اختصاص اعتبار به بنگاه‌هاي زودبازده جديد

خبرگزاري فارس: معاون سرمايه انساني و توسعه اشتغال وزارت كار گفت: بانك كشاورزي هزار ميليارد تومان به بنگاه‌هاي زودبازده جديد كه در سال جاري احداث خواهند شد، اختصاص داده و سهميه بانك‌هاي ملي و صنعت و معدن نيز در حال پيگيري است.
حميد حاجي عبدالوهاب در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» با اشاره به ميزان تسهيلات بانك‌هاي كشاورزي ملي و صنعت و معدن به بنگاه‌هاي زودبازده جديد، اظهار داشت: بانك كشاورزي براي بنگاه‌هاي جديد زودبازده 10 هزار ميليارد ريال اختصاص داده است كه سهميه استان‌ها اعلام و ابلاغ شده است.
وي ادامه داد: سهميه بانك‌هاي ملي و صنعت و معدن در حال پيگيري است تا ميزان تسهيلات آنها به بنگاه‌هاي جديد مشخص شود.
معاون سرمايه انساني و توسعه اشتغال وزارت كار در مورد زمان اجراي پرداخت تسهيلات به بنگاه‌هاي جديد، گفت: ابلاغيه اين موضوع به استان‌ها داده شده و در بعضي استان‌ها عملا اين موضوع شروع شده است.
عبدالوهاب با اشاره به طرح تمام‌شماري بنگاه‌هاي زودبازده، تصريح كرد: چارچوب طرح تمام شماري بنگاه‌هاي زودبازده زير 10 ميليون تومان تهيه شده و با هماهنگي با مركز آمار شروع مي‌شود.
وي افزود: در سال گذشته طرح تمام شماري بنگاه‌هاي 10 ميليون به بالا انجام شده كه نتايج خوبي داشته است.
* طرح كسب و كار خانگي قانون مي‌شود
معاون وزير كار و امور اجتماعي در خصوص تدوين قانون طرح كسب و كار خانگي اظهار داشت: اين لايحه از سوي وزارت كار تدوين شده و در دستور كار كميسيون‌هاي مجلس قرار دارد كه در آينده نزديك براي تصويب نهايي به صحن علني مي‌آيد.
وي ادامه داد: نظر كلي نمايندگان راجع به طرح مثبت است چون در گذشته 154 نفر از نمايندگان اين موضوع را در قالب طرح ارائه كرده بودند كه زمينه خوبي براي تصويب دارد.
به گفته عبدالوهاب كارهاي اوليه و هماهنگي‌هاي بين دستگاهي در چارچوب اين لايحه شروع شده و در صورت ابلاغ قانون اقدامات بعدي صورت مي‌گيرد. 

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8809030949

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *