تاکید رئیس جمهور بر ضرورت مدیریت مصرف انرژی در ایران

آقای احمدی نژاد عصر شنبه  در جمع مدیران ستادی پست سراسر کشور مهم‌ترین و گسترده ترین مصرف در کشور را مصرف انرژی خواند و افزود: در هیچ کشوری مثل کشور ما متوسط سرانه مصرف چهار میلیون و 200 هزار بشکه نفت در روز نیست و باید این مقدار را کاهش دهیم و در این راه از همه وسایل استفاده کنیم.
رئیس جمهور با اشاره به 110 هزار میلیارد تومان مصرف انرژی در کشور که چهار برابر میزان مورد نیاز ماست گفت: وقتی در مورد ارزشمندترین ثروت مادی مصرف درست را پیش نمی گیریم مصرف نادرست جا می افتد و به بخش های دیگر نیز سرایت می کند؛ اگر این بخش را درست کنیم به تبع آن بسیاری از مصارف ما نیز اصلاح می شود.
آقای احمدی نژاد تصریح کرد: اگر بخواهیم از همه ظرفیت های فکری و برنامه ای استفاده کنیم باید خیلی از کارها را انجام دهیم که از جمله آن اجرایی کردن طرح هدفمند کردن یارانه هاست.
وی افزود: باید این تغییرات اساسی در کشور ایجاد شود تا ابتکار عمل در بخش های گوناگون به طور کامل ثمربخش باشد و به نتیجه برسد.
احمدی نژاد با اشاره به مصرف کالا و خدمات هر ایرانی که به طور متوسط چهار تا پنج هزار نوع مصرف خدمات و کالا دارد افزود: هدف ما این است که مصرف را بهینه کنیم اما آیا می توانیم برای همه نوع مصرف، سازماندهی، هدایت و حمایت داشته باشیم؟ مسلما این طور نیست و باید به نکات ویژه ای توجه داشت.
رئیس جمهور برخی مصارف را وابسته به مصارفی دیگر دانست و گفت: برخی مصارف در جامعه هست که رفتار مصرفی جامعه را شکل می دهد که اگر آنها را اصلاح کنیم با تلاش جزئی می توان بقیه را نیز اصلاح کرد.
وی افزود: اگر ارزش انرژی به درستی مشخص شود آن وقت برای همه می صرفد که از شرکت های پستی استفاده کنند و صدها شرکت پستی ایجاد می شود تا با هزینه کمتر جابه‌جایی ها را انجام دهند و در ضمن مصرف انرژی نیز کاهش یابد و چندین شغل هم ایجاد شود.
رئیس جمهور بر رقابتی و واقعی شدن هزینه های پستی تأکید کرد و گفت: امسال که سال اصلاح الگوی مصرف است، باید نگاهی ویژه به این موضوع داشته باشیم.
رئیس جمهور با تشریح اهمیت پست در کاهش مصرف انرژی گفت: اگر خدمات پستی نبود این متوسط سرانه چهار میلیون و 200 هزار بشکه نفت در روز به شش میلیون بشکه در روز می رسید و هر چه تولید می کردیم باید مصرف می شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *