مقابله با تحریف شخصیت امام

اثبات اسلام ناب محمدی، و نفی اسلام آمریکایی، اعتماد به وعده‌ی الهی و بی‌اعتمادی به قدرتهای مستکبر و زورگوی جهانی، اعتقاد به اراده مردم و نیروی مردم و مخالفت با تمرکزهای دولتی، حمایت از محرومان و مستضعفان و مخالفت با خوی کاخ‌نشینی، مخالفت صریح با جبهه‌ی قلدران بین المللی و مستکبران، اعتقاد به استقلال ملی و رد سلطه پذیری و خصوصاً تکیه بر وحدت ملی».

«امامِ راحلِ عظیم الشأن» بزرگ مردی نظرکرده و برگزیده از تبار رسول الله، هم او که دست خدا بر سرش بود و به مدد “تقوا و توکل” جهانی را مبهوت و مقهور قدرت و عظمت معنوی خویش ساخت. وی اهل خلوت، عبادت، گريه نيمه شب، دعا، تضرع، ارتباط با خدا، شعر، معنويت، عرفان و ذوق و حال بود که بجای هرگونه تشریفات و تجملات، دنیاپرستی و دنیازدگی “عظمتِ سادگی” را به رخ مادی گرایان و دنیاپرستان جهان کشید.
«خمینی کبیر» عارفانه و مجاهدانه در راه ارزش های اخلاقی و دینی و احیای اسلام ناب محمدی(س) سال ها عمر پربرکت خویش را وقف اسلام و مردم محروم و مسلمان کرد تا اینکه در نیمه ی خرداد سال ۱۳۶۸ در میان سوز و گداز میلیون ها دلداده و عاشق خود دیده از جهان فروبست و با پرواز به سوی ملکوت اعلی انتظارش برای دیدار یار پایان یافت و به وصال محبوب و معبود خود به گونه ای نائل گشت که گویی روح بلندش همواه انتظار چنین پروازی را می کشید. آنچنان که در اشعارش «انتظار فرج از نیمه ی خرداد کشم» را می سراید.
امروز که موعد همدلی و همزبانی دولت و ملت است آحاد جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند احیای مجدد آموزه های معنوی و حکومتی او هستند. و چه بهتر از اینکه در این راستا تجدید میثاقی دوباره با آرمان های اصیل الهی و انقلابی روح خدا داشته باشند. آن هم درست در زمانی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب عده ای مغرضانه و گروهی جاهلانه به دنبال تحریف شخصیت امام هستند. امامِ امت و آرمان های بلندش همواره زنده و خروشان هستند آنچنان که راه و نام ایشان کماکان جوانان و دلباختگان فراوانی دارد که همچون زمان دفاع مقدس حاضرند در راه اعتلای اسلام و کشور جان و مال خود را فدا کنند. و دشمنانش ناگزیر به تحسین وی و درایت و دوراندیشی او هستند. آنچنان که هنوز خط امام و پیروانش بزرگترین خار در چشم استکبار جهانی است.
اما بی شک همدلی و همزبانی با امام قواعد و ادبیات خاص خود را دارد. به بیان دیگر دولت و ملت زمانی می توانند هم نوا با خمینی کبیر ندای آزادی و آزادگی و حمایت از انسانیت و اخلاق و همچنین محرومین و مستضعفین را سردهند که به اصول، قواعد و ادبیات رفتاری و ذهنی خاص ایشان وفادار باشند. بر این اساس در نظام فکری امام؛

• مصلحت و منفعتی جز رضایت ذات اقدس الهی معنا ندارد؛
• ایشان هر اتفاق، تصمیم و توافقی را که منجر به از دست رفتن عزت و کرامت انسانِ مسلمان باشد منتفی می داند و با نفی شرق و غرب بر عدم وابستگی به هر عنصر و جریانی جز توان داخلی ملت و دولت تأکید می نماید؛
• در ادبیات امام ترس جایی ندارد. نشان به آن نشان که بزرگترین و قدرمندترین مظهر استکبار جهانی را «شیطان بزرگ» می خواند و با صدای بلند اعلام می کند که؛ «هیچ غلطی نمی تواند بکند»؛
• در نظام فکری قائد عظیم الشأن و بینان گذار انقلاب اسلامی دولت و ملت موظف به حفظ حقوق مظلومان، پابرهنگان و مستضعفین هستند؛
• امام خود را خادم و ملت را ولی نعمت خود می داند و بر فرهنگ احترام و مردم داری تأکید جدی و فراوان دارد؛
• در قاموس فکری ایشان نااهلان و نامحرمان جایی در مسندهای تصمیم گیری و اثرگذاری نظام ندارند؛
• اندیشه ی امام در مسیر توسعه ی کشور جز با نام و یاد خدا با چیز دیگری آمیخته نمی شود و قدرت را جز در این نمی بیند؛
• امام همچون خورشيد فروزاني گرمي بخش دل هاي خداجوي همگي مسلمانان جهان است و تنها هدفش طنین ندای لااله الاالله در سراسر جهان و مجد و عظمت مسلمانان می باشد؛
• زوائد معیشت در زندگی امام جایگاهی ندارد و در چارچوب اخلاقی ایشان دنیاطلبی و دنیا خواهی منشأ همه ی تباهی ها و گمراهی هاست.

اما امروز که سال ها از رحلت مرشد و مراد ملت شریف ایران می گذرد و با توجه به شرایط حساس کشور ملت و دولت بیش از هر زمان دیگر ملزم به همدلی و همزبانی هستند باید با پند گرفتن از وصیت ایشان که می فرماید: «اختلاف عمیق بین دولت و ملت و دانشگاهی و روحانی راه را برای چپاولگران آنچنان باز کند که تمام شئون کشور در تحت قدرت آنان و تمام ذخایر ملت در جیب آنان سرازیر شود» همه ی آحاد جامعه می بایست صف و بنیانی مرصوص در برابر استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده ی اسلام تشکیل دهند. و چه رشته ی وحدتی بهتر از نام و یاد امام و اخلاق معنوی و معارف اسلامی که در مکتب وی آموخته ایم.
همدلی و همزبانی ملت و دولت با امام راحل در این فرمایش رهبر معظم انقلاب متجلی می شود که می فرماید: «امام خمینی یک حقیقت همیشه زنده است. نام او پرچم این انقلاب و راه او راه این انقلاب و اهداف او اهداف این انقلاب است. راه او راه ما، هدف او هدف ما، و رهنمود او مشعل فروزنده ماست.»
بی شک اگر دولت و ملت بر اساس آموزه های متعالی امام خمینی(ره) همواره و در حال خود را در محضر خداوند متعال ببینند و با اخلاص و وحدت کلمه ضمن دفاع از حق و ارزش های انسانی در سراسر جهان در برابر زورگویان و متجاوزان بایستند، جمهوری اسلامی و مردمان شریف ایران طلایه دار عزت، آزادی و آزادگی و اخلاق در سراسر جهان خواهند بود. اینک وظيفه همة ماست كه با توكل به خدا و تقويت روح اخلاص، همبستگي، همدلی و همزبانی ادامه دهنده حركت عظيمي باشیم كه امام بزرگوار آغازگر آن بوده اند.

منبع: پایگاه تحلیلی خبری الف

کد مطلب: 276513
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۴

 

http://alef.ir/vdcb80b5frhbzsp.uiur.html?276513

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *