معاون وزيرعلوم پيشرفت علمي کشور را چشمگير توصيف کرد

معاون دانشجويي وزير علوم ، تحقيقات و فناوري ، پيشرفت علوم در کشور را بعداز پيروزي انقلاب اسلامي چشمگير توصيف کرد و گفت :در ابتداي انقلاب اسلامي از ميان 35 ميليون جمعيت کشور تنها 150 هزار دانشجو در دانشگاه ها تحصيل مي کردند.
محمود ملاباشي در مراسم توديع رييس دانشگاه مازنداران درشهر بابلسر و معرفي دهمين رييس اين دانشگاه افزود: طبق آخرين آمار در زمان حاضر ازميان جمعيت 73 ميليوني ايران؛بيش از 3ميليون و 500 هزار دانشجو داريم که تا پايان سالجاري اين تعداد به چهار ميليون نفر خواهد رسيد.
وي عملکرد دولت هاي نهم و دهم را در مسير تعالي دانشگاه و توسعه موسسات و آموزش عالي موفقيت آميز خواند و خاطرنشان کرد:در سالجاري بيش از دو هزار و يکصد ميلياردتومان بودجه براي آموزش عالي در نظر گرفته شده که نسبت به گذشته چندين برابرشده است .
معاون دانشجويي وزيرعلوم با بيان اينکه حدود 48 دانشگاه غيرانتفاعي و غيردولتي در استان مازندران فعاليت علمي آموزشي دارند، تصريح کرد: نظارت و ارزيابي اين دانشگاهها و موسسات آموزش عالي را دانشگاه مازندران به عنوان دانشگاه منتخب و مادر استان برعهده دارد.
رييس سابق دانشگاه مازندران نيز دانشگاه را محيط علم طلبي و انسان سازي دانست و گفت: جوانان در اين کارخانه عظيم انسان سازي بهترين دوران تحول و شکل گيري شخصيت ماندگار خود را سپري مي کنند .
“قاسم عليزاده افروزي”،با بيان اينکه دانشجويان امانتي در دست مسئولان دانشگاه
هستند، افزود:جواني دوران عزم،اراده ،تحول آفريني، شور، بروز و ظهور شکوفايي استعدادها و خلاقيت و توانمندي ها است.
وي خاطرنشان کرد:وظيفه و رسالت استادان ،آموزش وپرورش دانشجويان است و رسالت معلمي اقتضا مي کند که استادان همچون انبياء به انسان سازي بپردازند .
افروزي با تاکيد بر اينکه اگر علم و معنويت درکنار هم نباشند ثمره اي نخواهد داشت؛ تصريح کرد: دوري علم و معنويت کشور را به بن بستي مي کشاند که دنياي غرب در آن گرفتار شده است.
رييس پيشين دانشگاه مازندران با بيان اينکه دشمن با ابزارهاي تبليغاتي در صدد ناکارآمد نشان دادن نظام مقدس جمهوري اسلامي است،اظهار داشت: دانشگاهيان آگاه و متعهد بايدبا همت بيش ازپيش و تلاش وجهاد علمي وافر توطئه هاي دشمنان را خنثي کنند.
وي گفت: دانشگاهيان و مسئولان دانشگاهها رسالت خطيري در مقابل دانشجويان دارند و وظيفه ما امانت داري و توسعه در همه ابعاد انساني است.
دراين جلسه ضمن قدرداني از عليزاده افروزي رييس پيشين دانشگاه مازندران،”احمد احمد پور” به عنوان ريييس جديد اين دانشگاه معرفي شد .

http://www.yjc.ir/news/NewsDesc.aspx?newsid=336442

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *