شبیخون فرهنگی دررسانه‌های دیجیتال

محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه های دیجیتال با تاکید بر اینکه دور سوم سفرهای استانی با اولویت توسعه برنامه های فرهنگی آغاز می شود، گفت: سفرهای قبلی مبتنی بر توسعه فعالیتهای اقتصادی، راه اندازی کارگاههای زودبازده و رسیدگی به امور مردم بوده است ولی در دور سوم قرار است با همکاری متخصصان و هنرمندان هر استان اقداماتی در زمینه توسعه فرهنگ و هنر انجام شود.
وی به شبیخون فرهنگی اشاره کرد و گفت: در سالهای گذشته از شبیخون فرهنگی می شنیدیم ولی امروزه به خوبی متوجه می شویم که شبیخون فرهنگی در میدان رسانه های دیجیتال در حال رخ دادن است.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اقدامات وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی در این عرصه افزود: با توجه به این واقعیت، وزارت ارشاد که مایلم آن را وزارت “هنر و فرهنگ اسلامی” بنامم از سال 85 در این راستا اقدام و مرکز توسعه فناوری رسانه های دیجیتال را ایجاد کرد.
رحیمی با مناسب توصیف کردن اقدامات این مرکز در زمینه رسانه های دیجیتال اظهار داشت: در حال حاضر صاحبان علم و اندیشه در این زمینه گامهایی را برداشته اند که امیدواریم به زودی ما را به قله های ترقی و تعالی برسانند.
معاون اول رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه ایرانیان به کیاست و فراست مشهورند، ادامه داد: بارقه های امیدبخشی در این حوزه دیده می شود که ما را به آینده ای روشن و نورانی امیدوار می کند.
رحیمی با تاکید بر اینکه در عرصه رسانه های دیجیتال با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم، اضافه کرد: آنچه که امروز در رسانه های به آن توجه می شود انسان مادی است در حالی که انسان در فرهنگ اسلامی به جنبه های معنوی او توجه شده است. 
وی با تاکید بر اینکه دولت مصمم است اقداماتی را در عرصه های رسانه های دیجیتال انجام دهد، خاطرنشان کرد: البته گامهایی در این زمینه برداشته شده است ولی حرکت در این مسیر به همکاری دانشمندان نیاز دارد.

http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=963338

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *