بیش از این ادامه ندهید

⛱ نگذارید خواسته‌ها و آرزوهایتان به التماس تبدیل شود. که بهشت هم به التماس نمی‌ارزد چه رسد مطامع دنیا. بدانید و آگاه باشید هیچ‌کس و هیچ چیز در اندازه کرامت وجودی و عزت‌نفس شما ارزشمند نیست که بخاطرش التماس کنید. پس قدر خود را بدانید و بهایش را بپردازید که جای اهل دنیا در خاک است و مقام آدمی در افلاک.

⛱ اکثر آدم‌ها ظرفیت آن را ندارند که خواسته ای را مکرر برایشان تکرار کنید؛ چون بلافاصله تَوَهم بر می دارند و باورشان می شود که تافته جدا بافته‌اند و بُتی خودساخته، از دماغ فیل افتاده‌اند و بر کران نیل، سرشان به سر شاه می‌ماند و شکل‌شان به قرص ماه. آن‌گاه دور بر می دارند و شما را اذیت می کنند و آنی بر سرتان می آورند که نباید.

⛱ تنها یک جا هست که ناز شما را می خرند، احترام تان را نگه می دارند، تکرار و اصرار شما را کوچک نمی کند، التماس کردن از ارزش تان نمی کاهد و برای هر در کوفتنی حسابی دارند و برای هر سلامی علیکی. آن‌جا درب خانه “حضرت دوست” است که هر چه از او رسد نیکوست و هر چه بر سر ما می‌رود ارادت اوست.

⛱ پس بزنید و بکوبید و صبور باشید تا صدایی برآید و دری گشاید و دلی رباید. بسا شیرین است هنگامۀ دیدار صاحبخانه که شما را ارج می گذارد و غم ازدل تان می زداید و رسم محبت به جا می آورد. پس همانجا بمانید و بمانید تا جان به جانش تقدیم کنید و بدانید آنجا میکدۀ عاشقان است که سرمست و غزلخوان شما را به وصال معبود و جنان محبوب رهنمون سازد.

 

#دلنوشته
#غارتنهایی
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *