پليس فضاي اطلاعات به زودي راه‌اندازي مي‌شود

فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران از فعاليت پليس فضاي اطلاعات به منظور مقابله با جرايم اينترنتي در آينده‌‌اي نزديك خبر داد.
اسماعيل احمدي‌مقدم پيش‌ازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به ناپيدا شدن جرايم و وقوع جرم از طريق بستر‌هاي مجازي پليس فضاي اطلاعات به منظور مقابله با جرايم اينترنتي به زودي فعاليت خود را آغاز مي‌كند.
وي با اشاره به فراهم شدن ساز و كارهاي لازم براي راه‌اندازي پليس فضاي اطلاعات تصريح كرد: با توجه به وقوع جرايم در فضا‌هاي اينترنتي نيروي انتظامي بايد قابليت‌هاي خود را به منظور مقابله با اين نوع جرايم افزايش دهد چراكه اين فضاها نيز نياز به امنيت دارند.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اقدام‌هاي تروريستي گروه‌هاي منافق بيان داشت: بدون شك اقبال مردم به نظام موجب تشديد فعاليت‌ گروهك‌‌هاي تروريستي در خاك كشور مي‌شود.
احمدي‌مقدم خاطرنشان كرد: متاسفانه اقدامات تروريستي تنها سالي يك يا دو بار آنهم در مرزهاي شرقي كشور انجام مي‌شود، كه به دليل ماهيت‌شان انعكاس شديدي در كشورهاي مختلف دارد.
وي با بيان اينكه به جز شاخص حوادث ترورويستي ساير شاخص‌ها در مرز‌هاي شرق كشور رو به بهبود است، ادامه داد: با توجه به اينكه اين اقدامات در مرز‌هاي بين سه كشور ايران، پاكستان و افغانستان صورت مي‌گيرد مذاكراتي با سران كشور پاكستان انجام شده است كه انتظار مي‌رود نتايج مثبتي به همراه داشته باشد.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه حركت ناجا در برنامه پنجم توسعه بر مبناي پژوهش‌هاي علمي و تغيير كفه ترازوي نرم‌افزاري است، گفت: در گذشته حضور ناجا حضوري سخت‌افزاري بود، اما در برنامه پنجم توسعه اين حركت به تدريج ناپيدا و نا محسوس شده و جاي خود را به حضور نرم‌افزاري خواهد داد.
احمدي‌مقدم با بيان اينكه نيروي انتظامي بايد با اتكا به اقدامات اجتماعي، افزايش آگاهي مردم مشاركت‌‌هاي اجتماعي را تقويت كند، افزود: نظارت مردم بر فعاليت‌‌هاي نيروي انتظامي، استفاده از فناوري‌هاي جديد و تقويت و اشراف اطلاعاتي بايد به اجراي بهتر قوانين و تمكين مردم در حوزه قانونگرايي بينجامد.
وي ادامه داد: نيروي انتظامي در برنامه چهارم گام‌هاي بلندي در اين زمينه برداشته است كه در برنامه پنجم نيز به سرعت انجام خواهد شد.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران در ادامه خاطرنشان ساخت: نيروي انتظامي در 20 سال گذشته افزايش كمي قابل توجهي نداشته، در حالي كه كشور در همه شاخص‌ها بين 5/1 تا 3 برابر توسعه داشته است كه اين امر موجب افزايش نيازهاي امنيتي شده است.
احمدي‌مقدم در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به كاهش ميزان تصادف با آموزش‌هاي ارائه شده بيان داشت: امروز اكثر تصادفات و تخلفات رانندگي مربوط به خودروهاي فرسوده است، چراكه ماشين‌هاي گران قيمت و با عمر كمتر از 5 سال با حجم بيش از 60 درصد تنها 10 درصد تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند و خودروهاي فرسوده بيش از 50 درصد تصادفات را موجب مي‌شوند.
وي خروج خودروهاي فرسوده و بهبود حمل و نقل عمومي را از راهكارهاي موثر در كاهش ميزان تصادفات دانست افزود: متاسفانه نرخ‌ جريمه بازدارندگي موثر در جلوگيري از تخلفات را ندارند كه مي‌طلبد با فرهنگ‌‌سازي ميزان تخلفات را كاهش داد.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران با اشاره به نقش موثر ترمز، كمربند و بدنه خوب و قوي در كاهش ميزان تلفات جاده‌اي بيان داشت: ما از عملكرد شركت‌هاي خودرو ساز در اين زمينه راضي نيستيم، اما اين شركت‌ها در چند سال اخير زير فشار قانون و پليس اقدامات موثري انجام داد‌ه‌اند كه كافي نيست.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8808210363

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *