اشتغال جوانان موجب كاهش آسيب‌‌هاي اجتماعي مي‌شود

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان بم گفت: اشتغال جوانان موجب كاهش آسيب‌‌هاي اجتماعي مي‌شود.
رضا سعيدي در كرمان با اشاره به آسيب‌هاي فرهنگي شهرستان بم اظهار داشت: نفوذ كالاها و وسايل غيرمجاز ضدفرهنگي به واسطه شرايط ويژه جغرافيايي و استراتژيك بم، فروپاشي نظام‌هاي كوچك اجتماعي مانند خانواده و تشكل‌هاي محله‌اي بعد از حادثه زلزله و تغيير بافت فيزيكي و اجتماعي شهر كه شلوغي و جنب و جوش كاذب و كنترل‌نشده‌اي را موجب شده، از عوامل ايجاد آسيب فرهنگي در اين شهرستان است.
وي افزود: نفوذ جريان‌هاي فرقه‌اي به ويژه در مناطق همجوار و سرمايه‌گذاري‌هاي مشهود مادي و معنوي اين جريان‌ها و فرقه‌هاي اهل تسنن، تغيير تدريجي و روزافزون اشتغال از كشاورزي به صنعتي، تجاري و اداري با توجه به نبود زمينه فرصت‌هاي درازمدت در اين باره نيز از ديگر آسيب‌هاي فرهنگي شهرستان بم محسوب مي‌شود.
سعيدي تصريح كرد: گسترش محسوس موادمخدر به ويژه در بين نسل جوان و گرايش به اين مواد براثر مشكلات و مسائل مختلف معيشتي، روحي و رواني كه خود موجب افزايش تقاضا و قطعا تاثيرگذاري بر افزايش خريد و فروش خرد و كلان اين مواد مي‌شود.
وي در باره راهكارهاي عملي براي مقابله با اين آسيب‌ها خاطرنشان كرد: فعال كردن بيش از پيش كميته‌هاي تخصصي شوراي فرهنگ عمومي استان در بم و تقويت شوراي فرهنگ عمومي از لحاظ تحليل علمي و عملي وضعيت حال و آينده و رسيدگي به وضعيت مساجد شهر به طور ويژه و به طور خاص در مناطق مورد تهديد از جمله اين راهكارها است.
سعيدي گفت: اجراي طرح‌هاي فرهنگي مذهبي استاني و كشوري در اين مناطق با بودجه كافي و تشكيل و تقويت هرچه سريع‌تر انجمن آثار و مفاخر فرهنگي در بم و توجه دادن مردم استان به ويژه مردم شهرستان بم به هويت فرهنگي تاريخي و مذهبي خود به منظور ارتقا انگيزه دروني يا نكوداشت شخصيت‌هاي پيشين و كنوني از جمله اين راهكارها محسوب مي‌شود.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان بم اظهار داشت: اختصاص بودجه ويژه فعاليت‌هاي فرهنگي و مذهبي به شوراي فرهنگ عمومي به عنوان كارفرما در سال 88 و حداقل پنج سال بعد از آن به منظور ارتقا روحيه مردم بم و رساندن آنان به شرايط عادي مردم استان و افزايش ضريب امنيت راه‌هاي مواصلاتي به ويژه در مرزها با استان همجوار به عنوان يك راهكار فرهنگي در كنترل آسيب‌هاي اجتماعي و نيل به امنيت از ديگر راهكارهاي مقابله با آسيب‌هاي فرهنگي و اجتماعي در شهرستان بم به شمار مي‌رود.
وي افزود: رسيدگي جدي به وضعيت اشتغال در بم و ايجاد الگوهاي مناسب در اين باره براي سوق‌دادن جوانان به كار وكاهش آسيب‌ها بسيار موثر است. 

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8812010647

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *