اخبار مدیریت

حضور 10 هزار دانشجو در منطقه آزاد ارس‌

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي منطقه آزاد ارس، ايرج حاتمي در حاشيه بازديد دومين گروه از دانشجويان عراقي از پرديس دانشگاه علوم پزشكي تبريز در ارس افزود: منطقه آزاد ارس در راستاي اهدافي كه براي اين منطقه تدوين شده است براي گسترش آموزش عالي در اين قسمت از خاك كشور، اقدام به تاسيس دانشگاه كرده است كه در حال حاضر سه دانشگاه در اينجا فعال هستند و مجموعا حدود 2 هزار و 200 دانشجو توانسته‌اند جذب كنند.
معاون طرح و برنامه سازمان منطقه آزاد ارس افزود: در حال حاضر دانشجويان در رشته‌ها و مقاطع مختلف كه از دوره‌هاي كارداني آغاز شده تا دوره‌هاي دكترا و دكتراي تخصصي كه هم‌اكنون مشغول هستند و در آينده نزديك كه شامل سال آموزشي جاري است، دو دانشگاه ديگر تبريز و تهران فعاليت‌هاي‌شان را در اين منطقه آغاز خواهند كرد.
حاتمي افزود: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده، حدود 300 هكتار براي سه مجموعه آموزش عالي در اين منطقه طراحي شده و هم‌اكنون در حال آماده‌سازي اين مناطق هستيم.
حاتمي خاطر‌نشان كرد: اين سه مجموعه شامل سايت آموزش عالي غير پزشكي، سايت آموزش عالي پزشكي و سايت پژوهش و فناوري هست كه پيش‌بيني شده است تا 10 هزار نفر دانشجو را در خود جاي داده و اشتغال به تحصيل ايجاد كنند و با برنامه‌هايي كه تدارك داده شده در يك دوره پنج ساله بتوانيم با ايجاد اين مراكز به اين ظرفيت اسمي برسيم.

منبع: خبرگزاري فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *