امسال هيچ مساله‌اي براي بازگشايي دانشگاه‌ها وجود ندارد

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، كامران دانشجو در حاشيه مراسم توديع محصولي و معارفه نجار در وزارت كشور در جمع خبرنگاران افزود: بهتر است كه رسانه‌ها به اين موضوع پر و بال ندهند، چون دانشگاه‌هاي ما دانشگاه‌هايي هستند كه طبق روال در فضايي فرهنگي فعاليت‌هاي خود را انجام مي‌دهند.
خبرنگاري پرسيد: به نقل از شما اظهاراتي در مورد محدوديت تشكل‌هاي دانشجويي مطرح شده است؟
وزير علوم پاسخ داد: من چنين حرفي را نگفتم و اين موضوع را به شدت تكذيب مي‌كنم. من قائل هستم كه تشكل‌ها بايد بر اساس فرمايش حضرت آقا رشد سياسي داشته باشند و با نشاط و شادابي بيشتر در دانشگاه‌ها فعاليت كنند. رشد و نشاطي كه بايد در دانشگاه‌ها باشد علي‌القاعده از طريق تشكل‌هاي دانشگاهي صورت مي‌گيرد.
وي افزود: اتفاقا اين بار فضاي دانشگاه‌ها بايد بانشاط‌تر باشد؛ چراكه بيش از 85 درصد مردم با مشاركت در انتخابات حضوري چشمگير و پويا در تعيين سرنوشت خود داشته‌اند و رييس‌جمهور خود را با 25 ميليون راي انتخاب كردند و نشان دادند كه هميشه در صحنه‌اند. اين پيروزي بزرگي براي ملت ايران بود از اين پيروزي بزرگ دشمن حتما ناراحت است و بايد هم ناراحت باشد اگر غير از اين است جاي تعجب دارد. اين‌ها مواردي است كه راديوي آمريكا و بي‌.‌بي‌.سي آن را مطرح مي‌كنند و از آن‌ها انتظاري بيش از اين نمي‌توان داشت.
وي در تشريح برنامه‌هايش گفت: مهم‌ترين كاري كه بايد انجام شود، ايجاد ارتباط و صميميت و الفت، انس و دوستي بين مجموعه وزارت علوم، مديريت دانشگاه‌ها و دانشجويان و اساتيد است. اين‌ها همه در يك خانواده‌اند اگر اين صميميت بيشتر شود براي ساير كارهاي ما مي‌تواند تعيين كننده باشد.
دانشجو تاكيد كرد: ما با مجموعه تيم‌مان و ستاد وزارت علوم، همانند سفرهاي رياست جمهوري به دانشگاه‌هاي مختلف خواهيم رفت و با دانشجويان و كارمندان دانشگاه‌ها و اساتيد صحبت‌هايي خواهيم داشت و مشكلات آن‌ها را از نزديك جويا خواهيم شد و اميدواريم با كمك دولت بتوانيم آن‌ها را حل كنيم.
منبع :باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *