گفتگوی مدیریار با مدیر کار آفرینی خراسان رضوی

دکتر محمد موسوی بینا باج در گفتگو با مدیریار افزود: جایگاه کار آفرینی برای مسئولین شناخته شده نیست و به عبارتی به خاطر درگیری مسئولین در کارهای اجرایی جای خالی برای مدیریت کارآفرینی و حمایت از کارآفرینی وجود ندارد.
استادیار دانشگاه پیام نور هدف مراکز کار آفرینی را حمایت از دانشجویان در جهت بهره وری علمی و شکوفا سازی اشتغال بیان کرد و افزود: بررسی و شناسایی دانشجویان مستعد، دارای ایده و خلاقیت به منظور ترویج، آموزش، پژوهش و بسترسازی برای اشتغال تعریف اصلی کارآفرینی است که باید محقق شود.
مدیر گروه رشته های مدیریت دولتی و مدیریت صنعتی در دانشگاه پیام نور مشهد با اشاره به اینکه در بحث کار آفرینی سه راهبرد اساسی دنبال می شود خاطرنشان کرد : راهبرد ترویج اولین راهبرد اساسی است که فعالیتهایی از قبیل خبرنامه، بولتن و بروشور ، برگزاری فراخوان کار آفرینی و ایده های دانشجویان نوآور ، برگزاری جشنواره ها و اجرای سخنرانی ها بازدید از کارخانه ها ، شرکت ها  و مراکز کارآفرینی در آن به صورت ترویجی انجام می شود.
وی ادامه داد: آموزش – پژوهش و اشتغال به ترتیب دومین و سومین راهبرد های اساسی مطرح شده در بحث کارآفرینی می باشند که برگزاری و پیگیری دوره های آموزشی و مهارتهای کسب و کار ، حمایت و اجرای طرح های پژوهشی اعضای هیئت علمی ،  ارائه ی آموزش های تکمیلی و تخصصی، و همچنین شناسایی دانشجویان و دانش آموختگان مستعد و علاقه مند، دسته بندی دانشجویان در انجام طرح های کسب و کار، بررسی مزیت های اقتصادی طرح ها و نیاز سنجی آموزشی و مشاوره ای در راستای این راهبردها قرار می گیرند.
ﻣدﯾﺮ کار آفرینی خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که چرا تمایل فارغ التحصیلان به کارهای خدماتی و غیرتخصصی بیشتر است عنوان کرد: در جامعه زمینه برای کارهای خدماتی فراهم تر از کارآفرینی است اما دلیل عمده ی این مشکل به خود فارغ التحصیلان برمی گردد و آن این است که دانشجو در رشته ی تخصصی خود مهارت های لازم را کسب نکرده  به عنوان مثال کسی که دارای مدرک کارشناسی مدیریت دولتی است باید بتواند در حد یک کارشناس مدیریت دولتی عمل کند در صورتی که در اکثر مواقع این طور نیست.
این استادیار دانشگاه کار آفرینی را یک بحث اقتصادی دانست و افزود: تمام فکر ها و ایده های نو را می توان تبدیل به فعالیت های اقتصادی کرد و ما به دنبال این هستیم که ایده های دانشجویان با حمایت مسئولین این امر تبدیل به ارزش شده و گامهای موثری را در جهت فعالیت های بزرگ اقتصادی و ایجاد اشتغال جوانان بردارد.
وی در پایان از دانشجویان کلیه ی رشته ها خواست تا با عضویت در گروه های علمی و هسته های علمی به انجام فعالیت های جدید ، بحث کارآفرینی ، خلاقیت و طرح ایده های جدید بپردازند.
گفتنی است : دانشجویان و دانش آموختگان می توانند با ارائه ی طرح ها و ایده های نو و ارتباط مستقیم با ﻣدﯾﺮ کار آفرینی استان از طریق کار آفرینی مرکز پیام نور مشهد به آدرس karafarini-pnum@yahoo.com  گامی در جهت بسترسازی زمینه های کار آفرینی بردارند.
 
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *