به كار گرفته شدن سند اشتغال كشور در برنامه‌ي پنجم توسعه

معاون نيروي انساني وزير كار و امور اجتماعي از تدوين سند اشتغال كشور خبر داد و گفت: اين سند در برنامه پنجم به كار گرفته خواهد شد.
حميد حاجي عبدالوهاب كه در مراسم پنجمين جشنواره برتر كارآفرينان استان كهگيلويه و بويراحمد سخن مي‌گفت، اظهار كرد: كارآفرين بايد از مزاياي استان با بهره‌وري بالا استفاده كند و كارآفرينان ما در اين زمينه موفق بوده‌اند.
وي با اشاره به منابع خدادادي بكر این استان تصريح كرد: متاسفانه ما از اين منابع غافل هستيم و بدين دليل نتوانسته‌ايم حداكثر استفاده را از آن‌ داشته باشيم.
معاون نيروي انساني وزير كار و امور اجتماعي خاطر نشان كرد: كارآفرين مي‌تواند در همه حوزه‌ها موثر باشد و كسي كه كارآفرين است، بيكار نمي‌نشيند و مرتب براي خود كار مي‌تراشد؛ كارآفرين با توجه به روحيه لطيفي كه دارد، نمي‌تواند به عدالت و انصاف بي‌توجه باشد و ما مي‌بينيم كه در فرهنگ ما كارآفرينان نودوست و بسيار موثر هستند.
همچنين مسعود باستاني – مدير كل و امور اجتماعي استان كهگيلويه و بوير احمد – نيز گفت: جشنواره ملي كارآفرينان در 10 مردادماه در ياسوج برگزار خواهد شد و ما در همين جا از همه كارآفرينان استان مي‌خواهيم كه حضوري فعال در اين استان داشته باشند.
وي هدف ازبرگزاري اين جشنواره را توسعه فرهنگ كار و كارآفريني، برجسته‌سازي فرهنگ كارآفريني، تشويق حاميان كارآفرين ايجاد انگيزه براي كارآفرينان برشمرد و گفت: ‌افزايش تعداد اختراعات، توسعه بنگاه‌هاي اقتصادي و توزيع درآمد در جامعه كارآفرينان موجب تقويت بخش خصوصي مي‌شود.
باستاني گفت: ‌در زمينه توليد گوشت قرمز اين استان نيز سالانه 13 هزار تن گوشت قرمز توليد مي‌كند كه هشت هزار تن آن در استان مصرف مي‌شود و پنج هزار تن آن به خارج از استان صادر مي‌شود؛ پس با توجه به اين سري از پتانسيل‌هاي ويژه در استان بايد به سراغ راه‌اندازي كارخانه‌هاي مختلف فرآوري ضايعات دام برويم.
وي از كارآفرينان خواست تا فرهنگ كارآفريني را در سطح استان گسترش دهند تا بتوانند به توسعه استان در همه بخش‌ها كمك كنند.
مدير كل كار و امور اجتماعي كهگيلويه و بوير احمد نرخ بيكاري موجود در استان را 14.8 برشمرد و گفت: در چند سال گذشته اين نرخ 23 درصد و حتي بالاتر بوده است و كاهش اين نرخ بيكاري مرهون تلاش‌هاي دولت نهم و دهم در سطح اين استان است.
باستاني ادامه داد: اين استان نيازمند منابع مالي است منتها بايد طرح‌هاي داراي توجيه فني در دستمان باشد تا بتوانيم منابع مالي بيشتري را جذب كنيم.
در پايان اين مراسم از تعداد از 20 نفر از كارآفرينان برتر كه كسب و كار آنان كم‌تر از پنج سال سابقه فعاليت داشته و برترين بوده‌اند تقدير شد.
http://www.isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1563461&Lang=P

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *