ستاد ویژه‌ای برای مدیریت تحریم‌ها تشکیل شده است

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به تحریم‌های غرب علیه ایران گفت: ستاد ویژه‌ای تشکیل شده تا تحریم‌ها و روش‌های مدیریت آن را بررسی کند.
به گزارش مدیریار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد و دارایی در همایش بسیج اصناف که در سالن 5 آذر برگزار شد، با اشاره به وقوع سیل در پاکستان گفت: مردم پاکستان شرایط دشواری را پشت‌سر می‌گذارند و دولت و ملت ایران عزم کمک به آنان را دارد.
وی در ادامه با اشاره به سازمان بسیج اصناف گفت: سازمان بسیج اصناف یکی از بازوهای قدرتمند اداره اقتصادی کشور است.
وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به ارسال اظهارنامه‌‌های مالیاتی از طرف اصناف تصریح کرد: اصناف کشور حدود 2 میلیون و 500 هزار اظهارنامه مالیاتی ارائه کرده‌اند که این امر بسیار قابل توجه است و ما امسال سال مهمی را در پیش داریم.
حسینی با اشاره به تحریم کشورهای غربی علیه ایران خاطرنشان کرد:‌ نظام ایران از هوشیاری بالایی بهره‌مند است و دشمنان می‌خواهند ایران را از دانش روز محروم کنند تا در محرومیت به‌سر ببرد در حالی که ملت ایران هیچگاه از دانش روز بی‌بهره نبوده است.
وزیر اقتصاد در ادامه با بیان اینکه مدیریت تحریم امکانپذیر است، گفت: ستاد ویژه‌ای تشکیل شده تا تحریم‌ها و روش‌های مدیریت آن را بررسی کند.
حسینی با اشاره به بحث هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: احمدی‌نژاد خود یک بسیجی و آدم مکتبی است و پذیرفته است که کار هدفمند کردن یارانه‌ها که کار بسیار دشواری است به دوش دولت‌های دیگر نیفتد.
وی در پایان گفت: دولت دهم می‌توانست مانند گذشته کشور را اداره کند حتی دولت یازدهم می‌توانست این کار را بکند ولی دولت دوازدهم دیگر قادر به این کار نخواهد بود لذا ما امروز سختی را می‌پذیریم تا فردا در آسایش باشیم.

رشد 35 درصدی اظهارنامه مالیاتی اصناف

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از 4 میلیون و 300 هزار اظهارنامه دریافتی 2 میلیون و 500 هزار متعلق به اصناف بوده است که رشد 35 درصدی را نشان می دهد.
به گزارش واحد مرکزی خبر ، سید شمس الدین حسینی در حاشیه همایش بازاریان و اصناف در جمع خبرنگاران افزود: چارچوب مالیات اصناف را قانون تعیین کرده است و تفاهم ما با اصناف نیز در چارچوب قانون است.
وی اضافه کرد: بر اساس ماده 95 قانون مالیات های مستقیم، اصناف به سه بخش گروه های الف، ب و ج تقسیم می شوند.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه گروه الف مانند شرکت ها طبق قانون موظفند، روزنامه و دفاتر کل نگهداری کنند گفت: گروه ب این موارد را نگهداری نمی کنند اما در آن دفاتر هزینه ای هستند که سازمان مالیاتی ابلاغ می کند.
حسینی افزود: گروه ج عمدتاً‌ خرده فروش و تعدادشان بیشتر است و خلاصه وضعیت درآمدی و هزینه شان را نگهداری می کنند.
وی اضافه کرد: یک دهه است که سازمان مالیاتی با شورای عالی اصناف به عنوان تشکل اصلی اصناف در نشستی درباره سه موضوع متوسط درآمدی هر اتحادیه، ضریب مالیاتی و نسبتی از پرونده ها که مورد بازبینی قرار می گیرد تفاهم می کنند.
حسینی از استقبال اصناف در تکمیل اظهارنامه های مالیاتی تشکر کرد و گفت: در بخش اصناف اظهارنامه ها به پرونده های مالیاتی نزدیک شده است که نشان دهنده اعتماد اصناف به دولت است.
وی با ابراز امیدواری به اینکه در گام های بعدی در شیوه و هزینه های تعامل، کاراتر عمل کنیم اضافه کرد: تلاش می کنیم با همکاری شورای عالی اصناف و پشتیبانی وزارت بازرگانی، اظهارنامه ها را به صورت الکترونیکی دریافت کنیم.
حسینی در عین حال گفت: پر کردن اظهارنامه ها اختیاری است و در آینده نیز اختیاری خواهد بود.
وزیر اقتصاد و دارایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه به اصناف چه کمکی می توان کرد تا در زمان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در شرایط متعادلی عمل کنند افزود: یکی از لوازم موفقیت این قانون، کمک اصناف برای توزیع کالا و تنظیم بازار است.
وی گفت: در موضوع هدفمند کردن یارانه ها به ویژه در تنظیم بازار، سختی کار به عهده وزارت بازرگانی است و امیدواریم با کمک نیروهای دینی و مردمی اصناف، این کار بزرگ را به سرانجام برسانیم.
حسینی درباره زمان دقیق اجرایی شدن قانون هدفمند کردن یارانه ها گفت: فرآیند اجرایی قانون هدفمند کردن یارانه ها آغاز شده است اما مردم و رسانه ها نتیجه را در بازتوزیع می بینند.
وزیر اقتصاد اضافه کرد: از زمان ابلاغ قانون، شروع به فراهم کردن همه لوازم قانون کردیم و این قانون آیین نامه های متعددی دارد که به طور نمونه، آیین نامه ماده 7، مسائل بازتوزیع و آیین نامه ماده 8؛ حمایت از تولید، صادرات و سایر بخش های فعالیت های اقتصادی را مشخص می کند.
حسینی با بیان اینکه همه آیین نامه ها، تصویب و ابلاغ شده است و در اختیار رسانه ها و نهادهای مسئول قرار گرفته است گفت: آنچه که مردم منتظرش هستند اینست که قیمت ها کی اصلاح می شود و وجوه در اختیارشان قرار می گیرد.
وی افزود: در مهر حساب های نقدی خانوارها را پشتیبانی و مبالغ را به حسابشان واریز می کنیم.
حسینی در عین حال گفت: حساب ها زمانی قابل برداشت هستند که قیمت ها اصلاح شوند که با یک فاصله معقولی که در کارگروه مصوب می شود صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *