مدیریت رسانه و ارتباطات

گفتگوی اختصاصی مدیریار با مرد حافظه جهان

دیوید توماس (David Thomas)مرد حافظه جهان که موفق به شكستن ركورد 18 ساله دنيا و ثبت نام خود در كتاب ركوردهاي جهان، گينس، به دليل خواندن 22500 رقم اعشار عدد Pi  رياضيات به مدت 4 ساعت و 20 دقيقه بدون حتي يك اشتباه قهرمان مسابقات حافظه جهان گرديد.حضوردیوید توماس در ایران ، بهانه ای شد تا بار دیگر مباحث مدیریتی را از نزدیک با او مرور کنیم.

400 کتاب مدیریتی بخوانید اما یک روز در عمل مدیر باشید
دیوید توماس در گفتگوی اختصاصی با مدیریار خاطر نشان کرد: اگر 400 کتاب هم از انواع رده های مدیریت بخوانید بازهم بدون آموزش های عملی نمی توانید اصول مدیریتی را به درستی فرا بگیرید و تئوریهای مدیریت نمی توانند مدیریت را در عمل نشان دهند.
چیزی که در ایران برای من جالب بود این است که اکثر مدیران و مسئولان درایران را قشرجوان جامعه انجام می دهند اما در کشور های غربی این امکان برای جوانان کمتر فراهم است وبرای حضور آنان در رده های مدیریتی محدودیت سنی وجود دارد وحداقل باید به سن 30 سالگی رسیده باشند. چیزی که من در حال حاضر در ایران  می بینم این است که یک جوان 20 ساله می تواند کاری را که یک فرد 30 ساله انجام می دهد حتی بهتر از آن انجام دهد.
آیا شیوه ی برد برد را می توان در دنیای ارتباطات امروزی موثر دانست ؟
این سوالی بود که دیوید بعد از مکثی طولانی چنین پاسخ داد:اگر من در حال حاضر یکی از برنده های بزرگ دنیا هستم به این خاطر است که قبلا باخت های زیادی را تجربه کرده ام پس فرضیه مدیریت برد برد فقط در بعضی از موارد کاربرد دارد.
مرد حافظه جهان در ادامه افزود: اعتراف می کنم که پاسخ این سوال برای من بسیار دشوار بود و فکر نمی کردم که اولین بار توسط یک جوان ایرانی از من پرسیده شود.
دیوید از مدیریت اسلامی چیزی نمی داند اما به این نکته اشاره می کند که: فرهنگ و تمدن هر کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و شیوه های صحیح مدیریتی در هر کشور باید بر اساس آداب و رسوم آن منطقه اجرا شود.
وی با بیان اینکه مدیریت باید محکم و استوار باشد خاطر نشان کرد:همه ی مدیریت ها قرار نیست که آرام باشند یا اینکه شتاب زده عمل کنند. بعضی از مدیریت ها در ظاهر بسیار آرامند اما در داخل محکم و قوی عمل می کنند.
دیوید تصریح کرد:آموزش بسیار مهم است اما نه آموزشی که به صورت آکادمیک در مدارس و دانشگاه می آموزیم، آموزشی موثرتر است که با مهارت و گفتگو با افراد موفق و تجربیات آنها همراه باشد.
مرد حافظه ی جهان در پایان گفت: ما باید علم هایی را بیاموزیم که در زندگی روزمره ما کاربرد داشته باشند.