گفتگوی اختصاصی با مدیر بزرگترین پروژه کلان شهر مذهبی ایران

با توجه به اهمیت بحث مولفه های شادی و نشاط و کاربردی کردن آن در زندگی ماشینی امروز و عصر ارتباطات سایت جامع مدیریت در نظر دارد تا با ارائه مطالبی چند در این زمینه و تاثیرات آن با استفاده از کار مضاعف و همت مضاعف گامی کوچک را در توسعه و پیشرفت کشور بردارد.دستیابی به این هدف تلاش و همت مضاعفی را می طلبد و قطعا با تدابیر مدیریتی مردم و مسئولین راه پیمودن آن آسان تر از همیشه خواهد بود، اما گفتگو با یک مدیر فعال و پرنشاط از دیار خراسان قطعا در اندیشه مدیران امروز و فردا این سرزمین تاثیرگذار خواهد بود .
سيد مهدي درهمي در گفتگو با مدیریار شادابي و نشاط را جزء ملزومات توسعه دانسته و می گوید: ما در جامعه اي غمگين و افسرده نمي توانيم در مسابقه توسعه شركت كنيم. ايجاد مولفه هاي شادي و نشاط براي اينكه جامعه ما از روند توسعه باز نماند، ضروري است.
مدير اجرايي طرح بزرگ ميدان شهدای مشهد با ذكر اين مطلب افزود: هر فرد براي افزايش بازدهي و كارآيي فعاليتهايي كه انجام مي دهد نياز به شادابي دارد و برخلاف نظر بسياري از مردم ، نشاط و شادابي اوقات فراغتي نمي طلبد، بلكه نشاط بايد با وظايف روزانه و فعاليتهاي هر فرد همراه باشد.
عضو اصلي انجمن مديريت پروژه ايران؛ تلاش هدفدار ، برنامه دار و بودجه دار را براي افزايش نشاط و شادابي در يك محيط اجتماعي اجتناب ناپذير دانست و افزود: تحقيقات موجود حاكي از اين است كه ميانگين شادي و نشاط در جامعه ما كمتر از حد معمول مي باشد و اين در صورتي است كه در روايات و احاديث ، شادي در فرهنگ اهل بيت (ع) تعريف شده است.
عضو هيئت علمي دانشگاه خيام ادامه داد: فرهنگ اسلامي ما اقتضا مي كند كه نگاه ما به شادي و نشاط يك نگاه عاقلانه و مبتني بر آموزه هاي فرهنگي _ مذهبي باشد. و اگر تصميم گيرندگان جامعه در يك گروه سني هستند كه نياز جدي به نشاط و شادي دارند ، نبايد از اين نياز غفلت كنند و اين بزرگترها هستند كه موظفند تا براي آنها برنامه اي مناسب طراحي كنند.
اين استاد دانشگاه تلاشهاي شهرداري مشهد را در آستانه بهار قابل تقدير دانست و گفت: زيبا سازي و اعمال تغييرات اساسي در پايتخت مذهبي ايران كه 30 هزار هكتار وسعت دارد قطعا كار بزرگي است اما  تلاش مديريت شهري با شروع  سال نو از گام هاي ارزنده اي بود كه در اين راه برداشته شد.
عضو اصلي انجمن مهندسان محاسب ايران در مصاحبه با مدیریار افزود: ايجاد مولفه هاي شادي و نشاط در جوامع امروزي يكي از وظايف مديريت شهري است و در اين راستا همفكري و مشاركت ارگانها يي كه مستقل از شهرداري عمل مي كنند نيز حياتي به نظر مي رسد. اما اگر هر سازمان بخواهد مستقل از ديگران و بر اساس ظن و گمان خود راهبردهايي را در پيش گيرد نه تنها به ايجاد مولفه هاي شادي كمك نمي كنند بلكه مردم نسبت به آنها بي اعتماد شده و جامعه رو به افسردگي پيش مي رود.
وي با بيان اينكه عدم هماهنگي در بين دستگاههاي اجرايي از موانع توسعه و پيشرفت به شمار مي رود، اظهار داشت: از ديگر موضاعاتي كه مي توان براي احياي محيطي شاد به آن اشاره كرد ايجاد ظرفيت هاي سخت افزاري و نرم افزاري است ، به طور مثال با ساختن بناهاي فرهنگي و اماكن تفريحي در كنار برنامه ريزي مناسب  مي توان محيط را به سمت جامعه اي پرنشاط و بدور از انحرافات اجتماعي هدايت كرد.
مهندس درهمي با اشاره به اينكه اقدامات برنامه ريزي نشده مي تواند نتايج معكوس به بار آورد، تاكيد كرد: ما نبايد براي ايجاد محيطي شاد به هر قيمتي مردم را بخندانيم بلكه بايد به دنبال راهي براي خنده اي منطقي و با رعايت آداب و رسوم اسلامي باشيم. شادي و نشاط بايد در محيط هاي اجتماعي و با حضور روحانيون و كارشناسان ديني همراه باشد.
اين عضو هيئت علمي خاطر نشان كرد:‌ ايجاد مولفه هاي شادي و نشاط در محيط دانشگاه با استفاده از تأتر و نمايش ، نصب كاريكاتور و پخش موسيقي با رعايت موازين اسلامي گامي است براي داشتن ايراني شاد و رو به پيشرفت؛ اما نبايد اين موارد تبديل به يك رفتار بي ادبانه و و يا غير اسلامي بشود.
مدير اجرايي طرح بزرگ ميدان شهدا در يايان به ايجاد محيطي شاد و سالم براي افزايش فعاليتهاي اجتماعي مثبت تاكيد كرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *