مصاحبه اصولگرا با مدیرمسئول مدیریار

جامع‌ترین سایت اینترنتی فارسی زبان مدیریت با عنوان “مدیریار” در راستای توصیه‌ی رهبری معظم مبنی برتولید علم و جنبش نرم‌افزاری ایجاد شده است.

yarahmadi
سایت اصولگرا با مهدی یاراحمدی خراسانی صاحب امتیاز و مدیر مسئول مدیریار (جامع‌ترین سایت فارسی در زمینه‌ی دانش مدیریت و علوم وابسته) مصاحبه‌ای را انجام داده است که در ادامه می‌خوانید.
در ابتدا خواهشمند است ضمن معرفی خود کلیاتی در ارتباط با سایت جامع مدیریت ارائه فرمائید.
ضمن تشکر از جنابعالی و همکاران محترمتان برای این گفتگو. باید به عرض برسانم بنده مهدی یاراحمدی خراسانی هستم. نویسنده و مدرس دانشگاه. رشته ی تخصصی من مدیریت است. برای معرفی مدیریار باید نیز باید باستحضار برسانم که: “مديــريار” سايت جامع مديريت است. به لطف خداوند مهربانم اين مجال را يافتيم در مسائل و علوم مختلف مديريتي جديدترين مقالات، تحقيقات، نظريه ها و فن آوري هاي مربوط را مورد كند و كاو قرار دهيم.
در صورت امکان هدف از راه اندازی مدیریار را بفرمائید.
در واقع فکر راه اندازی مدیریار در راستای توصیه ی رهبری معظم مبنی بر تولید علم و توسعه ی نرم افزاری در ذهن من ایجاد شد. به بیان دیگر بنده به ذهنم آمد برای اجرای توصیه ی ایشان من باید در زمینه ی تخصصی خودم کاری انجام دهم. از این رو با توجه به خلأیی که در این زمینه احساس کردم کار را آغاز کردم.
شیوه شکل گیری مدیریار به چه صورتی بوده است؟
ابتدا کارمان را با راه اندازی یک وبلاگ آغاز کردیم. و بعد از مدتی که کاربران ما به طرز قابل توجهی افزایش یافت درخواست ها برای راه اندازی سایت ما را مجبور کرد سایت را زودتر از زمان مورد نظرمان راه اندازی کنیم.
وبلاگ شما با چه نامی فعالیت می کرد؟ آیا وبلاگ مورد اشاره هنوز فعالیت دارد؟
وبلاگ من با نام “اثیر” فعالیت می کرد. ودر ارتباط با قسمت دوم سوال شما باید بگویم وبلاگ اثیر هم هنوز فعال است. در واقع وبلاگ ما بعنوان پشتیبان سایت به فعالیت خود ادامه می دهد. و همانند سایت مدیر یار به روز رسانی می شود. و تقریباً بخش عظیمی از مطالب سایت در وبلاگ نیز قابل دسترسی است.
در مدیریار مطالب به چه صورتی در اختیار کاربران قرار می گیرد؟
در مدیریار ما صد ردیف از مهمترین موضوعات مربوط به دانش مدیریت را ایجاد کرده ایم. که در هر لینک جدیدترین مقالات و پژوهش های مدیریت عرضه می گردد. شایان ذکر است برخی از این ردیف های موضوعی مربوط به علوم مرتبط با مدیریت است. مثل: حسابداری و حسابرسی، حقوق اساسی و اداری، علوم سیاسی و اداری، فناوری اطلاعات، ارتباطات و رسانه، کتابداری و اطلاع رسانی، روانشناسی، جامعه شناسی، و مسائل مالی و اقتصادی از مهمترین آنهاست.
طراحی قالب سایت به چه صورت انجام شده است؟
در طراحی سایت ما سه اصل مهم را در نظر گرفتیم: اول رعایت اصول فنی و قابلیت توسعه، دوم دسترسی آسان به اطلاعات برای کاربران و قابلیت جستجو و سوم زیبائی و روانشناسی رنگ ها.
در ارتباط با محتوای سایت نکته دیگری هست که در سوالات گذشته بدان پرداخته نشده باشد؟
تنها باید به یک نکته ی دیگر در ارتباط با محتوای سایت اشاره کنم که ما علاوه بر ارائه مقالات علمی و تئوریک بخشی را به عنوان مباحث ویژه و کاربردی داریم که مشتمل بر مسائل کاربردی و تحقیقات میدانی است. همچنین معرفی دانشمندان و نظریه پردازان مدیریت و بیان تئوری های مدیریت، معرفی و ارائه خلاصه کتب مدیریتی از دیگر زمینه های محتوایی سایت است. شایان ذکر است که بخشی از مقالات سایت به زبان انگلیسی نیز ارائه گردیده است.
مدیریار به نظر شما دارای چه ویزگی هایی است که آنرا از سایر پایگاه های علمی متمایز می کند؟
ببینید ما در مدیریار به دو بعد قالب و محتوا توجه ویژه کرده ایم. یعنی تلاش شده هم قالب سایت مناسب باشد و هم محتوای سایت به روز و کامل و جامع. در این راستا می توان به مواردی از قبیل؛ پرداختن به زمینه های مختلف دانش مدیریت و علوم وابسته، دسترسی راحت به اطلاعات، طبقه بندی کامل و دقیق مطالب، تدوین منشور اخلاقی برای درج مقالات و منشور اخلاقی برای ارائه ی تبلیغات در سایت را بعنوان برخی از ویژگی های خاص ارائه کرد.
در نهایت اگر نکته‌ی دیگری دارید بفرمائید.ن
کته خاص دیگری نیست تنها لازم می دانم از همه ی علاقمندان و عالمان عرصه مدیریت و علوم وابسته دعوت کنم ضمن بازدید از سایت (modiryar.com) ما را با نظرات ارزشمندشان یاری دهند. همچنین برخود فرض می دانم از آقای مهندس جواد یاراحمدی که در این کار به بنده کمک شایانی نموده اند صمیمانه قدردانی نمایم.
http://www.osoolgera.ir/science/2099-1388-05-24-12-16-38

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *