ساماندهي واحدهاي بين‌المللي دانشگاه‌ها در دستوركار

وزير علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينکه ساماندهي واحدهاي بين المللي دانشگاها در دستور کار وزارت علوم قرار دارد، اظهاركرد: واحدهاي بين الملل بايد با جذب دانشجويان خارجي هم زمينه درآمدزايي را فراهم کنند و هم در تبادل فرهنگ، نقش آفريني داشته باشند.
دکتر کامران دانشجو همزمان با سفر استاني هيات دولت به هرمزگان در جمع روساي دانشگاه‌هاي دولتي، پيام نور، آزاد، جامع علمي کاربردي و غيرانتفاعي استان، افزود: دانشگاه‌هاي غير انتفاعي و آزاد اسلامي بال دوم آموزش عالي کشور هستند؛ اما نکته مهم اين است که سياستگذاري‌ها درباره همه دانشگاه‌ها و زيرمجموعه‌هاي آموزش عالي بايد از يک جا نشات بگيرد و آن هم شوراي عالي انقلاب فرهنگي است.
وي با تاکيد بر اينکه بحث مهارت بايد ساماندهي شود، گفت: يک مدرک آموزش عالي داريم که دارندگان اين مدرک بر اساس آن ادامه تحصيل مي دهند تا مدارک بالاتر را کسب کنند؛ اما يک مدرک مهارت هم وجود دارد که اين مهارت بايد توسعه يابد و در حوزه کاربرد و بازار اشتغال، مورد استفاده قرار گيرد.
وي در ادامه با بيان اينكه اگر توليد انديشه و علم بر اساس مباني فکري اسلامي باشد در پيشرفت کشور موثراست، تصريح كرد: بايد اساتيدي جذب شوند که مباني فکري آنها اسلامي باشد و نمي‌توان هر کسي را که علم دارد جذب کرد؛ چرا كه دانشگاه محل تعليم و تربيت است و اگر قرارباشد تربيت صورت گيرد، بايد بر مبناي انديشه اسلامي بوده و درغير اين صورت نتيجه‌اي عايد نظام نمي شود.
دانشجو افزود: غرب مباني سکولار دارد و بر اساس اين مباني سيستم فرهنگي، اجتماعي، علمي و … را تعريف و اجرا مي‌کند، در نتيجه انساني تحويل مي گيرد که خود مي‌خواهد؛ اما ما نبايد فراموش کنيم که دنبال چه اهدافي هستيم.
وي خاطرنشان‌كرد: مشکل غرب با ما در اقتصاد نيست؛ بلکه آنها در تقابل با اعتقادات و معنويات ما هستند، بنابراين ما نبايد از بعد معنوي غافل شويم.
وزيرعلوم با اشاره به اينكه دانشگاه براي جامعه کادر مي سازد و اين امر اهميت آموزش عالي را دوچندان مي کند، گفت: اگر دانشگاه از معنويت خارج شود جامعه ضرر مي کند؛ البته خوشبختانه قاطبه دانشگاهيان ما از معنويت غافل نشده و نمي شوند.
دانشجو در خاتمه خاطرنشان كرد: با توجه به حضور مردم که بيش از پيش در 9 دي و 22 بهمن دين خود را ادا کردند ما نيز بايد دين خود را ادا کنيم و از مسير اين مردم خارج نشويم.
http://www.isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1506251&Lang=P

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *