اشاره‌هايي از رهبر انقلاب درباره رسانه‌هاي بيگانه

اين جنگ قدرتى هم كه در تلكس خبرگزاري‌ها منعكس مى‌شود و مى‌بينيد كه دايماً امريكا و بى.بى.سى و ساير خبرگزاري‌ها و راديوها آن را مطرح مى‌كنند، به خاطر آن است كه اين بى‌عقل‌ها، آن را در دنيا ديده‌اند و نسخه‌اش را در اين‌جا جستجو مى‌كنند.

جنگ قدرت
اين جنگ قدرتى هم كه در تلكس خبرگزاري‌ها منعكس مى‌شود و مى‌بينيد كه دايماً امريكا و بى.بى.سى و ساير خبرگزاري‌ها و راديوها آن را مطرح مى‌كنند، به خاطر آن است كه اين بى‌عقل‌ها، آن را در دنيا ديده‌اند و نسخه‌اش را در اين‌جا جستجو مى‌كنند! اصلاً در اين‌جا، رابطه چگونه است؟ در ايران هم بعضى از افراد، با يكديگر مخالفند. بعضى با هم خوبند، بعضى بدند، بعضى خيلى بدند؛ اما نوع خوب بودن‌ها، بد بودن‌ها، دشمنى كردن‌ها و رقابت كردن‌ها، اصلاً آن نوع نيست؛ يك چيز ديگر است و قابل مقايسه با هم نيست. اين را تحليل‌گران نمى‌فهمند. آنچه كه در ايران اتفاق افتاد، اين‌ها نبود…

اين استثنايى بودن وضعيت، براى زبده‌ترين آدم‌هاى دنيا قابل فهم است. متفكران و نويسندگان و شعرا و سياسيون برجسته را هم كه در دنيا مى‌بينيد راجع به انقلاب و امام، اين‌طور با همه‌ى وجود شعر گفتند، حرف زدند، مقاله نوشتند، تمجيد كردند، تحسين كردند، به همين خاطر است. اگر اين حرف‌هايى كه خارجي‌هاى حسابى، راجع به امام و انقلاب گفتند، جمع بشود، چندين جلد كتاب مى‌شود؛ منتها رسانه‌ها- اين راديوى بى.بى.سى و راديوى امريكا- در دست صهيونيست‌ها و يك عده از دشمنان سرسخت و صددرصد ماست و معلوم است كه آن‌ها اين چيزها را منتشر نمى‌كنند؛ مگر به قدر ضرورت و اين‌كه يك‌وقت مجبور بشوند منتشر كنند.
ديدار با ايمه‌ى جمعه‌ى سراسر كشور 07/03/1369

رشد در خلاف راديوهاى بيگانه و تبليغات دشمن است
شروع كردند كسان خاصى را به اسم معرفى كردن كه فلان كس از همه بالاتر است. بنا كردند براى مردم مسلمان حكم دادن و فتوا صادر كردن! مردم در امر مرجعيت، از همه‌جا سختگيرترند. حقش هم همين است. من هم به شما عرض مى‌كنم: عزيزان من! در امر مرجعيت سختگير باشيد. مبادا احساسات، شما را به سمتى بكشاند. سختگير به همان طرق شرعى كه وجود دارد، باشيد. شاهد عادل بطلبيد؛ آن‌هم نه يكى؛ آن‌هم نه هر شاهد عادلى. دو شاهد عادل خبره و اين‌كاره كه بشناسند. آن‌ها بايد شهادت بدهند كه فلان كس جايزالتقليد و شايسته‌ى تقليد است تا بشود از او تقليد كرد. آن وقت اين آقايان از ملت ايران‌- كه در كار تقليد اين‌قدر سختگير است- توقع دارند كه حرف فساق و فجارى را گوش كند كه راديو بى.بى.سى و راديو صهيونيستى را اداره مى‌كنند. آن‌ها مى‌گويند كه فلان آقا از همه بهتر است؛ مردم بروند از فلان آقا تقليد كنند! عجب خيال باطلى! كسانى را كه آن‌ها اسم آوردند، اگر براى مراجعه‌ى عده‌اى شانس اندكى داشتند، بعد از آن‌كه آن‌ها اسم آوردند، بدون ترديد اين شانس كم شد! عده‌اى از مردم اين كشور، بلكه اكثريت مردم مؤمن كشور ما، از بس از راديوهاى بيگانه خباثت و ملعبت ديده‌اند و دروغ شنيده‌اند، هرچه آن‌ها بگويند، عكسش عمل مى‌كنند. اگر آن‌ها گفتند از فلان كس تقليد كنيد، از او تقليد نمى‌كنند. اگر روى كسى تكيه كردند و گفتند از او تقليد نكنيد، مردم از او تقليد مى‌كنند. اين عادت مردم ماست و عادت درستى هم هست. امام رضوان‌الله‌عليه هم مى‌فرمود كه رشد در خلاف راديوهاى بيگانه و تبليغات دشمن است. بدانيد كه هر طرفى آن‌ها مى‌روند، آن طرف، طرف باطل است و طرف ضدش، طرف حق است…

اگر شما امروز به قم برويد، حداقل صدنفر را مى‌توانيد پيدا كنيد كه مى‌شود اسمشان را فهرست كرد و گفت اين آقايان جايزالتقليدند. بر خلاف گفته‌ى دشمن كه وانمود كرد جنگ قدرتى بر سر مرجعيت در ايران است؛ عجله‌اى ندارند. گفت: “كافر همه را به كيش خود پندارد! “؛ اين‌ها خودشان براى در دست گرفتن يك قدرت كوچك در كشورهاى اروپايى، در امريكا و در ديگر جاهايى كه با تمدن مادى اداره مى‌شود- مثلاً براى شهردار شدن در فلان ايالت يا فلان شهر، يا براى گرفتن فلان كرسى نمايندگى- حاضرند همه‌ى مقدسات را زير پا بگذارند تا به آن مقام برسند. خودشان اين‌گونه‌اند. افسوس مى‌خورم كه شما مردم عزيز، فرصت نداريد بعضى از نوشته‌ها و اطلاعاتى را كه ما با آن‌ها سروكار داريم ببينيد تا بدانيد كه چقدر سطح دنيا در مقام پرستى و جاه‌طلبى نازل است. همين شخصيت‌هايى كه در دنيا مى‌بينيد با چهره‌هاى مرتب و منظم، اتو كشيده، كراوات بسته و با لبخندهاى مصنوعى جلو دوربين‌هاى تلويزيون ظاهر مى‌شوند، حاضر بوده‌اند براى گرفتن اين مقام، به همه‌ى جنايت‌هاى ممكن دست بزنند! اغلب اين‌گونه‌اند.
ديدار عمومى به مناسبت روز ولادت امام جواد(ع) 23/09/1373

اثر رسانه‌هاي بيگانه
اصرار دارند وانمود كنند كه در نظام جمهورى اسلامى، اختلاف هست. يك وقت مى‌گويند: اختلاف بين مسؤولين. يك وقت مى‌گويند: اختلاف بين دست‌اندركاران نظام. در دايره‌اى وسيع‌تر، يك وقت مى‌گويند: اختلاف بين مردم و مسؤولين. يك وقت مى‌گويند: اختلاف بين مردم! سعى مى‌كنند اين طور وانمود كنند كه اختلاف هست…

البته عزيزان من! شما بدانيد ما حالا در نماز جمعه اين قضايا را اين‌طور راحت مطرح مى‌كنيم و مردم عزيز ما هم بحمداللَّه هوشيارند، خودشان متوجّهند و اين حرفها را تا اعماق جانشان مى‌پذيرند؛ ولى طرف مقابل كه استكبار باشد، براى اين‌كه همان حرف‌ها را جا بيندازد، بيچاره ميلياردها دلار خرج مى‌كند؛ ميلياردها! اگر شما بدانيد كه همين راديو بى.بى.سى و همين راديوها و تلويزيون‌هاى امريكايى و راديوهاى صهيونيستى، چقدر خرج مى‌كنند براى اين‌كه شايد اين حرف‌ها را به گوش مردم برسانند تا شايد يك نفر باور كند!

“قل هل ننبيّكم بالأخسرين اعمالا، الذّين ضلّ سعيهم فى الحياة الدّنيا ” مصداق كاملش همين‌ها هستند! تلاش مى‌كنند، زحمت مى‌كشند، مى‌نشينند، طرّاحى مى‌كنند، وسايل فنّى مدرن مى‌سازند، راديوها و تلويزيون‌هايشان چه مى‌كنند، براى اين‌كه شايد اين حرف‌ها را به گوش مردم برسانند، تا به دل‌هاى آن‌ها اثر كند! مردم هم، خيلي‌ها كه اصلاً اعتنا و اعتماد نمى‌كنند، گوش نمى‌كنند؛ بعضي‌ها هم كه مى‌شنوند، اكثرش را باور نمى‌كنند. اگر هم كسى اشتباه كرده باشد، با توضيحى كه داده مى‌شود، در او اثر مى‌كند. اين هم لطف الهى است.
خطبه‌هاى نماز جمعه‌ى تهران 12/10/1376

ما تعجب نكرده‌ايم!
كدام حادثه‌ى تلخ يا شيرينى در اين مملكت اتفاق افتاده كه راديوها- راديو امريكا، راديو بى.بى.سى، راديو صهيونيست‌ها و راديوهاى گوناگون ديگرى كه هستند- حرفى كه در آن اميدى براى ملت ايران داشته باشد، زده باشند؟ آيا در جنگ چنين خبرى شد؟ آيا در فتح خرمشهر چنين حرفى زده شد؟ ما خرمشهر را فتح كرديم، اما راديوهاى بيگانه گفتند دروغ است! وقتى كه ثابت شد، گفتند اين‌ها اين‌قدر خسارت داده‌اند! وقتى مسلم شد كه پيروزى ما بزرگ بود، گفتند اين‌ها موج افراد انسانى را به جبهه فرستاده‌اند كه اين‌طورى شده است! يعنى در هيچ حادثه‌اى از حوادث اول انقلاب تا به حال- حوادث شيرين و حوادث تلخ- اتفاق نيفتاده است كه اين بوق‌هاى تبليغاتى يك كلمه بگويند كه به نفع ملت ايران باشد؛ اميدى ببخشد، دلخوشى‌اى بدهد، تحسينى در آن باشد! در همه‌ى حوادث، اين‌ها سعى كردند ضربه‌اى بزنند، سوء استفاده‌اى بكنند، اصلى از اصول مورد علاقه‌ى مردم زير سؤال ببرند و به حكومت ضربه‌ى تبليغاتى و ضربه‌ى سياسى بزنند… على‌اى‌حال، از اين‌كه دشمن سوء استفاده كند، ما تعجب نكرده‌ايم.
خطبه‌هاى نماز جمعه‌ى تهران 18/10/1377

پايگاه‌هاي داخلي رسانه‌هاي دشمن
من آن روز در نماز جمعه گفتم قلباً از بعضى از پديده‌هايى كه در كشور هست، رنج مى‌برم. من نمى‌خواهم آنچه را كه برايم رنج‌آور است، با افكار عمومى مطرح كنم؛ اما اين نكته كه آن روز گفتم داستان غم‌انگيزى است. حقيقتاً همين‌طور است. بنده دو سال قبل از اين در يكى از خطبه‌هاى نماز جمعه گفتم كه دستگاه‌هاى استكبارى دنيا- و در رأس همه امريكا- از تبليغات براى ساقط كردن و ايجاد اغتشاش در كشورها استفاده مى‌كنند. بعد به آن مراكز تبليغاتى خطاب كردم و گفتم: ولى بدانيد اين توطيه كه شما بخواهيد به‌وسيله‌ى راديوهايتان در ايران اسلامى، همان برنامه‌هايى را كه در اروپاى شرقى و در بعضى از كشورهاى ديگر به‌وجود آورديد، به‌وجود بياوريد، اين نشدنى است؛ اين خيال خامى است. متأسفانه امروز مى‌بينم همان دشمنى كه به‌وسيله‌ى تبليغات خود، همتش اين بود كه افكار عمومى يك كشور را به سمتى متوجه كند، به‌جاى راديوها آمده در داخل كشور ما پايگاه زده است! بعضى از اين مطبوعاتى كه امروز هستند، پايگاه‌هاى دشمنند؛ همان كارى را مى‌كنند كه راديو و تلويزيون‌هاى بى.بى.سى و امريكا و رژيم صهيونيستى مى‌خواهند بكنند!
ديدار با جوانان در مصلاى بزرگ تهران 01/02/1379

سخن كفرآميز بر ضد مقدسات اسلامى
سلاح‌هاى كشتار جمعى اتمى و شيميايى و ميكربى را توليد و توزيع و مصرف مى‌كنند و فجايعى مانند هيروشيما و حلبچه و خطوط دفاعى ايرانيان در جنگ تحميلى پديد مى‌آورند و درعين‌حال شعار كنترل سلاح كشتار جمعى سر مى‌دهند. آنان خود در پشت سر مافياى كثيف مواد مخدرند و دم از مبارزه با مواد مخدر مى‌زنند. آنان نمايش علم‌گرايى و جهانى‌سازى علم مى‌دهند و آنگاه با پيشرفت دانش و فناورى در جهان اسلام مقابله مى‌كنند و سر بر آوردن فناورى هسته‌اى صلح‌آميز در كشورهاى اسلامى را، گناهى بزرگ مى‌شمارند. از آزادى و حقوق اقليت‌ها سخن مى‌گويند و حق آموزش و تحصيل را از دختران مسلمان، به جرم پايبندى به حجاب اسلامى سلب مى‌كنند. درباره‌ى آزادى بيان و عقيده داد سخن مى‌دهند و ابراز عقيده درباره‌ى صهيونيزم را جرم مى‌شمرند و بسيارى از آثار فكرى و قلمى برجسته‌ى اسلامى را و حتى اسناد به دست آمده از لانه‌ى جاسوسى آمريكا در تهران را، در آمريكا اجازه‌ى نشر نمى‌دهند. در باب حقوق بشر پرگويى مى‌كنند اما ده‌ها اردوگاه شكنجه چون گوانتانامو و ابوغريب به پا مى‌كنند، يا در مقابل چنين فجايع كم‌نظيرى سكوت رضايت‌آميز در پيش مى‌گيرند. آن‌ها از احترام به همه‌ى مذاهب سخن مى‌گويند، اما از مرتد مهدورالدمى چون سلمان رشدى حمايت مى‌كنند و در راديوى دولتى انگليس، سخن كفرآميز بر ضد مقدسات اسلامى مى‌پراكنند.
پيام به كنگره عظيم حج 29/10/1383
منبع:خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *