این چاردیواری اختیاری نیست!

یکی از آثار گسترش شهرها و توسعه شهرنشینی، زندگی آپارتمانی است. افزایش تعداد خانه ها و همچنین ساکنین آنها باعث شده است که دیگر خانه های ویلایی نتواند جوابگوی این جمعیت عظیم باشد و بیشتر خانه ها شکل آپارتمانی به خود گرفته اند. آپارتمان نشینی در واقع شیوه ای از زندگی است که در آن خانواده های مختلف با فرهنگ و آداب مختلف در کنار یکدیگر زندگی می کنند. این نوع زندگی نیازمند قواعد و قوانین خاصی در حوزه ارتباطات اجتماعی است. زندگی آپارتمانی برای خود مزایا و معایبی دارد و در کنار قوانین ویژه ای که همه ساکنین باید رعایت کنند یک سری فوت و فن هایی را داراست که رعایت و توجه به آنها می تواند معایب و سختی های آپارتمان نشینی را کاهش دهد و زندگی را برای آنان لذت بخش نماید.
یکی از دغدغه های اپارتمان نشینان این است که نمی توانند باغچه ای داشته باشند تا از شادابی گل و گیاهان آن لذت ببرند. لذا اگر در فضای راه پله ها تعدادی گلدان گل که نیاز به مراقبت های خاصی ندارند و تهیه آنها با قیمتی اندک امکان پذیر است قرار داده شوند می توان فضایی زیبا و دلچسب در اپارتمان ایجاد کرد. همچنین عدم تحرک و عوارض ناشی از آن از جمله معایب زندگی اپارتمانی است. برای رفع این مشکل می توان از فضاهای خالی اطراف درب ورودی اپارتمان یا پارکینگ استفاده کرد و با قرار دادن وسایل ورزشی مثل میز پینگ پینگ یا حتی فوتبال دستی با همکاری تمام اعضای ساختمان علاوه بر داشتن اوقاتی شاد در کنار دوستان و همسایگان، از نعمت سلامتی هم برخوردار شد. اگر در محل زندگی شما کنتورهای مشترک وجود دارد نسبت به مصرف انرژی دقت کنید چرا که بی دقتی در این امر بین مشترکین باعث ایجاد شبهه و کدورت های بی مورد می نماید مثلا می توانید برای خانه خود از چراغ‌های زمان‌دار  استفاده  کنید تا هروقت  که در خانه نیستید آنها در زمان خود خاموش شوند.
یکی از نکات مهمی که می توان با رعایت آن در آپارتمان از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کرد، برگزاری جلسات منظمی با اعضای ساختمان است که در آن علاوه بر اینکه شما می توانید همسایگان خود را بشناسید و صمیمت و ارتباط با انها را افزایش دهید از مشکلات اپارتمانی که در ان زندگی می کنید هم اگاه می شوید و در تصمیم گیری های لازم سهمی داشته باشید.راه اندازی سرو صدا یکی از بدترین معضلاتی است که اپارتمان نشینان به آن دچارند و موجب بروز اختلافات زیادی می شود. چرا که افراد این حس را پیدا می کنند که همسایه شان به حقوق آنها احترام نمی گذارد.افراد از زندگی در خانه خود به دنبال احساس ارامش هستند و سروصدا در حقیقت به نوعی حس وارد شدن به حریم خصوصی شان را در انها ایجاد کرده و آرامششان را  بهم می ریزد.
از انجایی که در اپارتمان افراد مختلفی زندگی می کنند و ممکن است اشنایی زیادی با انها نداشته باشید بهتر است از آوردن حیوانات خانگی به اپارتمان جلوگیری کنید چرا که ممکن است در بین همسایگان شما افراد بیمار یا دارای حساسیت و حتی باردار حضور داشته باشند و وجود حیوانات خانگی سلامتی آنها را به مخاطره بیاندازد.یادمان باشد در زندگی اپارتمانی همانطور که خود را دارای حقوقی می دانیم نسبت به وظایف خود نیز آگاه باشیم و انها را رعایت کنیم. نمی توانیم با غرور و بی توجهی به حقوق همسایگان بگوییم: چاردیواری؛اختیاری!

http://www.khorasannews.com/News.aspx?id=4654411

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *