هدفمند كردن يارانه‌ها مقدمه جهش اقتصادي كشور است

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس گفت: هدفمند كردن يارانه‌ها مقدمه جهش اقتصادي، پيشرفت و شكوفايي استعدادها در كشور است.
نورالله حيدري در شهركرد، طرح هدفمند كردن يارانه‌ها را يكي از بزرگ‌ترين طرح‎هاي اقتصادي كشور دانست و اظهار داشت: اجراي قانون مهم هدفمند كردن يارانه‎ها به طور قطع نيازمند عزم راسخ در تمامي دستگاه‎ها و نهادها به ويژه تعامل بيش از پيش مجلس شوراي اسلامي و دولت است
وي بهبود وضعيت اقتصادي كشور و افزايش سطح رفاه عمومي را نيازمند يك جراحي بزرگ دانست و گفت: اين در حالي است كه اجراي سياست‎هاي كلان از جمله طرح هدفمند كردن يارانه‌ها باتوجه به شرايط و مقتضيات زماني در حال بررسي است تا مسير رشد و توسعه سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي كشور هموار و در سال‌‎هاي اجراي قانون برنامه پنجم توسعه شاهد حركتي پرشتاب در راستاي تحقق اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله كشور باشيم.
نماينده مردم اردل، فارسان، كيار و كوهرنگ در مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه هدفمند كردن يارانه‏ها عامل پيشرفت اقتصادي محسوب مي‎شود، گفت: اگر بخواهيم ميزان مصرف آب و برق و انرژي كشور به طرز صحيح و اصولي تحت برنامه‎ريزي قرار گيرد بدون ترديد هيچ مسيري غير از هدفمند كردن يارانه‎ها وجود ندارد.
وي گفت: پرداخت يارانه‌ها چه به صورت نقدي و يا غيرنقدي يك آسيب و چالش جدي براي اقتصاد يك كشور محسوب مي‎شود لذا ضرورت دارد از اقتصاد كشورها خارج شده و با هدفمند كردن يارانه‎ها در مسير پيشرفت يك كشور قرار بگيرد.
عضو فراكسيون اصوالگرايان مجلس شوراي اسلامي به مهم‌ترين مزاياي اجرايي شدن هدفمند شدن يارانه‎ها اشاره كرد و گفت: با اجراي هدفمند كردن يارانه‎ها دولت قادر خواهد بود مازاد درآمدي كه از طريق صرفه‌‎جويي‌ها حاصل مي‌شود را در راستاي عمران روستاها، احداث كارخانجات، جاده‎ها، فرودگاه و توسعه بخش صنعت و كشاورزي هزينه كند كه اين امر منجر به پيشرفت كشور در تمامي عرصه‎ها خواهد شد.
وي تصريح كرد: به طور قطع و يقين طرح هدفمند كردن يارانه‌ها براي تحقق عدالت، نجات اقتصاد كشور و رسيدن ملت ايران به بالندگي نهايي ضروري است، در اين راستا تنوير افكار عمومي بسيار حائز اهميت است و براي اجراي اين سياســت وجود مجريان و مديران مطلع و پيگير تاثيرگذار است.
حيدري با بيان اينكه اگر سمت و سوي شاخصه‌هاي قيمت به سمت واقعي برود همه افراد جامعه از آن منتفع مي‌‌شوند، گفت: اين طرح از زيربنايي‌ترين طرح‌هاي كشور است كه اقتصاد كشور را جراحي مي‌كند و استفاده بهينه از منابع، ثابت نگه داشتن قيمت‌ها و توزيع متناسب و عادلانه درآمدها از اهداف نهايي آن است.
وي ادامه داد: هدفمند كردن يارانه‌ها مقدمه جهش اقتصادي، پيشرفت و شكوفايي استعدادها و مقدمه رشد نيروي انساني در كشور است.
حيدري با بيان اينكه اين طرح گام مهم در راستاي اجراي عدالت محسوب مي‌شود، گفت: با اجرايي شدن اين طرح تقسيم امكانات كشور به صورت عادلانه انجام مي‌شود.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: براي اجرايي شدن قانون هدفمند كردن يارانه‌ها، قواي مقننه و قضائيه نيز بايد با دولت همكاري لازم را داشته باشند تا كارها به درستي پيش رود.
وي بر همين اساس تاكيد كرد: هدفمندسازي يارانه‌ها يك پروژه ملي است و اجرايي شدن آن عزمي ملي مي‌طلبد و در صورتي كه عزم ملي براي اجراي اين قانون ايجاد نشود، تحقق آن با موفقيت رو به رو نخواهد شد.
حيدري ادامه داد: هدفمند كردن يارانه‌ها داراي سه مرحله طراحي، ‌قانونگذاري و اجراست كه اكنون در مرحله اجرا قرار داريم و مطمئنا اجراي اين برنامه اقتصادي سنگين نيازمند همكاري همه اقشار مردم و قواست.
وي نخستين گام اجرايي شدن هدفمندسازي يارانه‌ها را فرهنگ سازي و آگاهي بخشي به مردم در خصوص هدفمند شدن يارانه‌ها عنوان كرد و گفت: از آنجا كه دست يافتن به اهداف بلند نظام جمهوري اسلامي جز با همت عالي و كار جدي و تلاش مضاعف دست يافتني نيست همه مسئولان به خصوص قواي سه گانه بايد با همت و كار مضاعف به اهداف عاليه كشور جامه عمل بپوشانند.
حيدري تأكيد كرد: خوشبختانه قانون هدفمند كردن يارانه‎ها به تصويب رسيد و در سالجاري با توافق دولت به مرحله اجرا درخواهد آمد.

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8901260181

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *