اقدام هوشمندانه بانک مرکزی در برابر دست درازی به پول های ایران

 

رئيس كل بانك مركزي از خروج منابع بانك‌هاي ايراني در اروپا خبر داد و ضمن اينكه بلوكه كردن منابع برخي از بانك‌ها را توسط اتحاديه اروپا بي‌تاثير دانست،گفت: بانك مركزي از 6 ماه قبل تمام اين اتفاقات را پيش‌بيني كرده و اقدامات لازم براي مقابله با آنها را به اجرا گذاشته بود.
به گزارش اقتدار به نقل از جهان نیوز؛ محمود بهمني در مورد بلوكه شدن منابع برخي از بانك‌هاي كشور از جمله بانك صادرات در اتحاديه اروپا،‌ اظهار كرد: بانك مركزي قبلاً ليست منابع بانك‌ها را اعلام و حساب‌هاي موجود در اروپا را منتقل كرده بود.
به گفته وي، در حال حاضر هيچ مشكلي براي بانك‌هاي كشور در خصوص بلوكه كردن منابع توسط اتحاديه اروپا وجود ندارد.
بهمني در ادامه اظهارات خود به برنامه‌هاي بانك مركزي در خصوص تامين نيازهاي جامعه در شرايط تحريم، گفت: به طرق مختلف نيازهاي جامعه را در شرايط تحريم برطرف مي‌كنيم چرا كه بانك مركزي پيش‌بيني اين امر را در 6 ماهه گذشته كرده بود.
به گفته وي، در صورتي كه واردات كشور كنترل شود، در شرايط تحريمي به نفع ذخاير ارزي خواهد بود.
رئيس كل بانك مركزي، كاهش مصرف كالاهاي وارداتي را راهكار اصلي مقابله با تحريم‌هاي بين‌المللي عنوان كرد و افزود: تجار در صورت هرگونه مشكلي به بانك مركزي مراجعه كنند تا اين بانك راهنمايي‌هاي لازم را به آنها انجام دهد.
این گزارش می افزاید: در ماه‌هاي اخير با توجه به تمديد دوره تحريم‌ها برخي رسانه‌ها از بلوكه كردن منابع بانك‌هاي ايراني در كشورهاي اروپايي خبر داده بودند.

* هر لحظه كه به صلاح كشور باشد، براي تغيير سبد ارزي وارد عمل مي‌شويم
رئيس كل بانك مركزي از بررسي‌ نوسانات ارزها در بازارهاي جهاني در زمان‌هاي مختلف توسط اين بانك خبر داد و تصريح كرد: هر زمان كه مصلحت است از ارزهاي مناسب در آن زمان خاص استفاده خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه ممكن است در زماني بكارگيري يورو و يا دلار در سبد ذخيره ارزي به مصلحت كشور باشد، گفت: البته برخي از شرايط زماني نيز تغيير در سبد ارزي را ايجاب مي‌كند.
بهمني در ادامه به اتخاذ برنامه‌ها و سياست‌هايي توسط بانك مركزي در شرايطي كه ذخاير ارزي شديداً افزايش يافته بود اشاره و تاكيد كرد: در شرايط كنوني نيز بانك مركزي سياست‌هايي را اتخاذ و اجرا كرده است كه لزومي ندارد آنها را اعلام كند.
رئيس كل بانك مركزي در پاسخ به اين پرسش كه در چه شرايطي اين بانك اقدام به تغيير در سبد ارزي كشور خواهد كرد، افزود: هر وقت احساس كنيم كدام ارز به صلاح كشور است همان لحظه در مورد آن بررسي مي‌كنيم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *