خوشحالی زورکی نمی شود

⛱ می شود موفق بود، ورزش کرد، چالاک بود، وظایف و تکالیف فردی و اجتماعی را به خوبی انجام داد، با خانواده، دوستان و رفقا مناسبات خوبی داشت و خلاصه در ظاهر همه چیز را رونق بخشید اما در دل خوشحال نبود. شاید کلام من با نظر روانشناسان فرق کند ولی باور کنید خوشحالی زورکی نمی شود، با تمرین و تلقین ایجاد نمی گردد، دست خود آدم نیست و چیزی نیست که به زور درون خودمان ایجاد کنیم. عواملی که سبب خوشحالی آدم ها می شود در هر فردی متفاوت است.

⛱ خوشحالی چیزی فراتر از موفقیت است. حتی بالاتر از رضایت. چه بسا آدم از زندگی اش راضی باشد ولی خوشحال نه. شاید بتوان آن را در کامروایی و دلگرمی پیدا کرد. همان جا که فرای منطق و عقلانیت دل آدم خوش می شود و ناخودآگاه خنده ای جانانه از ته دل می جوشد. حالتی مثل قدم زدن زیر باران بهاری که تمام وجود انسان را طراوت می بخشد و همزمان نغمه پرندگان و چرندگان گوش هایش را می نوازد. طرب انگیز و دلربا حال آدم خوب می شود و دلش می خواهد پرواز کند.

⛱ خوشحالی از ناخودآگاه آدمی می روید و در خودآگاه او می شکفد. گاهی بدون آنکه دلیلش را بدانی یا عامل خاصی پیش روی تو باشد از ته دل خوشحال هستی یا برعکس. دل انسان به عقل کار ندارد. در به در به دنبال حرارت، محبت و اشتیاق می گردد. وقتی یکی را پیدا کرد که مثل خودش بود دیگر رهایش نمی کند و حالش خوب می شود. وقتی خیلی دلگیر و ناراحت هستید دنبال چه کسی می گردید؟ همدم، همراز، همدل، همراه و خلاصه کسی که می دانید حال شما را خوب می کند.

⛱ اگر آنجایی که دوست داری هستی، با کسی که دوست داری می چرخی و زندگی می کنی، کاری که دوست داری انجام می دهی، حرفی که دلت می خواهد را بدون ترس و سانسور به زبان می آوری، در زندگی خیلی لازم نداری مراعات کسی یا چیزی را بکنی و خلاصه آدم هایی را داری که به راحتی با آن ها درددل کنی، از ضعف ها و کاستی هایت بگویی و بدون زجر و منت از ان ها کمک بگیری به خوشحالی نزدیک هستی و هر چقدر آن چه گفتم را نداری دور و دورتر. خدایا خودت به فکر خوشحالی همه ما باش!

#دلنوشته
#غارتنهایی
#پایگاه_جامع_مدیریار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *