اولین دوره مسابقات روباتیک دانشجویان دختر در خراسان رضوی

مسابقه  رباتيك A.R.C CUP 2009  براي اولين بار در ميان آموزشكده ها ودانشكده هاي دخترانه سراسر كشور، در خراسان رضوی برگزارشد. 
دبیر اجرایی این مسابقات در گفتگوی اختصاصی با مدیریار با بیان این مطلب افزود: دراین مسابقات۲۰ روبات مسیریاب به همراه 125 نفر دانشجو از استان هاي خراسان رضوي، شمالي و جنوبـي در دو مرحله مقدماتي و فينال به رقابت پرداختند.
هانیه کارگر،خاطر نشان کرد: در حالی که زمین مسابقات دو بعدی و بدون هیچ ناهمواری می باشد ربات ها باید به تعقیب خط سیاه رنگ در زمینه سفید و سفید رنگ در زمینه سیاه بپردازند.
وی زمينه سازي مناسب برای تجلی استعدادهـا ، برانگيختن خلاقيت وشكوفايی علمی و عملي وهمچنین  نهادينه ساختن فعاليت های فوق برنامه درميان دانشجويان دانشكده هاوموسسات آموزش عالي را از اهداف برگزاری این مسابقات عنوان کرد و افزود: استفاده بهینه از فرصت ها و تلاش در راستای فعالیت های علمی و اختراعات از عوامل موثر در موفقیت است.
کارگر در پاسخ به این سوال که دانشگاه برای انجام این فعالیت ها و برگزاری مسابقات چه قدم هایی برداشت، اظهارداشت: مسئولان دانشگاه چون انگیزه و علاقه دانشجویان را می دیدند، کارگاهی را به همین منظور به دانشجویان اختصاص دادند و از برگزاری مسابقه هم ، چون برای اولین بار چنین مسابقه ای انجام می شد حمایت و پشتیبانی کردند.
دبیرمسابقه درباره برنامه ها و دوره های بعدی این مسابقه افزود: یکی از اهدافی که به شدت پی گیری می کنیم این است که بتوانیم مسابقه را از سطح استانی به سطح کشوری برسانیم چرا که در سطح کشوری، کیفیت رقابت ها بهتر و متفاوت تر است و این امر باعث می شود انگیزه و تلاش دانشجویان افزایش یابد.
وی خاطر نشان کرد: کسب تجربه های علمی و تبادل نظر درباره روبات ها موضوع بسیار مهمی است که طی فرآیند شرکت در مسابقات حاصل می شود و من معتقدم تمام دانشجویانی که دراین مسابقه شرکت کردند این استعداد را دارند که توانمندی های خودشان را در سطح کشوری و حتی جهانی به نمایش بگذارند. چنان چه قبلا هم این اتفاق افتاده است.
هانیه کارگر که تاکنون نیز موفق شده است چند اختراع به ثبت برساند، با تاکید بر این جمله به اظهاراتش پایان می دهد که: اگر امروز ما برای فعالیت در روباتیک اصرار داریم، برای پیشرفت کشورمان و رسیدن به علم روز جهان است چرا که ما هم برای رسیدن به قله های پیشرفت هیچ چیزی کم نداریم.
وی درباره سطح فنی روبات سازی دانشجویان مشهدی این گونه ادامه می دهد: مشهدی ها در این باره در بیشتر مسابقاتی که شرکت می کنند مورد توجه قرار می گیرند و این نشان می دهد که توانمندی وجود دارد.
وی با اشاره به مسابقات اخیر روباتیک دانشگاه امیرکبیر تهران به مدیریار گفت: در بخش روبات های آتش نشان رتبه های اول و دوم از مشهد بود و روبات مسیریاب ما هم در بین تعداد زیادی از شرکت کنندگان، رتبه هفتم را کسب کرد.
گفتنی است: این مسابقات در دو نوبت صبح وبعد ازظهر در روز پنج شنبه 21/8/88  به میزبانی آموزشكده الزهرا (س) در مشهد و توسط انجمن مخترعين ومبتكرين اين آموزشكده برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *