من ایرانی ام … من انقلابی ام!

 

« من ديپلمات نيستم، من انقلابى‌ام، حرف را صريح و صادقانه مي گويم. ديپلمات يك كلمه‌اى را مي گويد، معناى ديگرى را اراده مي كند. ما صريح و صادقانه حرف خودمان را مي زنيم؛ ما قاطع و جازم حرف خودمان را مي زنيم.» این جمله بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب بود که چندی پیش در دیدار با فرماندهان و جمعى از كاركنان‌ نيروى هوائى ارتش جمهورى اسلامى ايران‌ ایراد فرمودند. 
اکنون و در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مردم شریف ایران اسلامی با تأسی به ولایت و هم کلام با رهبر فرزانه ی خویش ساده و بی آلایش با صداقت و اخلاص ناب خود بیمه نامه جمهوری اسلامی را بار دیگر تمدید کردند و فریادشان در تمام دنیا طنین انداز شدکه: “من ایرانی ام … من انقلابی ام”
مشارکت مردم از تمام اقشار، گروه ها، احزاب و اقوام به چشم آمد و ایرانیان بار دیگر حماسه آفریدند و عشق به اسلام، وطن و رهبر را به تصویرکشیدند. مردم چقدر صریح و صادقانه سخن می گویند. انگار نه انگار در این کشور تورم بیداد می کند. اثری از فشارهای اقتصادی و تحریم های دشمنان در رفتار مردم دیده نمی شود. به اختلاف نظرها کسی توجهی ندارد. اینجا که می رسد همه در دفاع از آرمان های نظام به وحدت توصیف ناپذیری در نظر و عمل می رسند. و مصمم تر از همیشه و استوار گام برمی دارند و عِرق ملی و انقلابی خود را به رخ دشمنان می کشند. اما در این میان در ارتباط با حضور گسترده مردم در انتخابات ذکر چند نکته ضرورت دارد:
اول: طبق تعبیر مقام معظم رهبری “رأی مردم یک امانت و حق الناس است”؛ هرچند مخاطب اولیه این جمله مسئولان صندوق ها و مجریان برگزاری انتخابات بودند اما می توان از آن یک برداشت مهم دیگری هم کرد و مخاطب دیگر آن را افراد دیگری هم دانست. همان افرادی که بر اساس آرای عاشقانه ی مردم بر کرسی های قدرت در دولت و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها تکیه می زنند. شما که در نظام مقدس جمهوری اسلامی میراث امام و شهدا را در اختیار گرفته اید بدانید که برای هر عملی که انجام می دهید و هر تصمیمی که می گیرید باید در برابر یکایک مردم و تک تک آرای آن ها پاسخگو باشید.
دوم: هرچند مردم از خیلی از مسائل و اتفاقات جاری کشور از قبیل؛ تورم، تبعیض و بی عدالتی در نظام اداری، بی کفایتی برخی مدیران، اختلافات غیر قابل توجیه برخی سران، تحریم های همه جانبه و … شدیداً گلایه مند هستند ولی این امر هیچ ربطی به عشق و علاقه مفرط آن ها به کشور و انقلاب ندارد. به بیان دیگر حماسه سیاسی ملت ایران این نکته را نمایان کرد که مردم شریف کشور در دفاع از ایران اسلامی هیچ گونه مسامحه و تساهلی نخواهند کرد و استوار و بدون تردید در این مسیر گام برمی دارند.
سوم: اکنون که ملت ایران حماسه سیاسی را به بهترین شکل ممکن رقم زده اند به دو دلیل عمده زمنیه خلق حماسه اقتصادی برای مسئولان کشور مهیا گردیده است: اول اینکه مشارکت حداکثری مردم سبب افزایش وجهه و اعتبار استراتژیک ایران در عرصه اقتصاد و به دنبال آن افزایش اراده سرمایه گذاران خارجی در عرصه اقتصادی کشور می شود. به بیان دیگر مشارکت حداکثری مردم احتمال شکل گیری دور جدیدی از همکاری های اقتصادی میان ایران و بازیگران منطقه ای را به وجود می آورد و دوم اینکه حضور مجدد مردم ایران پای صندوق های رأی سبب افزایش قدرت مانور روانی ایران و اعتماد به نفس رهبران و نخبگان سیاسی کشور در فرآیندهای مدیریتی و تصمیم گیری می شود.
چهارم: مشارکت مردم در انتخابات این پیام را به عناصر اپوزسیون داد که ایران با کشورهایی نظیر عراق، افغاستان و حتی سوریه متفاوت است. کشوری که از پشتوانه مردمی برخوردار باشد برای دشمنان خود پیام رسا و شفافی را می رساند که “هیچ غلطی نمی توانند بکنند”. بر این اساس فرای نتیجه ی انتخابات، مشارکت حداکثری مردم سبب کاهش ضریب چالشگری اپوزسیون در داخل و خارج و همچنین سبب کاهش نسبی احتمال مداخله نظامی علیه ایران(به ویژه رژیم صهیونیستی) می گردد. 
پنجم: توسعه دموکراسی و مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات سبب افزایش ضریب امنیت منطقه ای ایران و به دنبال آن کاهش نسبی انگیزه بازیگران فرامنطقه ای در خصومت و براندازی نظام اسلامی در کشور می گردد. همچنین افزایش میزان مقبولیت و نفوذ نظام سیاسی در لایه های مختلف اجتماعی از دیگر پیامدهای این امر می باشد.
ششم: همراهی مردم با رهبری و انقلاب اسلامی در فرایند یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می تواند سبب کاهش فشارهای بین المللی در ابعاد روانی و سیاسی و به دنبال آن شکل گیری زمینه رفع برخی تحریم های اقتصادی از سوی آمریکا و اروپا گردد. به تعبیر دیگر زمانی که دشمنان مشاهده نمایند تحریم های آن ها خللی به فرآیند حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی وارد نکرده است به ناچار مجبور به کاهش فشارهای ناجوانمردانه و بی اساس خود می شوند.
اما اکنون بعد از انتخابات ؛ آقای رئیس جمهور آینده! اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا! الان نوبت شماست. آیا شما هم انقلابی هستید؟ آیا شما هم یاد امام و شهدا را در خاطر دارید؟ آیا شما هم به اندازه ی مردم (علی رغم همه ی مشکلات و محدودیت ها) پای نظام و رهبری ایستاده اید؟ مردم حماسه سیاسی خود را رقم زدند. اکنون نوبت شماست که حماسه اقتصادی را محقق سازید. این گوی و این میدان. به بیان دیگر حرف و سخن بس است. به عمل کار برآید.
سخن پایانی این که؛ ما کلی تلاش کردیم، کلی تقلا کردیم! خود را به هر دری زدیم برای فهماندن حرفمان به بقیه اما مقام معظم رهبری چقدر آرام و خوش بین به این راه می نگریست. چقدر مطمئن از مشارکت مردم سخن می گفت. تا آنجا که ما هیچ تقلایی در کلامشان ندیدیم. شاید این بدان دلیل است که رهبر بیشتر از همه ی مدعیانِ عاشق امام زمان! به حضور و حمایت ایشان اعتقاد دارد. شاید براساس همین اعتقاد است که می فرماید: “دیپلمات نیستم، انقلابی ام، صریح و صادقانه حرف می زنم”
سرمقاله روزنامه خراسان – مورخ شنبه 1392/03/25 شماره انتشار 18428

http://khorasannews.com/News.aspx?type=1&year=1392&month=3&day=25&id=4918220
http://www.tasnimnews.com/Home/Single/78120
http://www.taamolnews.ir/fa/news/42323/%D9%85%D9%86-%D8%A7%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%8A-%D8%A7%D9%85-%D9%85%D9%86-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8%D9%8A-%D8%A7%D9%85

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *