استقرار 2 هزار شركت در پارك‌هاي علم و فناوري؛ توليد انبوه 9 شركت فناور

 

معاون پژوهشي و فناوري وزير علوم با بيان اينكه تا كنون 9 شركت فناور به توليد انبوه رسيده‌اند، گفت: تا كنون 2 هزار شركت در پارك‌هاي علم و فناوري و همچنين مراكز رشد استقرار يافته‌اند.
به گزارش مدیریار؛ پارك علم و فناوري استان مازندران با حضور محمد مهدي‌نژاد نوري معاون پژوهشي و فناوري وزير علوم، تحقيقات و فناوري، استاندار و ديگر مسئولان محلي افتتاح شد.
مهدي‌نژاد در اين مراسم با بيان اينكه اگر چرخه علم و فناوري ابتر بماند باعث ياس مي‌شود و پارك‌هاي علم و فناوري راه‌حلي براي اين معضل هستند، اظهار داشت: تا كنون دو هزار شركت در پارك‌هاي علم و فناوري و همچنين مراكز رشد استقرار يافته‌اند كه در هر شركت 5 تا 10 نفر فناور فعاليت مي‌كنند.
معاون پژوهشي و فناوري وزير علوم با بيان اينكه تا كنون 9 شركت فناور به توليد انبوه رسيده‌اند، گفت: مردم از ما انتظار دارند تا در عرصه علم و فناوري رشد داشته باشيم.
وي افزود: پارك علم و فناوري مازندران در آينده نزديك در ساير شهرهاي استان و در كنار دانشگاه‌ها مراكز رشد را تاسيس خواهد كرد.
مهدي‌نژاد با بيان اينكه بايد طوري عمل كنيم كه در پايان برنامه توسعه پنجم حدود 50 هزار شركت دانش بنيان در كشور تاسيس شود، تصريح كرد: براي رسيدن به اين هدف بايد با سرعت زيادي حركت كرد و بيشتر مسئوليت انجام اين مهم بر عهده روساي دانشگاه‌ها و صاحبان ايده است.
وي در بخش پاياني سخنان خود از اختصاص رديف بودجه مستقل به پارك علم و فناوري مازندران از سال آينده خبر داد.
همچنين در اين مراسم بلباسي رئيس پارك علم و فناوري مازندران با ارائه گزارشي از اقدامات صورت گرفته در اين پارك گفت: هدف از احداث اين مركز، جذب دانش فني با سرمايه‌گذاري‌هاي داخلي و بين‌المللي، تسهيل انتقال فناوري، تبديل مزيت‌هاي نسبي استان در عرصه ملي و بين‌المللي، حمايت از شركت‌هاي كوچك و متوسط دانش بنيان و تامين بازار استان در زمينه محصولات فناورانه مي‌باشد.
وي افزود: اين پارك در زميني به مساحت 1800 متر مربع، در 5 طبقه و اعتباري بالغ بر 10 ميليارد ريال ساخته شده است.
مسئول راه‌اندازي پارك علم و فناوري مازندران در ادامه عنوان كرد: در شوراي برنامه‌ريزي استان و با حضور معاونان اداري، مالي و پژوهشي فناوري وزارت علوم، 30 هكتار زمين نيز به اين پارك اختصاص يافت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *