رويكرد اصلي مناطق ويژه اقتصادي صادرات است

مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي بوشهر گفت: گسترش صادرات ازطريق تامين مواد اوليه از خارج از كشور و تبديل اين مواد به كالا و صدور آن به كشورهاي ديگر از مهمترين رويكردهاي اصلي ايجاد مناطق ويژه اقتصادي است.
سيامك احمدي، با بيان اين مطلب افزود: با توجه به تغيير مديريت جديد، در دولت دهم رويكرد و نگاه ويژه اي به مناطق آزاد و ويژه اقتصادي شده است.
وي در ادامه گفت: مناطق آزاد و ويژه اقتصادي قابليت هاي بالايي براي سرمايه گذاري بيشتر دارند و از آنجايي كه رويكرد ويژه اين مناطق جذب سرمايه است تقويت اين بخش سبب رونق اقتصادي و رشد اقتصادي مي شود.
مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي با اشاره به صادرات در اين مناطق تاكيد كرد: رويكرد اصلي مناطق ويژه اقتصادي،صادرات است كه واردات مواد اوليه به اين مناطق و تبديل آن به كالا در مراكز توليدي و صادرات اين كالاها كه داراي ارزش صادراتي بيشتري است از اولويت منطقه ويژه اقتصادي بوشهر به شمار مي رود.
احمدي در مورد حمايت دولت از اين گونه مناطق افزود: هم اكنون حمايت ويژه اي از سوي دولت نسبت به مناطق ويژه اقتصادي و تامين زير ساخت و جلب توجه سرمايه گذاران به اين مناطق ايجاد شده است.
وي در خصوص حساسيت منطقه اي بوشهر نيز خاطر نشان كرد: با توجه به سرمايه گذاري كشورهاي حوزه خليج فارس و حساسيت منطقه ويژه اقتصادي بوشهر به دليل مركزيت حوزه انرژي كشور اين بخش نيازمند حمايت ويژه دولت است كه سرمايه گذاران را به سرمايه گذاري در اين مناطق و به خصوص منطقه آزاد بوشهر ترغيب شوند.
http://www.yjc.ir/News/NewsDesc.aspx?newsid=242784

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *