کارت ویزیت رایانه ای

 

اولين کارت ويزيت رايانه اي از سوي يک شرکت امريکايي توليد شد. اين کارت ويزيت که به نام rcard وارد بازار شده است ، حدود 40دلار قيمت دارد و در ابعاد يک کارت اعتباري معمولي و حاوي نام ، نشاني و ديگر اطلاعات مورد نياز است.
در ضمن rcard داراي يک گيگابايت حافظه فلاش و پورت usbاست که کارت را به رايانه وصل مي کند و مي تواند فيلم ، عکس ، تصاوير گرافيکي و متن را از رايانه روي کارت بارگذاري کند و سپس اين اطلاعات را روي نمايشگر رنگي LCD، دو اينچي خود به نمايش بگذارد.
rcard مي تواند کاربردهاي وسيعي در آينده داشته باشد ازجمله اين که مي توان به عنوان يک کارت اعتباري و يا کارت هويت الکترونيکي از آن استفاده کرد و يا اطلاعات حساس و مهم مانند گروه خون ، آلرژي ها يا بيماري هاي مزمن مصرف کننده را در آن ذخيره کرد. البته اين کارت ويزيت به دليل داشتن يک نوار مغناطيسي گزينه اي مي تواند به عنوان يک کارت پرداخت و عضويت هم به کار رود.
بنابر اعلام محققان موسسه نجوم دانشگاه کمبريج لندن ، بزرگترين تلسکوپ جهان پس از آن که بيش از 20سال از طرح ايده ساخت آن مي گذرد، بزودي چشمان خود را به سمت آسمان باز خواهد کرد. اين تلسکوپ عظيم 120ميليون دلاري ، موسوم به ال بي تي ، که زير آسمان صاف و شفاف آريزونا مستقر شده ، در واقع دوچشمي است و به اخترشناسان امکان خواهد داد تا کيهان را با جزييات بيشتر و در اعماق ژرف تر بکاوند. در واقع ال بي تي که برخلاف اکثر تلسکوپ هاي امروزي که حاوي يک آينه براي جمع آوري نور هستند، تلسکوپ دوچشمي متشکل از دو آينه 8.4 متري است و يک گام مهيج رو به جلو براي نجوم محسوب مي شود که نه تنها يک اتفاق بزرگ در اين حوزه علمي به حساب مي آيد بلکه امکان پياده سازي برخي از فناوري هاي تازه را که براي همه تلسکوپ هاي بزرگ نسل آينده حياتي خواهد بود، فراهم مي کند.
طي هفته گذشته خبر ساخت ميني مغناطيس سنجي که براي ثبت امواج مغزي مورد استفاده قرار مي گيرد هم در صدر اخبار علمي قرار داشت.
اين فناوري نوين از سوي محققان انستيتو ملي استاندارد و فناوري امريکا ارائه شده و ضريب دقت بسيار بالايي دارد. در واقع اين طيف سنج مغناطيسي در کنار ابعاد فوق العاده کوچکي که دارد، چندان گران قيمت نيست و از ضريب دقت حيرت آور يک يک ميليونيم يک ميليارد تسلا برخوردار است.
اين در حالي است که تاکنون اين رقم پيچيده در سيستم هاي ابررساناي گران قيمت و با چگالي بالا که به آنها SQUID مي گويند، مورد استفاده قرار مي گرفته است.
از آنجا که تيم تحقيقاتي اين پروژه از اين فناوري نوين براي ثبت امواج قلب موش استفاده کرده اند، اکنون اميدوارند تا بتوانند از آن براي ثبت امواج مغزي انسان هم کمک بگيرند.
* http://www.ictir.net/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *