راه‌اندازي نخستين پارك علم و فن‌آوري علوم پزشكي كشور در مشهد

دكتر محمود شبستري در مراسم تقدير از پذيرفته شدگان آزمون دستياري که عصر روز گذشته در تالار ابن سينا برگزار شد، اظهار داشت: طبق آخرين برآوردي كه در وزارت بهداشت در جهت ساختار هيات علمي و نسبت استاد به دانشيار و استاديار انجام شده است، دانشگاه علوم پزشکي مشهد توانسته است مقام اول را در سطح كشور به جهت وجود اساتيد فرهيخته كسب كند.
وي از افزايش اعضاي هيات علمي در آينده اي نزديک خبر داد و گفت: تعداد اعضاي هيات علمي ما در سال ‌88 نسبت به سال ‌87، 4.6 درصد افزايش داشته و تعداد پژوهشگرهاي ما كه منظور دانشجويان فارغ‌التحصيل و رشته‌هاي فوق تخصصي اين دانشگاه است در سال ‌88 نسبت به سال ‌87 حدود 9.3 درصد رشد داشته است.
شبستري افزود: با وجود پتانسيل‌هاي بسيار زيادي كه در دانشگاه علوم پزشكي وجود دارد و منابع بسيار عظيم نيروي انساني كه در دانشگاه است، قطعا امكان اينكه اين دانشگاه به عنوان دانشگاه برتر در جهان شناخته شود وجود دارد.
وي در خصوص ميزان بودجه‌ اختصاص يافته در بحث‌ پژوهش هاي اين دانشگاه از افزايش ‌60 درصدي بودجه نسبت به سال ‌82 خبرداد و اظهار داشت: در سال ‌82 رقم دو ميليارد و ‌14 ميليون تومان به بحث پژوهش اختصاص داده شد که اين رقم اکنون به سه ميليارد و ‌600 ميليون تومان افزايش پيدا كرده كه اين ميزان نسبت به سال ‌82 تفاوت فاحشي را در سرمايه‌گذاري داشته است.
وي گفت: همچنين تعداد طرح‌هاي مصوب در شوراي پژوهشي در سال ‌87-88، ‌45 درصد افزايش داشته و نيز تعداد مقالات دست‌نويسي شده در بانك‌هاي اطلاعاتي در سال ‌88-87، ‌32 درصد افزايش داشته است.
رييس دانشگاه علوم پزشكي مشهد در خصوص ميزان افزايش تعداد كتب تاليفي در سال ‌88-87 افزود: بر اساس ارزيابي‌هاي صورت گرفته و با توجه به تعداد كتب تاليفي در سال ‌88-87 و مقايسه آن با سال‌هاي قبل، ‌200 درصد افزايش تاليف داشته‌ايم که با ميزان ‌دو درصد گذشته شاهد ‌202 درصد افزايش هستيم که اين مقدار غير قابل تصور است.
وي در خصوص جايگاه دانشگاه علوم پزشکي بر مبناي ارزشيابي وزارت بهداشت گفت: امتياز كل دانشگاه علوم پزشکي مشهد بر مبناي ارزشيابي وزارت بهداشت نسبت به سال ‌87، ‌36 درصد افزايش امتياز داشته ‌است.
شبستري اظهارداشت: ارزيابي‌ها نشان داده است كه دانشگاه علوم پزشکي مشهد در حال حاضر رتبه سوم را در بين دانشگاه علوم پزشكي كشور دارا است و بعد از دانشگاه‌هاي علوم پزشكي تهران و شهيد بهشتي با اختلاف بسيار كمي رتبه سوم كشوري را كسب كرده‌ايم.
رييس دانشگاه علوم پزشكي مشهد تصريح کرد: در آخرين رتبه‌بندي صورت گرفته كه دهم جولاي سه ماه گذشته در اسپانيا انجام شد، رتبه ‌چهار كشوري را براي دانشگاه علوم پزشكي مشهد قائل شده‌اند.
وي گفت: اين رتبه‌بندي در بين ‌50 هزار دانشگاه برتر جهان صورت گرفت که بر اساس آن دانشگاه تهران رتبه ‌1182، شيراز ‌1831، اصفهان ‌1899و دانشگاه علوم پزشكي مشهد رتبه ‌2188 را به خود اختصاص داد.
دکتر شبستري در ادامه با اشاره به آموزشي اعلام شدن بيمارستان دكتر شيخ اظهارداشت: بيمارستان هاشمي‌نژاد نيز به اين سمت حركت خواهد كرد.
وي همچنين با اشاره به راه‌اندازي اولين پارك علم و فن‌آوري علوم پزشكي در كشور گفت: از ديگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکي مشهد ارائه طرح راه اندازي اولين پارك علم و فناوري علوم پزشكي در كشور است كه قرار است به عنوان منطقه آزاد ويژه درماني و دانشگاه بين‌المللي اسلامي فعال شود.
دکتر شبستري ادامه داد: همچنين در حال تصويب دانشكده علوم و فنون هستيم كه به زودي شروع به فعاليت مي‌كند و دانشكده طب سنتي نيز در حال پيگيري است و رشته‌هايي از قبيل پزشكي مولكولي، طب سنتي و … نيز در حال راه‌اندازي است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *