دوره‌هاي رايگان آموزشي کارآفريني و مهارت‌هاي کسب ‌و کار از اواخر تيرماه دراستان

مدير سازمان همياري اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهي استان مرکزي از آغاز دوره‌هاي آموزشي کارآفريني و مهارت‌هاي کسب ‌وکار از اواخر تيرماه جاري خبر داد و گفت: هزينه شرکت در اين دوره‌هاي آموزشي، رايگان است.
محمدرضا آقاجاني با اشاره به آغاز فرصت ثبت‌نام در دوره‌هاي عمومي کارآفريني در استان مرکزي اظهارکرد: باتوجه به سياست‌هاي تبيين شده از سوي وزارت کار و امور اجتماعي در کشور و بر اساس تجربه موفق جهاددانشگاهي استان مرکزي طي سنوات گذشته، شروع دوره‌هاي آموزشي کارآفريني و مهارت‌هاي کسب و کار از اواخر تيرماه جاري آغاز خواهد شد.
وي با بيان اينکه بر اساس پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته در اين دوره از کلاس‌ها بيش از يک‌هزار نفر در سطح استان موفق به گذراندن دوره‌هاي آموزشي خواهند شد، تصريح کرد: شرکت کنندگان در اين دوره‌هاي آموزشي با مباني نظري کار آفريني، تعاريف و مفاهيم کسب ‌وکار، قوانين و مقررات کسب‌ وکار، مديريت محصول و بازاريابي، مراحل تاسيس و راه‌اندازي بنگاه‌هاي اقتصادي مديران و کار آفرينان موفق و با شيوه‌ طرح توجيهي نويسي آشنا مي‌شوند.
آقاجاني با تاکيد براينکه هزينه شرکت در اين دوره‌هاي آموزشي کاملا رايگان است، افزود: طي سال‌هاي 85 تا 88، تعداد يک‌هزار و500 نفر موفق به گذراندن اين دوره‌هاي آموزشي شده‌اند که اين خود مي‌تواند در گروه افتخارات بدست آمده براي جهاددانشگاهي استان مرکزي ستودني باشد.
وي با ابراز تاسف از عدم وجود آمار قطعي براي ورود به بازار کار اين افراد، گفت: متاسفانه جهاددانشگاهي آماري مبني بر اين‌که آيا تمام اين افراد وارد بازار کار شده‌اند يا خير، ندارد؛ ولي بر اساس نظرسنجي‌هاي صورت گرفته در همان دوران آموزش، کليه مراجعه کنندگان از مباحث ارائه شده در اين دوره‌هاي آموزشي راضي بوده و آنرا رفع کننده نيازهاي خود دانسته‌اند.
آقاجاني در خصوص مدرسين دوره‌هاي آموزشي کارآفريني و مهارت‌هاي کسب‌وکار بيان کرد: مدرسين اين دوره‌هاي آموزشي از نظر دانش روز در زمينه کسب ‌وکار و هم‌چنين تجربه آموزشي در سطح عالي قرار دارند، در حاليکه اين استان خود از نظر اين مدرسين غني است و نيازي به درخواست مدرس از استان‌ها و يا شهرستان‌هاي ديگر وجود ندارد.
مدير سازمان همياري اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهي استان مرکزي در پايان تصريح کرد: بر اساس هماهنگي‌هاي صورت گرفته از آغاز زمان ثبت‌نام تا كنون حدود 500 نفر موفق به ثبت‌نام در اين دور‌ه‌هاي آموزشي شده‌اند.
http://www.isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1573926&Lang=P

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *