احساس نياز، محرك جامعه به سوي پيشرفت است

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با قدرداني از فعالان در امور بيماران خاص، گفت: خدمت به نيازمندان و مستمندان مانند بيماران خاص از مهمترين عبادات اسلامي محسوب مي‌شود.
آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در ديدار اعضاي هيات امنا، كاركنان بنياد امور بيماري‌هاي خاص و جمعي از نيكوكاران كه به مناسبت سالگرد تاسيس بنياد بيماري‌هاي خاص برگزار شد، تاكيد ‌كرد: از ديدگاه الهي، كساني قابل ستايش هستند كه برخود سخت مي‌گيرند تا ديگران را از رنج و درد رهايي دهند و اين‌گونه افراد انسان‌هايي شايسته و محبوب در نزد خداوند هستند.
وي رشد اقدامات آموزشي، ساخت و تجهيزات مراكز درماني و تسهيل امور بيماران خاص را قابل توجه و نمونه‌اي موفق از فعاليت درماني يك واحد غيردولتي عنوان كرد و گفت: غفلت كشور در زمينه پيشگيري، باعث شده بود كه آمار بيماران خاص بالا رود كه طي ساليان اخير با اقداماتي كه انجام گرفت، شاهد كاهش اين بيماران در كشور هستيم.
وي خدمت به بيماران خاص را يك خواست عمومي در كشور عنوان كرد و افزود: كمك‌ها بسيار فراگيرتر از برخي بي‌مهري‌ها نسبت به اين بنياد است و رشد اين بنياد و موفقيت‌هاي آن مرهون نياز جامعه به اين‌گونه خدمات است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام احساس نياز را محرك جامعه به سوي پيشرفت خواند و به عنوان مثال رشد كنوني دانشگاه آزاد اسلامي را مرهون نياز جوانان جامعه به فراگيري علم و دانش عنوان كرد و‌گفت: علي‌رغم توسعه دانشگاه‌هاي دولتي؛ شاهد رشد و گسترش دانشگاه آزاد اسلامي در زمينه‌هاي كمي و كيفي هستيم و اكنون كه نياز به تحصيلات دانشگاهي به حوزه تحصيلات تكميلي انتقال يافته در پي پاسخ به اين نياز هستيم.
وي تاكيد كرد: براي مقابله با بيماري‌هاي خاص و سرطان‌ها كشور نيازمند ايجاد يك مركز تحقيقات پيشرفته است كه در منطقه حرف نخست را بزند و بتواند با شناخت بهتر با اين بيماري‌هاي مبارزه كند.
در ابتداي اين ديدار ايرج فاضل عضو هيات امناي بنياد بيماري‌هاي خاص در سخناني به ارائه گزارش و بيان اقدامات اين بنياد پرداخت.
وي رايگان شدن درمان بيماران خاص، بيمه شدن آنها و همچنين گسترش مراكز درماني ويژه بيماران خاص را از اهم اين اقدامات عنوان كرد.
همچنين در اين ديدار با ارائه لوح تقديري از خدمات برخي مديران و كاركنان بنياد بيماري‌هاي خاص توسط آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني تقدير و تشكر به عمل آمد. 
http://www.isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1535417&Lang=P

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *