تحول در علوم انساني موجب انفجار علمي در كشور مي‌شود

رئيس بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي كشور گفت: رسيدن به رويكردها و تئوري‌هاي جديد در بحث علوم انساني موجب پيشرفت انفجاري علمي در كشور مي‌شود.
به گزارش مدیریار به نقل از خبرگزاري فارس ، حسين قدياني رئيس بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي كشور در سيزدهمين جلسه اتاق فكر رؤسا و اساتيد دانشگاه‌هاي استان تهران و البرز و مسئولان بسيج دانشجويي كه شب گذشته (پنجشنبه) در دانشگاه آزاد آبادان برگزار شد، گفت: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس رسالت سنگيني بر دوش داشتند اما رسالت كنوني دانشگاهيان در دانشگاه‌ها چيست؟ و شلمچه ما اكنون كجاست؟
وي افزود: يقينا تحليل از شرايط موجود كشور نشان مي‌دهد كه نظام اسلامي با دو تهديد جدي درون‌زا و برون‌زا مواجه است.
قدياني در تحليل تهديدهاي درون‌زا بر عليه نظام اسلامي خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي ايران با شعار “نه شرقي نه غربي ” به پيروزي رسيد و اكنون ادعا دارد كه مباني بلوك شرق و غرب را قبول نداشته و مباني تمدن اسلامي را در كشورمان تبيين كرده است.
رئيس بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي كشور در ادامه تصريح كرد: امروز پس از 30 سال از پيروزي انقلاب اسلامي در آستانه حركتي هستيم كه مقام معظم رهبري آن را پيشرفت و عدالت نام نهاده‌اند، پس بايد به ايجاد علوم بومي دست بزنيم.
وي تصريح كرد: امروزه آنچه كه نيازمند دانشگاه‌ها و اداره جامعه كشورمان است، رسيدن به رويكردها و تئوري‌هاي جديد در بحث علوم انساني است تا انفجار علمي در كشور حادث شود.
قدياني اظهار داشت: يكي از اساسي‌ترين نيازهاي جامعه كشورمان ايجاد تئوري‌هاي جديد در بحث علوم انساني است.
رئيس بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي كشور در تحليل تهديدهاي برون‌زا بر عليه نظام اسلامي گفت: انقلاب اسلامي ايران توانسته است مباني جديد را ايجاد كند كه در اين خصوص دشمن سعي دارد با برخوردهاي نرم به مقابله با اين مباني جديد بپردازد.
قدياني خاطرنشان كرد: به نظر مي‌رسد اگر دشمنان نظام اسلامي قرار باشد با مباني انقلاب اسلامي برخورد كنند، با همان نوع انقلاب اسلامي اما از نوع تحريف شده برخورد خواهند كرد كه طبق فرمايش مقام معظم رهبري بايد بصيرت داشته باشيم.
وي در ادامه گفت: امروز اين رسالت بر دوش اساتيد و رؤساي دانشگاه‌هاي كشورمان است كه با عمق بخشي به معارف ديني و ايجاد بصيرت در دانشجويان به مقابله با دشمن بپردازند.
رئيس بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي كشور با اشاره به اينكه اكنون كشورمان نيازمند اين است كه دانشگاهيان گره‌هاي كور كشور را باز كنند، ‌تأكيد كرد: مرزهاي دانش نظامي در جنگ تحميلي توسط سرداران رشيد اسلام شكسته شد و ما دانشگاهيان با الگوبرداري از اين سرداران بايد در دانشگاه‌ها به شكستن مرزهاي علمي بپردازيم.
قدياني در ادامه بيان داشت: بحث جدي اين است كه در هشت سال دفاع مقدس مدينه فاضله‌اي به وجود آمده بود و امروز جامعه ما نيازمند آن است كه فرهنگ عملي دفاع مقدس به اين جامعه انتقال پيدا كند و با اين شيوه است كه انقلاب اسلامي روز به روز پيشرفت خواهد كرد.
وي در پايان خاطرنشان كرد:‌ در سال جاري 200 هزار دانشجو از مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس بازديد خواهند كرد كه اميدواريم اساتيد و رؤساي دانشگاه‌هاي كشور نسبت به اين امر كمك‌هاي لازم را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *