نبود روحیه مشورت در مدیران یکی از خطرات جدی کارهای اجرایی است

غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس پیش ازظهر پنجشنبه در سومین گردهمایی ائمه جمعه استان هرمزگان در فین گفت:دو خطر جدی در انجام کارهای اجرایی وجود دارد که یکی از آنها نبود روحیه مشورت خواهی در انجام این کارها است.
وی ادامه داد: انجام مشورت موجب رشد و تعالی کارها و هرچه بهتر انجام شدن کار مورد نظر می شود البته در انجام مشورت باید دقت داشت که وظیفه مشاور تبیین موضوع و ارائه راهکار است.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مسلماٌ تصمیم گیری برعهده مسئول است و مشاور نباید بر انجام کار بگونه ای که وی توصیه می کند اصرار داشته باشد.
وی با اشاره به نزدیک بودن هفته وحدت بیان کرد: بدون هماهنگی و هم دلی هیچ کاری قابل انجان نیست پس بایستی تا حد توان برای انجام بهتر امور در کنار هم باشیم.
وی با اشاره به نقش مدیران در فرهنگ جامعه گفت: در انتخاب مدیران از ابتدا بایستی دقت شود.
حسین هاشمی تختی استاندار هرمزگان نیز در این نشست گفت: برخی مواقع با من بودن را با وحدت اشتباه گرفته می شود در صورتی که وحدت به معنای با هم بودن است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دارای نظامی فرهنگی مبتنی بر روحانیت هستیم نقش ائمه جمعه بشدت حساس و تعیین کننده است.
هاشمی خطاب به ائمه جمعه استان اظهار کرد: ائمه جمعه بین دو حق مردم و حکومت باید حرکت کنند زیرا محل رجوع مردم برای حل مشکلاتشان هستند و با مشکلات مردم از نزدیک آشنایی دارند.
وی ادامه داد: علاوه بر آن روحانیون از محدودیت های حکومت نیز اطلاع دارند و می توانند مشکلات مردم را به مسئولین و محدودیت های مسئولین را به اطلاع مردم برسانند.
استاندار در خصوص مستقلات ائمه جمعه بیان کرد: داشتن مستقلات و منبع درآمد برای ائمه جمعه کمک موثری در انجام کارهای فرهنگی آنها است.
وی ادامه داد: فعالیت شهرک صنعتی فین نیاز به فراهم شدن زیر ساخت ها و آمدن سرمایه گذار به منطقه دارد، همچنین اقدامی مانند فین شناسی را می توان برای سایر شهرها و نقاط استان برای شناساندن فرهنگ و تاریخ استان انجام داد.
هاشمی تختی با اشاره به برگزاری جشن برق دار شدن تمام روستا های بالای 20 خانوار در کشور گفت: چنین برنامه ای را نیز برای بخش جاده  ها و راه های روستایی در سال 89 پیگیری می کنیم.
حسین جهانگیری امام جمعه شهر فین نیز در این مراسم گفت: تکمیل مستقلات امام جمعه فین نیاز به کمک و حمایت مسئولین دارد.
وی یکی از شکلات را نبود نماینده سازمان تبلیغات در این بخش عنوان کرد و ادامه داد: اکنون مشکل کمبود و نبود مبلغین دینی را با دعوت از روحانیون به منطقه حل می کنیم که نیاز استبرای رفع اساسی موضوع نماینده سازمان تبلیغات در این منطقه حضور داشته باشد.
امام جمعه فین گفت: یکی از نیاز های اساسی منطقه احیای خانه عالم برای استقرار روحانیون و مبلغین مذهبی است و همچنین برای رفع مشکل کاری باید از طریق ایجاد و آغاز فعالیت شهرک صنعتی در زمینی به مساحت 50 هکتار اقدام شود.
وی خاطر نشان کرد:زمینی برای مصلای فین در نظر گرفته شده که با گسترش شهر در مرکز شهر قرار خواهد گرفت  تا مکان بزرگی در منطقه با ساخت مصلا داشته باشیم.
وی تاکید کرد: منطقه ارای پتانسیل بالایی در جذب گردشگر است که با راه اندازی جمعه بازار شاهد حضور مردماز سایر نقاط استان به این مکان در شهر فین هستیم.
جهانگیری بیان کرد: محصولاتی که در این بازار عرضه می شود بیشتر صنایع دستی و محصولات خانگی و فرهنگی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *