اعلام نتايج اوليه در نيمه اول مرداد

وزير علوم با تاكيد بر برگزاري آزمون در كمال امنيت و آرامش از اعلام نتايج اوليه كنكور سراسري امسال در نيمه اول مرداد ماه و نتايج نهايي آن در نيمه دوم شهريورماه خبرداد.
دكتر دانشجو در حاشيه بازديد از حوزه امتحاني در خصوص ظرفيت پذيرش كنكور سراسري با اشاره به اين كه تعداد پذيرش همانند پارسال است و مشكلي در زمينه پذيرش نداريم افزود: صندلي‌هاي خالي در دانشگاه وجود دارد اما براساس اعلام قبلي ظرفيت پذيرش دانشگاه‌هاي مادر به ميزان اندكي كاهش يافته است ولي در كل اين موضوع تاثيري در ميزان ظرفيت ندارد.
وي با اشاره به جهت دادن دانشگاه‌هاي مادر به سمت دوره‌هاي تحصيلات تكميلي گفت: البته اين موضوع به گونه‌اي نيست كه در كل ظرفيت دوره كارشناسي در دانشگاه‌هاي مادر تعطيل شود چرا كه فقط در نظر داريم دانشگاه‌هاي مادر را بيشتر به سمت دوره‌هاي تحصيلات تكميلي سوق دهيم البته اين موضوع به اين معنا نيست كه ظرفيت دوره كارشناسي كاهش يافته است چرا كه در كل فقط ظرفيت پذيرش دانشگاه‌هاي مادر در دوره‌ كارشناسي به ميزان اندك كاهش يافته است ولي در مجموع ظرفيت اين دوره نسبت به پارسال هيچ كاهشي نداشته است.
وزير علوم در خصوص اجراي طرح بومي پذيري كنكور افزود: طرح بومي گزيني همانند پارسال اجرا مي‌شود و در نحوه پذيرش تغييري صورت نگرفته است.
وي به افزايش 36 هزار نفري داوطلبان كنكور امسال نسبت به سال گذشته اشاره و تصريح كرد: با توجه به صندلي خالي كه وجود داشته است براي پذيرش اين 36 هزار مشكل خاصي نخواهيم داشت.
وزير علوم در خصوص ميزان سطح دشواري و آساني سوالات آزمون اظهار كرد: در بازديدي كه از حوزه داشتم برخي داوطلبان وضع سوالات و نظم حوزه را بهتر از سال‌هاي گذشته ارزيابي مي‌كردن ولي برخي هم معتقد به سختي و متوسط بودن سطح سوالات بودند.
به گزارش ايسنا، وي با تاكيد بر تامين امنيت آزمون با بيان اين كه تاكنون هيچ مشكل خاصي گزارش نشده است خاطرنشان كرد: البته انتظار هيچ مشكلي هم نداريم چرا كه كليه تمهيدات در نظر گرفته شده و نه تنها وزارت علوم بلكه همه دستگاه‌هاي ذي‌ربط براي برگزاري هرچه بهتر آزمون همكاري كردند.
وزير علوم در عين حال از اعلام نتايج نهايي آزمون در نيمه دوم شهريورماه و نتايج اوليه در نيمه اول مرداد ماه خبرداد.
وي با اشاره به تفاوت‌هاي اين دوره آزمون نسبت به آزمون 88 گفت: شخصي‌سازي دفترچه سوالات كليه گروه‌هاي آزمايشي از جمله تغييرات اين دوره نسبت به دوره قبل بوده است و در اين دوره پاسخنامه و دفترچه سوالات به صورت بسته‌بندي كامل در اختيار داوطلبان قرار گرفته است.
وزير علوم با تاكيد بر اين كه بر اساس طرح شخصي‌سازي چينش و ترتيب سوالات آزمون با يكديگر متفاوت است تصريح كرد: سوالات آزمون در 4 نوع به صورت A، B، C، D و در ميان داوطلبان توزيع شده است همچنين از جمله تغييرات ديگر مي‌توان به كاهش تعداد دفترچه‌هاي برخي از گروه‌ها اشاره كرد.

http://www.isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1567239&Lang=P

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *