمایلی به پذیرش هیچ گونه ریسکی ندارند. هیچ یک از این دو مورد، گزینه خوبی در مورد مسائل مالی و اقتصادی به شمار نمی روند. اگر بیش از اندزاه ریسک کنید این احتمال وجود دارد که تمام رشته هایتان ناگهان پنبه شود. همچنین اگر به هیچ وجه ریسک نکنید، تورم شما را درکام خود فرو برده و توان خریدتان را کاهش می دهد. باید در مورد این امر به یک تعادل نسبتاً پایدار دست پیدا کنید.
عدم وجود تنوع در کاریکی از مهمترین قوانینی که یک سرمایه گذار باید در کارهای خود همواره به خاطر داشته باشد، تنوع است. به عبارت دیگر نباید همه پول هایتان را بر روی یک کالا سرمایه گذاری کنید. شاید این قانون ساده باشد، اما به همین سادگی هم فراموش می شود. شاید در ابتدا کار خود را با تنوع بالا شروع کنید، اما پس از چندی این تعادل از میان می رود و عمده توجه شما بر روی نوع خاصی کالا معطوف می شود. همچنین باید توجه داشته باشید که کالای مختلف مربوط به یک شرکت را نیز نباید درجا خریداری کنید. شاید گاهی اوقات ریسک پذیری خوب باشد و سودهای کلانی را نصیب شما کند، اما همیشه یک چنین اتفاقی روی نخواهد داد.
پیش بینی روند بازار مطالعه های متعدد حاکی از این امر هستند که هیچ گاه نمی توان به طور دقیق بازار را پیش بینی کرد و هر ساله تمام افرادی که این کار را انجام می دهند در نهایت اعتراف می کنند که شکست خورده اند. پیش بینی بازار به این معناست که وقتی نرخ کالایی بالا می رود، شما باید از آن کالا برای فروش داشته باشید و زمانیکه نرخ کالایی کاهش پیدا می کند، توان خرید آنرا داشته باشید؛ اما مشکلی که این استراتژی با آن مواجه است این است پیش بینی آینده بازار تقریباً غیر ممکن است. به جای اینکه تلاش کنید تا نبض آتی بازار را بدست گیرید، سعی کنید سپرده ی معقولی را به حساب های خود تخصیص دهید و کار خودتان را دنبال کنید. هر موقع هم که توان مالیتان رو به افزایش بود، مانده حساب خود را افزایش دهید.
اتخاذ تصمیمات احساسی احساسات در عرصه های مختلف زندگی تاثیرات متفاوتی را بر روی زندگی انسان ها می گذارد؛ اما زمانیکه نوبت به سرمایه گذاری می رسد باید دانست که دخیل کردن احساسات به هیچ وجه کار درستی نیست. برخی از افراد هستند که در مقابل هر نوسان کوچکی که در بازار اتفاق می افتد، وسواس بیش از اندازه ای از خود نشان میدهند. با یک کاهش قیمت کوچک ناراحت و با یک افزایش سطحی خوشحال میشوند. اگر تصور می کنید که تا این حد احساساتی هستید، به اخبار اقتصادی تلویزیون گوش ندهید. اگر می خواهید به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید، باید دوی مارتن را انتخاب کنید نه دوی سرعت.
سفارش انحصاری یکی از اشتباهاتی که ممکن است در همان مراحل اولیه ی سرمایه گذاری اتفاق بیفتد، سرمایه گذاری بر روی سفارش های انحصاری و محدود است. در سفارش های انحصاری شما ملزم به پرداخت قیمت دقیق کالا هستید، اما اگر از سفارش های کلان استفاده کنید، قیمت هر کالا در زمان های مختلف می تواند تغییر پیدا کند و شما دیگر ملزم به پرداخت هزینه اولیه نیستید. سرمایه گذارهایی که قصد خرید و فروش طولانی مدت را دارند باید حتماً از سفارش های کلان استفاده کنند. اگر شما قصد دارید که سپرده هایتان را برای مدت زمانی نزدیک به 10 تا 15 سال سرمایه گذاری نمایید، دیگر نباید نگران چند هزار تومان بالا و پایین شدن آنی بازار باشید.
کاری را به تازگی آغاز کرده اید ولی احساس خستگی می کنید. چه اولین کار شما باشد و چه شغلتان را تغییر داده باشید، به هر حال وارد این حرفه شده اید و احساس می کنید گیر افتاده اید. کارها به نظرتان ملالت آور، خسته کننده و تکراری می آید و زمانتان را نمی توانید آنطور که دوست دارید بگذرانید. قبل از اینکه برگه استعفای خود را امضا کنید، مدتی وقت صرف کنید و به درستی درمورد کارتان فکر کنید. فرصتی هم به این کار بدهید. شاید آنقدرها هم که فکر میکردید خسته کننده نباشد.راه حل های کوتاه مدت
کارهای روزانه تان را یادداشت کنید همه ی کارهایی را که تا قبل از اتمام زمان کاری می بایست انجام دهید یادداشت کنید. و با انجام هر کار کنارش تیک بزنید. با این کار زمان برایتان سریعتر می گذرد و شما از کارهایی که انجام داده اید به خوبی اطلاع می یابید. این کار در مواقعی هم که اطرافیان می گویند شما سریعتر از سایر کارمندان کار نمی کنید بسیار کمک کننده است زیرا نشان می دهد که کارهایتان را کامل و به سرعت انجام داده اید.
ابتکار به خرج دهید و کار جدیدی را شروع کنیدهمیشه شروع کننده شما باشید. پیشنهاد کارها و پروژه های جدید بدهید. این مطالب را با دست اندرکاران مربوطه در میان بگذارید. هدفتان این باشد که علاقه ی خود را به کار کردن نشان دهید، اما نگذارید دیگران بد به شما نگاه کنند و فکر کنند با این کارها قصد خودنمایی دارید.

آموزش های خود را بالاتر ببریداز حالت یکنواخت همیشگی بیرون بیایید و دانش خود را در زمینه ی حرفه تان بالاتر ببرید. همینطور که از نردبان ترقی بالا می روید، زمان برایتان لرزش زیادی پیدا می کند. بنابراین سعی کنید معلومات و علم خود را در کاری که انجام می دهید افزایش دهید.
مربی داشته باشید در هر مرحله ای از کارتان، خوب است که برای خود مربی پیدا کنید تا شما را در انجام کارهایتان راهنمایی کند. او می تواند به شما کمک کند تا این صنعت را بهتر درک کنید و در کارتان موفق تر باشید.
هشیار باشید و مثبت فکر کنیدهر کس باید در جایی شروع کند. ممکن است از خود انتظار داشته باشید که کاری مهمتر و چالش برانگیزتر داشته باشید اما شکایت نکنید. از منفی بافی در مورد کارتان دوری کنید، و سعی کنید که بهترین استفاده را از موقعیت فعلیتان ببرید. آگاهی هایتان را افزایش دهید و مهارت هایتان را توسعه دهید. در حد توانایی هایتان کار کنید و به زودی خواهید دید که خستگی و ملالت ناپدید می شود.
تحسین و تشکرسعی کنید به طور روزانه از افراد تشکر کنید. کسانی که کارهایشان را دور از انتظار انجام می دهند مستحق تشکر و تمجید شما می باشند. البته اگر این کار را در حضور سایرین انجا دهید که دیگر کارتان حرف ندارد .
با همه به خوبی رفتار کنید سعی کنید هر روز صبح در محل کار خود یک کار زیبا و دلپسند را در مورد یکی از همکاران خود انجام دهید به ویژه آنهایی که مقام پایین تری نسبت به شما دارند. برای مثال پیام تشکری برای آبدارچی که چای و شیرینی جلسه امروز را درست کرده بفرستید.اگر فکر می کنید دیگران کارهای شما را زیر نظر ندارند من یک خبر برایتان دارم. مدیران، همقطاران و افراد پایین رتبه همه و همه چشم به کارهای شما دوخته اند و مرتبا در حال ارزیابی رفتار شما هستند.
خونسردی خود را حفظ کنیدزمانی که مسائل جزئی بر وفق مراد شما پیش نرفت نباید به سرعت از کوره در روید و بگذارید چنین مواردی خونسردی شما را از بین ببرند. از یک زبان مثبت و خوش بینانه در گفته های خود استفاده کنید و حرکات بدن خود را کنترل کنید. به عبارت دیگر با سرعت به سمت جلو و عقب راه نروید و انگشتان و دستان خود را به هم نفشارید. محکم و استوار باشید و با قاطعیت صحبت کنید
خیلی زود جلوی مشکلات را بگیرید خیلی سریع باید راه حل مشکلات را پیدا کنید، به ویژه آن دسته از مسائلی که باعث بروز جر و بحث و دعوا می شوند. اگر شما سرپرست بخشی هستید وظیفه سنگین تری نسبت به حل مشکلات دارید.
دور هم جمع شویدکارمندان دوست دارند احساس کنند که شما به آنها و زندگی شخصی شان اهمیت می دهید. آنها را بعد از کار به مهمانی دعوت کنید و یا با هم به یک مسابقه فوتبال بروید. این کار خوش نیتی شما را به همکاران، خدمه و کارمندانتان ثابت می کند.امتحان کنید: یک مهمانی کوچک و خودمانی ترتیب دهید، به همکارانتان mail بزنید و آنها را برای نهار به اتاق کنفرانس دعوت کنید. حتما نباید یک مهمانی بزرگ بگیرید. دور هم جمع شدن های کوچک و خودمانی باعث می شود کارکنان با هم اتحاد بیشتری پیدا کنند.
برای رسیدن به موفقیت، مثبت باشید بالارفتن از پله های موفقیت شغلی نیازمند کمک دیگران نیز می باشد. رهبران حرفه ای و موفق کسانی هستند که بتوانند در میان همکاران و کارمندان خود شور و اشتیاق ایجاد کنند. اگر تنها مثبت فکر کنید کافی نیست، بلکه باید مثبت زندگی کنید.
اعتماد آنها را جلب کنید مردم خود به خود در مقابل افرادی که می خواهند نظراتشان را تغییر دهند هشیارانه رفتار می کنند. به همین دلیل است که جلب اعتماد آنها یکی از مهمترین قدم ها میشود. باید به آنها ثابت کنید که فردی بی ریا و صادق هستید و نظرات مفیدی دارید. باید تسلط کامل روی صحبت های خود داشته باشید.
نقطه ی مشترک پیدا کنید افراد زیادی در مورد مسائل و موضوعات مختلف نقطه نظرات مشابهی دارند. به مخاطبین خود نشان دهید که افکار و ایده های شما با مال آنها سازگار است. باید خودتان را جای آنها بگذارید، نگرانی های آنها را بفهمید و نسبت به احساساتشان همدردی نشان دهید.
سیاست به خرج دهید با شنوندگانتان همان طوری باید رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود. با تُن مناسب صحبت کنید و سر آنها داد نکشید و صدایتان را هرگز بالا نبرید. مهمتر اینکه، کاری نکنید که احساس نادان بودن به آنها دست دهد. به یاد داشته باشید که شما می خواهید با آنها گفتگو کنید نه مشاجره. احترام گذاشتن به مخاطبینتان نباید فراموش شود.
فروتن باشید کسی افراد خودخواه و مغرور را دوست ندارد. حتی اگر بدانید و مطمئن باشید که نظر شما بهترین است، اگر خودبین و خودخواه باشید دیگر کسی به حرفهایتان گوش نخواهد داد. هیچ وقت هم فکر نکنید که خیلی زود موفق به متقاعد کردن آنها خواهید شد، واقع بین باشید و همیشه این احتمال را بدهید که شکست بخورید.
پس انداز کنید یکی از موفق ترین سیاست مداران، اندرو یانگ، می گوید: “تاثیر گذاری مثل یک حساب پس انداز است. هرچه کمتر از آن بردارید، سود بیشتری رویش می آید.” بدانید که قدرت خود را کجا و چطور استفاده کنید. با کمی تمرین خواهید توانست که خیلی خوب تصمیم گیریهای افراد تاثیر گذاشته و آنها را متقاعد کنید.
با آرزوی توفیق شما عزیزان امیدوارم این مطالب را کپی کنید و در روی میز کار خود بگذارید ، هر روزآن را بخوانید و تکرار کنید  و نسخه ای هم از روی آن به دیگر همکاران خود بدهید تا هر چه بهتر در امور اقتصادی سرعت بیشتری پیدا کنید.

اموري که خير و برکت را زياد مي‌کند
-1 رضايت خداوند
-2 نماز شب
-3 خوش اخلاقي
-4 نيکو کاري
-5 پرداخت زکات
-6 حسن نيت داشتن
-7 صدقه
-8 ازدواج
-9 دعا براي ديگران
-10 با تقوا
-11 عدالت در تمامي امور
-12 صداقت و خير خواهي در خريد و فروش
-13 اضافه دادن جنس در حين فروختن
-14 خواندن سوره واقعه در هر شب
-15 قرض‌الحسنه به ديگران
-16 هميشه با طهارت بودن
چيز هاي که برکت را نابود مي‌کند:
-1 خيانت کردن
-2 سرقت ودزدي
-3 نوشيدن شراب
-4 زنا و رابطه نا مشروع
-5 دروغ گفتن
-6 مرتکب گناه شدن
-7 مال حرام
-8 سبک شماري نماز
منبع: http://motaharfamily.com/content/view/39/202/

Work Psychology

HSL has a broad range of research capabilities, knowledge and experience in the area of occupational and health psychology. We use a variety of research techniques to address occupational health and safety problems involving human factors and psychosocial issues. Particular areas of expertise include:

  Work-related violence and bullying
Work-related stress
Shiftwork, fatigue and working hours
  Training and safety awareness
  Changing workforces and work environments
  Human factor aspects of incidents and accidents
  Work psychology research techniques

Work-related violence and bullying

This is a growing problem in many workplaces, and there are some occupations that are more at risk than others. However, there are also many measures available to reduce the risks to employees. HSL’s work psychologists have conducted several pieces of research in this area, for example:

  • Good practice case studies for reducing the risks of violence to lone and mobile workers, as part of a three-year programme of work commissioned by HSE;
  • Reviewing the training provided on work-related violence on a public transport service;
  • Investigating the issues of work-related violence in small businesses;
  • Reviewing HSE’s guidance on violence at work.

Methodologies used have included case studies, interviews, questionnaires and focus groups. Our work psychologists are able to advise on good practice, investigate the effectiveness and cost benefit of different measures, and design and evaluate training on work-related violence.

  Work-Related Violence – Further Information

  Back to the top

Work-related stress

This is an issue that is becoming increasingly high-profile both within HSE and industry. It is included inHSC/HSE’s priority programmes and HSL has worked closely with HSE on many projects in this area. For instance:

  • Supporting HSE on the development of their Stress Management Standards, to be used by organisations to identify and target particular sources of stress;
  • Delivering workshops on implementing the standards to high risk sectors;
  • Developing the tools associated with the standards including the analysis tool;
  • Acting as stress partners to a number of organisations implementing the process;
  • Exploring perceptions of work-related stress in managers of small and medium-sized enterprises (SMEs);
  • Investigating stress in farmers and the contruction industry;
  • Studying psychosocial risk factors in call centres (HSE Research Report).

Techniques used include focus groups, questionnaires and interviews.

HSL also offers a stress management consultancy service to help organisations implement the standards.

  Further information on work-related stress can be found at www.hse.gov.uk/stress/index.htm

  Back to the top

Shiftwork, fatigue and working hours

The effects of shiftwork and working hours can have serious implications, particularly in safety critical industries, but they can also have an impact on other aspects of employees’ health. These job design factors can affect aspects such as fatigue, work-life balance, mental and physical health and safety. HSL’ was commissioned by HSE to conduct a critical scientific review of the current literature available on working hours (HSL Report 2003/02, ‘Working Long Hours’) and have been involved in evaluating the impact of changes to shift patterns in safety critical industries.

HSL’s resources in this area include the HSE fatigue index, which enables us to assess, and represent graphically, the level of fatigue associated with different shift systems or working hours. We have also used both the Fatigue Index and our knowledge of fatigue to assist HSE inspectors in accident and incident investigations where fatigue has been a potential factor.

We can also analyse performance, accident and sickness absence data, as well as assessing subjective alertness and individual adjustment to shift work. We can provide evidence-based advice on shift work rotas and are able to investigate the possible contribution of fatigue to accidents and incidents.

Training and safety awareness

Training is an important way to develop practical work skills and techniques, increase understanding of particular issues and influence behaviour. It is vital, and indeed mandatory, in most safety critical industries, but is also beneficial for imparting knowledge and skills on health-related matters, for example in the reduction of violence. HSL’s work in this area has included:

  • A review of the training provided to Incident Commanders in the Fire & Rescue Service, and to asbestos workers;
  • Evaluation of the training on work-related violence for a public transport service;
  • A review of currently available Safety Passport Training Schemes;
  • An investigation of the attitudes of young people to health and safety to establish their safety awareness;
  • A review of the information available on interactive web-based training and a review of the feasibility of an e-learning tool for violence;
  • Evaluation of a local authority pilot training scheme;
  • Design and delivery of training to a wide range of businesses, local authority inspectors, the probation service and others.

In carrying out these studies we have used techniques such as interviews, questionnaires and literature reviews. We can also conduct Training Needs Analyses, design, evaluate and review specific training programmes, as well as deliver training, workshops and events tailored to your needs and drawing on the relevant training theory.

  Training and Safety Awareness – Further Information

  Back to the top

Changing workforces and work environments

The demographics of the UK workforce are changing. For instance, there is an ageing working population, and such changes present new issues and risks in terms of health and safety. HSL is investigating the impact these changes may have on health and safety and are currently involved in a number of projects concerned with the workability of special groups of the population such as disabled workers, older workers or people returning from long term sick leave.

Work environments are also changing. For example, more people now work at home and there are increasing numbers of people working in call centres. We have investigated call centre working practices to assess their psychological impacts on employees and the results of this study have implications for call centres (HSE Research Report). To address these issues we have used industry-specific questionnaires and structured and semi-structured interviews (conducted on industry sites).

We are also able to investigate cognitive performance: mental abilities such as memory, perception, vigilance and reaction time can be measured using computerised test batteries. Cognitive testing can be used to investigate age-related performance changes or the abilities of other special groups, such as those that are being rehabilitated back to work following brain injury, or workers experiencing side-effects of medication. HSL has a number of test batteries available.

  Back to the top

Human factor aspects of incidents and accidents

Human factors should be considered as part of any comprehensive risk assessment or incident / accident investigation. Human error can be caused by a range of factors, from the individual not being properly trained, to poorly designed equipment, to the organisation having a poor health and safety culture. We can help organisations investigate and overcome these issues using methods such as Critical Incident Techniques, interviews and focus groups.

Work psychology research techniques

We can apply a wide range of qualitative and quantitative research techniques to meet your needs, including:

  • Questionnaire development and analysis;
  • Structured and semi-structured interviews;
  • Case study methodology;
  • Benchmarking;
  • Design and facilitation of focus groups;
  • Psychometric testing;
  • Literature reviews;
  • Fatigue index calculations;
  • Critical incident techniques (CIT);
  • Repertory grids.

  Research Techniques – Further Information

Work Psychology Case Studies

  Work-Related Violence: Taxi Drivers
Shiftwork and Fatigue in Safety Critical Industries
Health and Safety Issues in Call Centres

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *