ثبت اختراعات ‌به نظارت بيش‌تري نياز دارد

صمد امجدي‌انوار، مخترع ايراني با اشاره به محتوي اختراعات در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعي فارس گفت: در كشور ما متأسفانه شرايطي فراهم شده كه هر فردي بدون اين‌كه طرح او ارزش علمي داشته باشد،‌ مي‌تواند در مدتي كوتاه آن را ثبت كند.
وي افزود: اين قضيه باعث شده كه مخترع‌هايي كه سال‌ها از عمر خود را در اين مسير طي كرده‌اند، انگيزه‌اي براي ادامه اين مسير نداشته باشند.
امجدي‌انوار تصريح كرد: مسئولان براي رفع اين مشكل بايد فكر اساسي كنند و با ايجاد گروه‌هاي ارزيابي كه از 200 تا 300 نفر تشكيل شده‌اند، نظارت بيش‌تري بر اختراعات و محتويات آن‌ها داشته باشند و به هر كسي اجازه ثبت اختراع ندهند.
وي گفت: به عنوان يك مخترع در اين كشور، نه نيازي به حمايت و نه درخواستي در اين قضيه از مسئولان دارم،‌ بلكه تنها از مسئولان مي‌خواهم كه براي مخترعان ارزش قائل شوند و به محتوي اختراعات و به اصطلاح نوآوري‌ها و نيز به كاربردي بودن يا نبودن آن‌ها توجه كنند و به هر اختراعي اجازه ثبت ندهند، تا حداقل مخترهان واقعي انگيزه‌اي براي ادامه اين راه داشته باشند.
اين مخترع افزود: در صورتي كه دولت فكري براي اين موضوع نكند،‌من مي‌توانم بگويم كه با اين شرايط ثيت اختراع در كشور، مخترع نيستم و هيچ انگيزه‌اي براي ثبت اختراعات ديگر ندارم. با وجود تعداد افراد اندكي براي ثبت اختراعات كه خيلي هم تخصص ندارند،‌نمي‌توان كشور را زير سؤل برد و به همه اختراعات يك جور نگاه كرد.

 

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8806300820

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *