نقل و انتقالات نیم فصل و چند نکته

نقل و انتقالات نیم فصل فوتبال اهمیت بسیاری دارد. اگر فوتبال دو نیمه است و نیمۀ دوم را از آنِ مربیان می خوانند در نگاهی کلان تر نیم فصل دوم لیگ هم نیمۀ مربیان است که در آن بازی خوانی و حرفه ای گری تیم ها در جذب بازیکنان مورد نیاز و پوشش کاستی های تیمشان تعیین کنندۀ سرنوشت آن ها در انتهای فصل خواهد بود. بر همین اساس به نظر چند نکتۀ مهم در نقل و انتقالات نیم فصل به شرح زیر وجود دارد:


1- مرد باشید و رحتمی را کنار بگذارید:

هر آمدنی را رفتنی است. این قاعدۀ محتوم دنیاست. اما چه خوب است این رفتن ها به موقع، با کمال احترام و از روی انتخاب باشد. به عنوان مثال اگر در زمان مناسب بارسلونا رونالدینهو را کنار نمی گذاشت فرصت بروز و ظهور مسی فراهم نمی شد. به نظر من وقت آن رسیده است استقلال این تصمیم بزرگ را بگیرد. حواشی ایجاد شده از سوی رحمتی در چند سال اخیر و شائبۀ دخالت او در امور فنی و جذب بازیکن به اضافۀ روند رو به افول وی کافیست تا تیم پرطرفدار آبی پوش مردانه تصمیم بگیرد و تا زمانی که او کماکان دوست داشتنی و مورد نیاز حس می شود ضمن تکریم شایسته زمینۀ ظهور دروازه بان جوان و آینده دار خود را فراهم سازد.

2- اینجوری قهرمان نمی شوید:

پرسپولیس در هفته های آخر دور رفت به دلیل مصدومیت تعدادی از بازیکنانش و رفتن برخی دیگر مثل ساسان انصاری در نیمکت خود دست خالی شد. که نتیجۀ آن را در بازی ذوب آهن دید. اکنون با رفتن عالیشاه و نوراللهی این خلأ پیشتر حس می شود. خصوصاً وقتی به یاد آوریم این دو به تیم رقیب رفتنه اند. اگر جانشینان شایسته ای بجای آن ها جذب نگردد پرسپولیس با این نیمکت تا حد زیادی از قهرمانی دور می شود.

3- تبعیض را بردارید:

این که در میان تیم های لیگ برتر تنها تراکتورسازی بتواند بازیکن سرباز جذب کند یک تبعیض آشکار است. با توجه به دولتی بودن اکثر تیم های لیگ می توان با تعمیم قانون امریه در سازمان های دولتی این امکان را برای بسیاری از تیم ها فراهم ساخت تا یک تیم این گونه یک جانبه بهره برداری نکند.

4- تیم های بی پول را دریابید:

هر استانی می خواهد نماینده اش در فصل دیگر لیگ برتر حضور داشته باشد و به دنبال خرید امتیاز نرود الان زمانی است که مسئولان محلی باید به صورت ویژه از تیم حمایت کنند.(مثل استقلال خوزستان، سیاه جامگان، صبا و…)

5- اصلاح قوانین، رفع ابهامات:

ابهامات بسیاری در نقل و انتقالات در زمینۀ قوانین، نقش واسطه ها، جذب بازیکنان خارجی، جایگاه برخی به اصطلاح عابر بانک ها وجود دارد که باید برای سالم سازی فوتبال این ابهامات به سرعت شناسایی و رفع گردند.

منبع:

روزنامه خبرورزشی مورخ چهارشنبه 15 دی ماه 1395 شماره 5644

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *