وحدت حوزه و دانشگاه با رجوع به مبانی اسلامی تحقق می یابد

مشاور وزیر امور خارجه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه می تواند با رجوع به مبانی اسلامی در دروس دانشگاهی تحقق یابد.
منوچهر محمدی به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت : مشکل ما این است که در حوزه علوم انسانی منابع مطالعاتی ما غربی است و برخی از نخبگان نیز نمی توانند قبول کنند برای این منظور به مبانی اسلامی بازگشته و مشکل وارداتی بودن این علوم را از راه مبانی اسلامی حل کنیم.
مشاور وزیر امور خارجه، با بیان اینکه مبانی علوم انسانی، غربی سکولاریسم است گفت: اما در اسلام وحدانیت خدا و الهیات مطرح است و معتقدم باید دانشگاههای کشور علومی چون جامعه شناسی، اقتصاد، سیاست و … را از منظر خداوند بیان کنیم.
محمدی در رابطه با وحدت حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: همواره حوزه و دانشگاه را دو نهاد جداگانه دیده ایم در اصل به دنبال اتحاد آنها بوده و این اتحاد به معنای وحدت نیست.
وی اظهار داشت: اگر بخواهیم وحدت حوزه و دانشگاه را ببینیم باید این دو نهاد ادغام شوند و این ادغام به آن معناست که به موضوع دروس جدید هم در حوزه و هم در دانشگاه پرداخته شود.
محمدی گفت: نمونه های موفقی در این زمینه چون موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) در قم است که با زیر بنای مطالعات دینی 12 دوره تا حد دکترا پیرامون مطالعات جدید را نیز دارد و این موسسه می تواند الگوی عملی در ادغام این دو نهاد باشد.

http://rssnews.ir/News-27191.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *