افراد صاحب ايده بسيار ارزشمند هستند

پژوهشگر ممتاز كشور گفت: افراد صاحب ايده و انديشه بسيار ارزشمند هستند.
محمد كاظمي به محور نگرش تحقيق و توسعه اشاره كرد و افزود: دانش بايد محور توليد، نشر، به‌كارگيري و فراگيري باشد تا سازمان‌هاي موجود در دنيا براي پژوهش‌هاي ماموريت‌گرا و غير ماموريت‌گرا هدفمند شوند.
وي ادامه داد: دستاوردهاي پژوهشي در افراد مي‌تواند به صورت كتاب و مقاله ارائه شود.
كاظمي به مديريت تحقيق و پژوهش اشاره كرد و اظهار داشت: برخي پژوهشگران به دليل بي‌توجهي به نياز مصرف كنندگان متهم مي‌شوند و از بي‌ربط بودن برنامه‌هاي تحقيقاتي و به موقع نبودن نتيجه پژوهش‌ها شكايت دارند.
پژوهشگر ممتاز كشور با تاكيد بر زمان‌بر بودن پژوهش تصريح كرد: قضاوت درباره برنامه‌هاي تحقيقاتي كه داراي برنامه و دوره پژوهشي بسيار زمان‌بر هستند، مشكل است.
وي با بيان اينكه تحقيق و توسعه از اركان اساسي در سازمان‌هاست، گفت: امر پژوهشگري افراد كنجكاو، مستقل، درون‌نگر، علاقه‌مند به پژوهش و داراي ذهن تحليل‌گر را مي‌طلبد.
كاظمي پذيرش نوآوري در بيشتر جوامع را بسيار دشوار دانست و افزود: نوآوري نيازمند نيروي انساني، سرمايه و زمان براي آموزش است.
پژوهشگر ممتاز كشور با اشاره به ميزان بهره‌وري از تحقيقات خاطرنشان كرد: بهره‌ورترين پژوهشگران كساني هستند كه بخشي از كار را به تحقيق پايه و پژوهش‌هاي كاربردي اختصاص مي‌دهند.
وي با اشاره به اينكه راهبرد امام (ره) در خودكفايي كشاورزي محور استقلال بوده است، اظهار داشت: بيش از 30 مراكز عالي علمي و پژوهشي در گيلان فعاليت دارند كه زراعت، باغباني، دامپروري و شيلات از محورهاي اشتغال و توسعه استان محسوب مي‌شوند.
كاظمي به اختصاص بيشترين تسهيلات در صنعت اشاره كرد و گفت: اگر اين تسهيلات در قطب كشاورزي به كار گرفته شود تبديل به بيشترين قطب علمي مي‌شود.
پژوهشگر ممتاز كشور از راه‌اندازي دبيرخانه دائمي پژوهش در گيلان خبر داد و افزود: براي استفاده از توانمندي‌هاي استان دبيرخانه دائمي پژوهش با هدف توسعه گيلان تشكيل مي‌شود.
وي مهم‌ترين عامل توسعه و خودكفايي را توسعه مراكز علمي و پژوهشي عنوان كرد. 

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8810011699

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *