مدیریت و تفکر سیستمی

شکست، بقا و یا موفقیت در یک محیط آشفته

چرخه عمر قابلیت های پویا

شکست، بقا و یا موفقیت در یک محیط آشفته: چرخه عمر قابلیت های پویا:
2.1معرفی:
شرکتها با چالش ثابتی از آشفتگی محیط زیست روبرو هستند مانند رقابت بیش از حد، رکود اقتصادی ، نوآوری مخرب ، مقررات دولتی  ویا مقررات زدایی آنها همچنین در معرض فشارهای محیطی از قبیل رقابت برای پایداری هستند در قعر مسائل هرمی و مسائل دستور کار سبز برا ی موفقیت و بقا آنها نیاز دارند به منظور قابلیت های پویا ، اساسا قابلیت های انطباقی آن د سته از ظرفیت های جدیدی هستند که برای منطبق کردن اوضاع متحول بهتر توسعه می یابد .
قابلیت های پویا ی سازمان ها بر بهره برداری کامل در عملیات فعلی شان و هم به توسعه مسیر کسب و کار جدیدبرای امنیت ، مزیت رقابتی کمک می کند . این به اصطلاح رایج سازمان دو دست خوانده می شود (بنر و تاش من 2003)
آن دسته از سازمان هایی که قادر به متوازن ساختن بهره برداری ظرفیت ها ی رایج شان به دنبال اکتشاف و گسترش ایده های جدید هستند .
قابلیت های چرخه عمر پویا توسعه است و به این مفهوم است و توضیح می دهد چطور شرکتها نیاز به ایجاد یک دایره با فضیلت از بهترین تمرین و استراتژیک برتر به منظور حفظ وضعیت رقابتی است که در غیر این صورت جایگزینی (کسی که کاری را متفاوت و ممانعت به بخش انجامیده است )و تقلید (کسی که کاری را به جای کس دیگر بهتر انجام می دهد )باعث فرسودن آنها می شود .
مفهوم قابلیت های پویا اولین با ر توسط دیوید تونس و نویسندگان شرکت خود در سال 1990نوشته شد و این نمایانگر این است چگونه شرکتها می توانند منابع خود را به منظور انطباق با تغییرات در محیط زیست مجددا تطبیق دهند .این مقاله توضیح می دهد که چگونه شرکتها می توانند قابلیتها پویای چرخه عمر را مدیریت کنند نمونه های مختلف از تحول سارمانی که نیاز به اعمال مدیریت متفاوت و برخی از مکانیزم های زیر بنای مشخص برای افزایش قابلیت های پویا و تضمین رقابتی پایدار را توصیف می کند.
نظریه های ارائه شده در این مقاله روند انجام مطالعات مورد طولی کیفی تحول سازمانی را گسترش داد تغییر و تحول ابتدا در چهار شرکت نفتی روسیه در زمینه اقتصاد گذار و پس از آن با تمرکز به دو شرکت چند ملیتی بزرگ غربی در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات رخ داد به منظور ایجاد نظریه به زندگی برای مدیران در این مقاله به نمونه های منتشر شده از دنیای کسب وکار می پردازیم

2.2تغییر بازارها ، نیاز برای سازگاری
خودرو سازی تویوتا با ابداع مدیریت زنجیره ی عرضه کوچک خود و ساختن سیستم تولید و با نوار با کیفیت ساخته شده شهرت خود را به طور مداوم بالابرد اما تویوتا موفق به بهره برداری کامل این مدل کسب و کار فعلی نشد استقرار ضعیف توانایی های خود را در سراسر مناطق جغرافیایی گسترده و رقابت برای رشد منجر به مشکلات شکایتهای قانونی در ایالات متحده و کشورهای دیگر مربوط به قطعات معیوب شد . توسعه سریع تولید در خارج ژاپن آن ها را در روابط با تامین کنندگان درگیر کرد و با آنها رابطه ی طولانی و موقت نداشت از نظر مهندسان واجدشرایط نظارت و کنترل کیفیت اجزای زنجیره ی عرضه ومنابعشان نامعقول بود EML یک برچسب بی سابقه موفق بود با هنرمندانی چون بلیز ،پینگ فلوید، ملکه ، رابی ویلیامز و لیلی آلن در کتابهایشان اما این شرکت به تشکلیلات جدید تجاری بدهی ها  و بازگشت به بقا تلاش کرد.
این یک مدل کسب وکار قدیمی و کنترل کل زنجیره ارزش سنگین و باعث زحمت بود این زنجیره ارزش در حال حاضر به چندین قسمت تقسیم شده است شرکت کنندگان آن از هر قسمت زنجیره ارزش از تولید تا توزیع هستند تکنولوژی مخرب تولیدموسیقی برای هر آدمی ایجادشد توزیع سنتی شبکه برای سی دی های موسیقی قربانی فایل به اشتراک گذاری و دریافت موسیقی به صورت رایگان ویا کسری از قیمت سی دی شد. EML برای انطباق با تلاطم در محیط شکست خورد .
قابلیت های آن دیگر متناسب با واقعیت های جدید از کسب و کار موسیقی نیست . نگرانی کیفیت تویوتا و دردسرهای مدل تجارت EMLبا اینتل یک شرکت موفق به بهره برداری از ریز پردازند های برتر مشهور در قدرت مالی و تکنولوژی حتی در برابر آشوب زیست محیطی ایمن نیست تکنولوژ ی به سرعت توسعه یافت و اینتل موفق به نگه داشتن سرعت در موبایل و عرصه گوشی های هوشمند نشد هر چند که اینتل این موضوع را از قبل دانسته بود در مرحله اول با یک موفقیت حرکت به دور از تولیدحافظه با فن آوری ریز پردازنده در اواسط 1980 دست یافت.
در مرحله دوم از طریق یک حرکت به فضای محاسبات تلفن همراه با راه اندازی از یک بستر های نرم افزار ی.
بسته بندی ریز پردازنده های موبایل با قابلیت Wi  Fi و اخیرا با ورودآن به کسب و کار نت بوک با استفاده از پردازنده های قوی کمتر ، مقابله با روند افزایش سال به سال در قدرت محاسباتی انجام شد .
چالش هایی که اینتل در توسعه قابلیت های جدید مواجه اند چه هستند؟
آیا آن را قادر به اینکه دوباره اختراع کند می کند و آیا به آن نیاز دارند ؟
شرکتهای موفق ظرفیتهای موجود را به منظور برتری عملی در یک زمان خاص به جهت گسترش ظرفیت های جدید و سازگاری آن با یک محیط متحول دائمی ترکیب می کنند .
این ظرفیت ها ی جدید ممکن است در ابتکار محصول و ابتکار مدیریت به کار روند . که با پیشنهادهای بازاری جدید و مدل های تجاری جدید همراه اند. گوگل با ابتکار محصول آمیخته شده است . با وارد شد ن عرصه اینترنت با تکنولوژی جستجوی مخرب که همکنون تبدیل به خانواده شده است وشامل بالا بردن ویژگی های موتور جستجو که باعث معرفی جذابیت های جدید قلابی برای درآمد حاصل از تبلیغات می شود که موفقیت های مدل های تجاری را مطمئن می سازد . شرکت اپل هم در سالهای اخیر با مدیریت دائم به منظور طراحی مهارتهای فن آوری با راه اندازی هر محصول جدید وطوفان جهان به عرصه عمل آمده است . گرچه تکنولوژی عامل محرک اول نبود آن چه که آنها پیشنهاد می دهند در طراحی به کارگیری و مدل های تجاری منحصر به فرد است و یک سری از درخواستهای با ارزش جذاب به طرفداران وفادار و برای افزایش شمار مشتریان جدید ارائه می دهد .
شرکت هایی که به طور نسبی صنعت را در فعالیت ها جای میدهند نمونه ای از ابتکار مدیریتی را تشکیل می دهند .
شرکت متال استیل یک شرکت چند ملیتی هندی از نمونه های این موارد است که از ضرر فعالیتهای صنعتی در مقابل کسب برش هزینه ها جلوگیری می کند . و باعث شکل گیری یک مدیریت عملی جهانی بهتر می شود از دیگر شرکتهای موفق توسعه یافته شرکت کانکس می باشد این شرکت مکزیکی و شرکت مصالح ساختمانی ظرفیت های قوی در جمع آوری مرزی توسعه یافته را در کسب به کار گرفته است تا سطح کسب و کار خویش را ارتقا دهد.
بنابراین به سومین و بزرگترین شرکت سیمان در جهان تبدیل یافته است به راستی که راز موفقیت این شرکت ها و علت شکست برخی از شرکتها در چه چیزی است و چگونه ممکن است شرکت ها شکست بخورند یک کسانی که در معرض تهدید بالقوه اند به نوبه خود شرکت خود را برای زنده ماندن و تامین مزیت رقابتی از شکست دور نگه دارند چه چیزی منجر به شکست ، بقا یا موفقیت در دنیای پر آشوب امروزه می شود .

2.3چرخه عمر ظرفیت های پویا:
چرخه ی عمر ظرفیت ها پویا (شکل 1-2) به عنوان نتیجه تحقیق و بررسی در دو بافت متفاوت صنعتی صنایع نفتی در مبادله اقتصادی و صنایع پیشرفته در غرب توسعه یافت.
چرخه عمر شامل دونوع از ظرفیت های پویا را ترکیب می کندابتکار مخرب و ابتکار مقاومتی که موفقیت و ثبات و شکست شرکت را تعیین میکند .
ابتکار مقاومتی -بهره وری و گسترش بهترین عمل
ابتکار مقاومتی در چرخه ی عمر ظرفیت های پویا اولین قدم می باشد این ظرفیت  پویا توسط  بهره برداری و توسعه بهترین تمرین ها مشخص می شود که بر یک ابتکار مقاومتی و تطبیق آن اثر می گذارد.
مزیت های رقابتی موقت به جهت مطمئن ساختن رقابتهای طولانی مدت که ممکن است در عمل سابق وتقلید موفق نشوند به کار می رود این خود باعث کشف مدل های تجاری متنوعی می گردد .
تسکو سوپر مارکت زنجیره ukشرکتی است که ابتکار مقاومتی  را در عمل های به کار برده است.آنها یکی از اولین شرکت هایی بودند که کارت خرید ثابت را معرفی نمودند.آنها همچنین از اطلاعاتی که به وسیله عادت خرید مشتریان با استقرار یک سیستم بازار یابی هدف مند که در کلاس بهتر بود بهره جستند.
توسعه بین المللی تسکو مبنی بر بهره برداری از قابلیتهای موجود در زنجیره های مدیریتی عرضه ی موثر ورویارویی با نیازهای مشتریان وگسترش مداوم این ظرفیتها در بازار می باشد.این موضوع در برخی از مناطق جهان با موفقیت انجام گردید.تسکو پی برد که آن چه وال مارد در آلمان انجام داد با محیط جهانی سازگار نبود. ابتکار مقاومتی از آنچه که شما به خوبی انجام می دهید نه تنها فراتر رفته بلکه به عنوان یک ابتکار اتصالی به منظور سازگاری شرایط موضعی متفاوت به کار می رود.
چرا ,walmart از کشور آلمان  کناره گیری کرد وتسکو در کشور آمریکا به  طور مستمر موفق گردید؟
ابتکار مقاومتی به عنوان نتیجه ای از شرکتهای دوره ای که می توانند به عنوان شرکتهایی در مبادله ی اقتصادی  ونیازهای ظرفیتی یکسان به جهت اجرا در بازار اقتصادی نمایش داده شود.میراث اداری آنها در یک اقتصاد برنامه ریزی شده با تطبیق ظرفیتهابرای موفقیت در جهان به کار رفت.
به بکار گیری متخصصان غربی آنها قادر به توسعه ظرفیتهای عملی اساسی مورد نیاز برای تداوم وموفقیت در بازار اقتصادی شد که از قبیل مالی hrوظرفیتهای بازار یابی می باشد که تمام اینها بر اصول کاملا متفاوت در شرکتهای برنامه ریزی شده استوار میباشد.اگر چه نشان دهنده از یک  دگرگونی بنیادی برای این شرکتها این بود که از آنجایی که آنها در حال توسعه بودندبا این حال ساز گار و نه مخرب نوآوری در حال حاضر در وجود شرکتهای غربی بودند.بنابراین آنها فقط ظرفیتهایی را که در شرکتهای غربی موجود بود به کار برد.
برای آن دسته از شرکتهایی که در اجرای ابتکار مقاومتی نا موفق بودند خطر شکست وخروج از چرخه ی زندگی ظرفیتهای پویا وجود دارد.در اواخر سال 1990مارک و اسپنسر یک رکود قابل توجه را در درآمدها،سودها،وارزش سهام مشاهده نمودند.
خرده فروشان انگلستان شاهد افزایش چشم گیری  در سقوط در آمد،سود و ارزش سهام شدنداین رکود از خشنودی بیش از حد از خود ناشی می شود.در حالی که شرکتهای دیگر مشغول به تامین زنجیره ها وعهده دار پذیرش سلیقه متفاوت مشتریان بودند مارک و اسپنسر در این پیچیدگی زمانی مشغول بررسی های بودند.صنعت توسعه یافت(مارک واسپنسر با به کار گیری میراث اداری در گروهشان جزء یکی از گروههای پیشروی بالا خیابانukمحسوب شدند.)که بهای کم به ارزش پول را باعث شکست نسبت دادند.در حالی که شکست اشاره می شد امامدیریت جدید واستراتژی چرخشی بزرگ مارکس واسپنسر دوباره باعث تاسیس یکی از مارکهای برجسته در خیابان بالای بریتانیا شد.
شرکتهای دیگر آن قدر خوش شانس نبودند  که یکی از شرکتها را می توان شرکت (ول ورس)نام برد.شرکت ول ورس مدارکی را به منظور شکست بزرگ در ابتکار مقاومتی جمع آوری نمود که نتیجه ی آن سازگاری ضعیف تکنولوژی وفرایندها با یکدیگر بود شکست باعث ابتکار وکلید موفقیت گردید.پیشنهاد محصول(آن در بسیار ی از حوزه های محصول گیر افتاده  که  رقابت های سوپر مارکتها و فروشگاههای تبادل نظر فوق العادده فرسایش یافته است)  و خرده فروشی (این را به بسیاری از  فروشگاههای بزرگ از مد افتاده خرده  که از لحاظ تاریخی بسیار قدیمی اند  که بامرکز ثقلش شدن خرید از سایت های شهری خرید از بیرون جذابیت کمتری داشت).  این دو کلید هستند. در سال 2008 تقریبا بعد از 100 سال اجرا شرکت uk به سمت نظارت پیشی گرفت که نتیجتا به افشای بازار فروش 807وتقلیل 27000 موقعیت شغلی گردید.
ابتکار مخرب-به کار گیری ایده ها وخلاقیتهای جدید:
آن شرکتهایی که موفق به مدیریت ابتکار مقاومتی شدند وبنابراین مزیت رقابتی  موقتی را تضمین ساختند ظرفیتی را در دومین مرحله ی چرخه ی زندگی ظرفیت های پویا به کار گرفتند-ابتکار مخرب: این ابتکار شامل  اکتشاف ایده ها و خلاقیتهای جدیدی می شود که می توان طراحی مدلهای تجاری یا اکتشاف محصولات جدید را نام برد.
اینها نیازمند ترکیب سازمانهای گسترده وظرفیتهای جاذب است. این امر مستلزم ترکیبی از کساد سازمانی (در دسترس بودن از زمان و منابع اختصاص داده شده به چیزهای دیگر از فعالیت های  روز به روز کسب و کار) و ظرفیت جذب ) توانایی درک راه های  اخباری انجام کارها، به درک محیط در حال تغییر وباز بودن به ایده های جدید برای به دست آوردن دانش جدید و در فکر کردن در راه های جدید )این مرحله ی چرخه ی زندگی شامل طرفیتهای پویای  ابتکار مخرب مبنی برتمرکز بر خلاقیت برای کشف ایده های جدید وبه کار گیری این ایده های جدید به منظور ایجاد راههای گسترش برای سازمانها نام برد.
فقره ای به منظور  یک تجدید مداخله طراحی گردیده است.
موسساتی که به بازسازی خودشان نیاز دارند جستجو در منابع وضعیت رقابتی جدید که بسیار پیچیده هستند را شروع می کنند در یک مدت کوتاه رقیبان مجبور به تقلید از نمونه می شوند.گوگل عمدا سازمانهای گسترده ایی را تشکیل می دهد که مهندسان20% وقتشان را به منظور دست و پنجه با پروژهایشان اختصاص دهند.این عمل شرکت گوگل منجر به کشف ایده های جدید می شود.
علاوه براین فرایند برای تبدیل آن ایده ها به موقعیتهای عملی که باعث تقویت مندی مدیریتی می شود کمک می کند.
شرکت اپل ظرفیت جاذبه بسیار بالایی را تولید نموده است.مهندسان آن ها با موفقیت بالا مدل های تجاری فن آوری را با مفاهیم جدیدی از قبیل:ipod-I tunes-iphone-ipadتقویت می بخشد.
در بروز بازار ها ما شاهد این هستیم که ظهور اصطلاح ابتکار وارونه جایی که شرکتها به جای افزایش زنگ صدای تولید محصولاتشان پایه هرم سازمانی را با یک هزینه کم نشانه می گیرند.محصولات مهندسی معکوس در حال تغییر دادن زندگی افراد در جهان در حال توسعه هستند. به عنوان مثال نوار قلب ECG به جای 2000 دلار  800 دلار فروخته می شود وکاهش هزینه به ازای هر بیمار 1 دلار است .هر دوی اینها اقطباسی از یک محصول جدید ومدل کسب و کار جدید است.گوشی های همراه در کشور آفریقا تاثیری برتغییر وتهیج بر زندگی افراد گذاشته است.
شرکت تلفن همراه (سفری کان)یک سری از خدمات انتقال پول به وسیله تلفن همراه را شکل داده که در زندگی میلیونها انسان را که حساب بانکی ندارند وتمایل به انتقال پول به اقوام وغیره به بخش دیگری از کشور را دارند انقلابی بزرگ ایجاد کرده است.
این موضوع  نماینگر راههای خلاق جدید که بر یک مدل تجاری پایا تاثیر گذاشته وشرکت سفری کان را قادر ساخته است که تمام بخشهای بازارهای نزدیک به هم را در دست گیرد.شکست در تجدید قوای تجارت وگسترش منابع جدید مزیت رقابتی ممکن است بر خروج از چرخه زندگی ظرفیتهای پویا اثر بگذارد.خروج از چرخه به علت عدم موفقیت از ابتکار مخرب می باشد.برای آن دسته از شرکتهای موفق که راههای جدیدی را خلق می نمایند ومحصولات جدید را به منظور ارائه خدمات و مدلهای تجاری به بازار تولید می کنند نیاز بیشتری به جهت بهره بری وبکارگیری سازمانها احساس می شود تا آنها را با پیشرفت مداوم متصل دهند.بنابراین این مطلب به شروع نقطه ما از ابتکار مقاومتی در آغاز چرخه عمر ظرفیتهای پویا بر می گردد.

2.4 انواع تحول سازمانی – چرخش و تجدید
فقره چرخه ی عمر ظرفیتهای پویا ممکن است در تطبیق با مراحل چرخه ی زندگی تغییر کند.شکل2-2زیر دو نوع از ابتکار استراتژیک مرتبط با دو مرحله کلیدی از چرخه زندگی ظرفیت های پویا را نشان می دهد.
اولین مرحله مربوط به ابتکار برگشتی به جهت دستیابی به بهترین تمرین می باشد-این مرحله برای شرکتهایی که ممکن است در بافت محیطشان با شکست مواجه شود به کار می رود.دومین گام مربوط به یک ابتکار تجدیدی یک سازمان می باشد که خودش را با محیط جاری اش سازگار نموده است.وبهترین تمرین را مورد مثال قرار می دهد که راه مطمئنی برای یک مزیت رقابتی استوار می باشد.راههای قدیمی نمونه ای از شکست یک شرکت را می دهد.روش رهبری شبیه به معمله هستند.ظرفیتهای  سازمانی دیگر پویا نیستند.به کار گیری راههای قدیمی کار وکهنه منجر به شکست در عملکرد می شود .ابتکار استراتژیک در این مورد به وسیله یک تغییر دیدگاه رهبری بدست می آید.
مواردی که ما حول اینجا انجام می دهیم شامل آوردن عوامل بیرونی با یک دیدگاه ریشه ای که توسط میراث اداری  پرورش نیافته است می باشد.
رهبری قابل تبدیل پایا می تواند به ابهام میراث اداری پایان دهد بنابراین ظرفیتی برای تغییر شکل می گیرد.موردی که در دیدگاه رهبری باید لحاظ شود ترکیب تغییر یافته ای است.جایی که مدیران به منظور انگیزه تغییر هنوز به کار می گیرندومعامله ای جایی که مدیران تغییرات را در آغوش گرفته اند که این تغییرات به نوعی مسئول بوده وبه کار گرفته میشود ظرفیت تغییر یا ظرفیت جاذب با شکستن میراث اداری شکل می گیرد که استفاده از ظرفیت پویای ابتکار مقاومتی بهره برداری و ایجاد یک بهترین تمرین را آسانتر می کند.سازمان ظرفیتهای عملی وموثر را گسترش ودنبال می کند که برای اطرافش بسیار مفید اند.مارک واسپنسر خرده فروشان بالای خیابانuk قادر به دست گرفتن موقعیتشان در بازار فروش به وسیله ی آوردن رهبران جدید از بیرون شرکت با یک دیدگاه تغییر یافته شدند که بر بکار گیری بهترین تمرین در تامین زنجیره و ایجاد ارتباط با مشتری تمرکز داشت.در سال2008شرکت موفق به کسب129/1میلیون پوند سود که در مقایسه بابهترین عملکردش در سال1998 گردیده که قبل از کاهش چشم گیرش به بهای 145 میلیون پوند در سال 2001بود
یوکاس شرکت نفتی روسی گروهی از بهترین مدیران خارجی و همچنین بسیاری از مهاجران غربی که با تخصص خود کمک کرده اند.را در یک تیم مدیریتی استخدام کرد.
رهبری تغییر یافته    mihklail khodrokovsky    (CEO)قبلی یوکاس  یک کار آفرین  ونه یک OILMANشرکت را قادر به استفاده از ظرفیت های عملی گردانید که برای عملکرد یک اقتصاد بازار نیازمند بود.
محصولات نفتی یوکاس به عنوان مثال بین سال1996و2002 دو برابر شد یوکاس یکی از پیشگامان شرکت نفتی روسی بود که با ارزش در آمد21 بیلیون دلار در پایان  سال 2002 و پانزده شرکت نفتی مستقل در جهان با این تخمین  محسوب می شود.و همچنین پایین ترین هزینه تولید را دارا می باشد.
یک دستاورد بسیار مهم نماینگر آن بود که راههای قدیمی اقتصاد برنامه ریزی شده تمرکز بیشتری بر داده ها نسبت به هزینه ها دارند.
دومین نوع از مداخله استراتژیکی تجدید سازمانی می باشد که باعث مطمئن ساختن مزیت رقابتی پایا می باشد.رهبری تغییر یافته در این جا مهم است چرا که منجر به یک سری از میراث اداری موفق می شود.اینها مانع های موفقیتی برای پیدا کردن ایده های جدید به علت خشنودی ویا پياده کردن قسمتهاي دستگاهي براي گذاردن در دستگاه  دیگر  از کسب وکار موجود هستند.
تشکیل یک فضا که منجر به چالش مدیران به جهت گسترش راههای تفکر جدید وبه کار گیری پروژه های جدید وامکان بهره برداری وراههای خلاقانه را تشویق می کنند ،که از خصوصیات یک ابتکار مخرب اند.
راههای گسترش جدید بر حسب محصولات انقلابی خدمات ومدلهای تجاری می توانند به سمت ظرفیت های استرا تژیکی سوق داده شوند.که این عامل کار را برای  رقیبانی که سعی در تقلید دارند سخت می کند و حد اقل در یک مدت کوتاه مزیت رقابتی  پایا را ارائه می دهد.در اوایل سال1990 قیمتهای سهامIBMبه طور شگفت آوری دچار رکود شد وشرکت دچار رکود گردید.فروشگاهCEO-LOU  تجدید موسسه IBM نمونه ای از ابتکار مخرب است،که در شرکت یک تغییر اساسی را معرفی نمود که از راه میراث اداری اش و نرم افزار وخدمات جدیدش بسیار دور بود.تغییر از یک شرکت تکنولوژی به یک شرکت ارائه دهنده   گسترده مبتنی بر راه حل تبدیل یافت.
شرکت اینتل همچنین دو نمونه از شرکت های تجدیدی را به طور کلاسیک فراهم می آورد.اولین،در اواسط 1980شرکتی تجارت اصلی خودش را با تولید حافظه که بسیار رایج شده بود عوض کرد. تولید ریز پردازنده ها به منظور تغذیه تقاضای کامپیوترهای شخصی افراد مورد استفاده قرار گرفت.این عمل بسیار مورد موفقیت بود زیرا90% سهام بازار را از آن خود گردانید.در سال 2003 Intel Centrino  راه اندازی شد  یک پلت فرم از قطعات برای همکاری با یکدیگر ساخته شد  ونشان از شکستن  راه سنتی و  ساختن الگوی جدیدی برای معماری، و بازاریابی  .هر دو شرکت  بسیار موفق بودند وبرای سازمان های آنها آسان نبود که تغییر کنند به آنچه که به نظر می رسد یک مدل تجاری موفق برای سالهای متمادی باشد.در ضمن شرکتهای دیگر هنوز به منظور تقویت خودشان به مجادله می پردازند.کریسلر وجنرال موتور دو شرکتی هستند که به وسیله میراثشان وبا فلج نمودن صندوق  باز نشستگی وعدم طراحی ابتکاری برای جذب مشتریان مورئ تحمیل واقع می شوند.

2.5 نتیجه گیری: گرفتن حق تعادل و ایجاد دایره با فضیلت
صحبت با مدیران امروز ویکی از بزرگترین شکایتها کمبود وقت برای تفکر وانجام دادن کارها به طرز متفاوت می باشد.بسیاری از شرکتها به علت تقلیل هزینه ها کاهش پرسنل پیش رفته اند که بر روی عملکرد مدیران به طور انفرادی  فشار وارد نمایند.آنها یکسری از وظایف عملی روز به روز را طراحی می نمایند که آن را تحت  جلسات بی پایان می گذارند که بر مشکلات رایج وپیش بینی های کوتاه مدت ابتکارات استراتژیک تمرکز کنند.تمام توجه آنها مربوط به حال است.
پس چه چیزی باید در آینده ایمن گردد؟
از دیگر محروم سازی  برای مدیران در سازمان های بزرگ می تواند تشریفات وتاسیسات اداری بهم پیچیده وفرایندهای پر پیچ وخم به منظور در یافت پذیرش ایده های جدید باشد سازمان های بزرگی که ذاتا ریسک گریز نبوده ووظایفشان را با روش کسب وکار قدیمی همیشگی پنهان میکنند.مخصوصا در آمریکا شرکتها اولا با حقوقدانا نشان،دوما با کارکنان مالیشان وسوما با سرمایه گذارانشان تمایل به پیشروی دارند.
نیروهای ترکیبی مقررات  سخت و فشار سهامداران باعث ایجاد ومانع مهم در ریسک پذیری می شود که این به خاطر آینده می باشد.
قابلیتهای چرخه ی عمر پویا  اکسیر  نیست که بتواند  تاثیرات ریسک گریزی وعمل کوتاه مدت  را نرم کند. ونه می تواند به توسعه کساد سازمانی  کمک کند که تفکر خلاق و سازنده به مدیران در آینده بدهد.
با این حال می توان آن را در برجسته کردن  اهمیت تلاش برای نوعی از تعادل بین
نوآوری مخرب و تدریجی و خدمت به عنوان یک یاد آوری از انواع قابلیت های پویا که می تواند به کمک مدیرانی که در تلاش برای رسیدن به این تعادل  هستند آن را به  خدمت گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *