همايش اسلامي با موضوع آزادي قدس

“من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌هاي اسلامي مي‌خواهم که براي کوتاه کردن دست اين غاصب و پشتيبانان آن ‌به هم بپيوندند، و جميع مسلمانان جهان را دعوت مي‌کنم آخرين جمعه ماه مبارک رمضان را که از ايام قدر است و مي‌‌تواند تعيين کننده سرنوشت مردم فلسطين نيز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب و طي مراسمي همبستگي بين‌المللي مسلمانان را در حمايت از حقوق قانوني مردم مسلمان فلسطين اعلام نمايند. از خداوند متعال پيروزي مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم.” اينها بخشي از پيام حضرت امام خميني(ره) در ارتباط با قدس شريف در سيزدهم ماه رمضان المبارك سال 1399 هجري قمري خطاب به مسلمانان جهان است. قدس، اولين قبله و دومين حرم مسلمانان جهان، سرزمين اصلي و وطن ميليون‌ها آواره مسلمان فلسطيني است که استکبار جهاني توسط صهيونيسم جنايتکار، از سال 1984 آن سرزمين را از دست ساکنان و صاحبان واقعي اش خارج ساخته و تحت سلطه نيروهاي اشغالگر سرزمين مقدس مسلمانان “قدس شريف” قرار داده است. سال هاست كه منطقه خاورميانه با چند مشكل اساسي روبه‌رو بوده و يكي از بحراني ترين مناطق جهان به شمار مي آيد. مهم ترين و اساسي ترين ريشه بحران خاورميانه مسئله فلسطين و جنگ مداوم رژيم جعلي اسرائيل با مردم فلسطين و با برخي از كشورهاي همجوار فلسطين اشغالي از جمله لبنان است.

آنچه در تاريخ سرزمين فلسطين به روشني آشكار است، حضور مداوم و چهارده قرني مسلمان ها و عرب ها در اين ديار است. اين دوره طولاني مدت حضور عرب ها و مسلمان ها تا قبل از دخالت انگلستان، به صراحت اسلامي بودن و عربي بودن اين منطقه مهم از خاورميانه را تحکيم و تثبيت مي کند و بر خيال هاي واهي و بي اساسي که اسرائيل
جنايت كار براي رسيدن به اين سرزمين و غصب آن عرضه
مي‌کند خط بطلان مي كشد. فلسطين سرزمين مقدس مسلمان ها است و از آنِ مسلمان ها خواهد ماند و امروز، كه شمارش معكوس فروپاشي اسرائيل غاصب آغاز گرديده است زمان اثبات اين فرياد فرومانده در گلوي مسلمانان و آزاد انديشان جهان فرا رسيده است.تا اوايل قرن بيستم يهوديانْ وطن مشخصي نداشتند و اكثراً در کشورهاي مختلف اروپايي مثل روسيه، روماني، لهستان و سايرکشورها به صورت پراکنده و جدا از هم زندگي مي کردند. اين پراکندگي و عدم انسجام و حس حقارت ناشي از آن، گروهي از يهوديان را بر آن داشت تا اجتماعي مستقل از يهود بنا کنند. براين اساس طي يك حركت برنامه ريزي شده و منسجم نهضتي با هدف دستيابي به “وطن و هويت وطني” پايه ريزي و برقرار نمودند كه در ميان يهوديان به «ارض موعود» شهرت يافت. همچنين به خاطر قله «صهيون» در شهر بيت المقدس اين حركت و نهضت نفرت انگيز و غير انساني به صهيونيسم نامگذاري شد. حركتي كه هدف آن ايجاد هويت و صاحب وطن كردن عده اي از يهوديان بي هويت از راه اشغال و تصاحب اعتبار و وطن ديگران در نقطه اي مناسب و برگزيده از جغرافياي زمين بود. انتخاب فلسطين به عنوان سرزمين موعود براي يهوديان، نه بر مبناي ريشه تاريخي كهن و نه بر پايه اعتقاد به مقدسات و ارزش‌هاست؛ بلکه اين انتخاب از آن روست که فلسطين در منطقه اي فوق العاده حساس و راهبردي واقع است و از سوي ديگر در زماني که يهوديان در صدد يافتن وطن برآمدند اين کشورْ مستعمره، انگليس بود و به راحتي به چنگ آنان مي افتاد. اين انتخاب، تنها انتخابي سياسي و راهبردي بود و شعارهاي وطن يهود، ارض مقدس و سرزمين موعود يهود تنها بهانه اي است براي رسيدن به اهداف طمعکارانه اسرائيل. هوديان غاصب صهيونيسم براي رسيدن به هدف غير‌مشروع خود از انواع تجاوزها، تعارض ها، نيرنگ‏ها، توطئه ‏ها و كشتارهاي جمعي و آوارگي، بي‏ خانماني و … دريغ و كوتاهي نكردند و با همراهي و همكاري استكبار جهاني -و در رأس آن آمريكا- بخشي از سرزمين‏هاي اسلامي را اشغال و تحت‏ سلطه خود در آورده ‏اند و سال هاست در اين منطقه چهره واقعي و غير انساني خود را براي جهانيان به تصوير مي كشند. بي شك تاريخ بشريت هرگز جنايت‏ها، حماقت ها و اهانت‏ هاي گروهي يهودي جنايت پيشه را كه مي‌خواستند اصالت ملي ديگران را به نام خود ثبت كنند فراموش نخواهد كرد و به ياري خداوند متعال روزي فرا خواهد رسيد كه پوزه كثيف آنان به خاك ماليده مي شود. حقيقتي مسلم كه آثارفروپاشي و اضمحلال اين ر‍‍ژيم نشاني اميد بخش بر تحقق حتمي آن است.
و اكنون روز جهاني قدس است. روز همدردي با ملت فلسطين و ادامه جنگ و جهاد براي شکست رژيم صهيونيستي. روز قدس فرصتي است كه همه مسلمانان و آزاد انديشان جهان بايد به اهميت بيت‌المقدس در دين اسلام و به اهميت ملت فلسطين در مبارزه خود فكر كنند .
http://www.resalat-news.com/Fa/?code=112090

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *