برخورد با60 دانشگاه غيرانتفاعي فاقد كيفيت

 

مديركل دفتر نظارت و ارزيابي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به برخورد با موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي بي كيفيت، ‌گفت: سال گذشته با موسساتي كه از حداقل‌هاي لازم برخوردار نبودند برخورد لازم انجام شد كه در اين ميان به 30 موسسه ظرفيت و يا رشته جديد ارائه نشد و به حدود30 موسسه نيز حداقل رشته‌ها ارائه شد.
دكتر رضا عامري با بيان اينكه ارزيابي‌ موسسات غيرانتفاعي به صورت مستمر انجام مي‌شود، گفت: نتايج اين ارزيابي به خود موسسه منعكس شده و يك فاصله زماني براي موسسه در نظر گرفته مي‌شود تا طي آن نسبت به رفع مشكلات مربوطه اقدام كند.
وي با بيان اينكه درصورت عدم رفع اين نقاط ضعف با موسسه مربوطه برخورد مي‌شود، گفت: اين موضوع به ويژه در توسعه رشته‌ها موثر خواهد بود.
وي با دسته بندي موسسات غير انتفاعي و آموزش عالي از لحاظ استاندارد و كيفيت، گفت: برخي از اين موسسات از استانداردهاي مناسبي برخوردارند كه ما به آنها اجازه گسترش حداكثري را مي‌دهيم. همچنين برخي از موسسات حداقل استانداردهاي لازم را ندارند كه در اين زمينه در گام اول به آنها رشته جديد نمي‌دهيم و در گام بعدي كل ظرفيت موسسه صفر مي‌شود.
وي افزود: در اين ميان، موسسات بينابيني نيز وجود دارند كه يا رشته‌هاي آنها را اضافه نمي‌كنيم و يا خيلي محدود و در حد دانشجوي كارداني به آنها دانشجو ارائه مي‌شود.
عامري در خاتمه در خصوص انحلال و يا تعطيلي موسسه‌اي كه از استاندارد لازم برخوردار نيست، گفت: اگر در مواردي لازم باشد موسسه مربوطه را تعطيل مي‌كنيم و يا اينكه دانشجويان آن را منتقل مي‌كنيم كه طي اين مدت تعطيلي و يا انحلال نداشتيم. 

http://www.isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1439702&Lang=P

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *