اخبار مدیریت

كارمندان محورهاي تربيت نيروي انساني در دانشگاه‌ها هستند

معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري و رئيس مركز هيئت امنا و هيئت‌هاي مميزه اين وزارتخانه گفت: كارمندان يكي از اركان اصلي دانشگاه و مهم‌ترين محور تربيت نيروي انساني در دانشگاه‌ها هستند.
به گزارش مدیریار به نقل از فارس، همزمان با سومين سفر استاني هيئت دولت به خراسان شمالي، مهدي ايران‌منش معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري و رئيس مركز هيئت امنا و هيئت‌هاي مميزه اين وزارتخانه به عنوان نماينده تام‌الاختيار وزير علوم در جمع كارمندان دانشگاه بجنورد حاضر شد و ضمن پاسحگوي به سوالات كارمندان اين دانشگاه، دستورات لازم در جهت بهبود وضعيت كاري و معيشتي آنها را صادر كرد.
ايران‌منش با اشاره به گفته وزير علوم مبني بر اينكه دانشگاه سه ركن اصلي دارد كه كارمندان يكي از اركان اصلي آن به شمار مي‌روند، اظهار داشت: كارمندان دانشگاهي در تعادل سيستم دانشگاه نقش اصلي و اساسي دارند و ما در تلاش هستيم كه اين قضيه را در عمل به اثبات برسانيم.
وي وظيفه كارمندان دانشگاه به عنوان يكي از محورهاي تربيت نيروي انساني و آماده‌سازي جوانان براي خدمت به جامعه را بسيار سنگين توصيف كرد و افزود: كارمندان دانشگاه‌ها را نمي‌توان با كاركنان ساير سازمان‌ها مقايسه كرد و توجه خاص به مسائل آنان از وظايف اصلي وزارت علوم و مسئولان دانشگاهي محسوب مي‌شود.
رئيس مركز هيئت امنا و هيئت‌هاي مميزه وزارت علوم در خصوص رسيدگي به مسائل رفاهي كارمندان دانشگاه‌ها نيز گفت: ارتقاي مسائل رفاهي كارمندان براي ما اهميت خاصي دارد و به همين منظور در سال 1387 تأسيس صندوق رفاه كاركنان و استفاده آنان از مزاياي اين صندوق به همه دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.
ايران‌منش همچنين يادآور شد: اميدوارم با تمهيداتي كه در برنامه پنجم توسعه مبني بر مستثني شدن كارمندان دانشگاهي از قانون خدمات كشوري پيش‌بيني شده است، بتوان در خصوص افزايش درآمد كارمندان اقدامات موثري انجام داد.
وي در ادامه با بيان اينكه تشكيلات دانشگاه‌ها براساس رتبه‌بندي و رعايت شاخص‌هاي موردنظر صورت مي‌گيرد، گفت: دانشگاه‌ها براي انجام مواردي از قبيل استخدام نيروهاي جديد و يا تبديل وضعيت كاركنان خود بايد نمودار تفضيلي خود را اصلاح كنند و با تصويب آن در هيئت امنا مجوزهاي لازم در اين گونه امور را كسب كنند.
بر اساس اين گزارش، در اين نشست چند تن از كارمندان دانشگاه بجنورد سؤالاتي از قبيل اتخاذ تدابيري براي كاركنان شركتي و قرارداد معين، استخدام نيروهاي جديد و افزايش حقوق كاركنان مطرح كردند كه ايران‌منش ضمن پاسخگويي به سؤالات، راهنمايي‌هاي لازم در خصوص بهبود مسائل كاركنان را ارائه كرد.
همچنين همزمان با سومين سفر استاني هيئت دولت به استان خراسان شمالي و با حضور مهدي ايران‌منش معاون وزير و رئيس مركز هيأت امنا و هيئت‌هاي مميزه مركزي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، كلنگ احداث دانشكده هنر و معماري دانشگاه بجنورد به زمين زده شد.
اين دانشكده با مساحتي بالغ بر 7000 مترمربع در دو طبقه احداث مي‌شود كه فاز اول آن در 2500 مترمربع به بهره‌برداري خواهد رسيد.
همچنين اعتبار ساخت اين پروژه 623/12 ميليارد ريال است كه از محل اعتبارات ملي تخصيص يافته و طول زمان ساخت آن 18 ماه پيش‌بيني شده است.