انتقاد ازعدم برنامه‌ريزي درست ايران براي استفاده از تخصص‌ها

دراين پنل تخصصي، متخصصان ايراني خارجي سوالاتي در خصوص نحوه همكاري مطرح كردند و به بيان پيشنهادات خود پرداختند. همچنين نسبت به عدم برنامه ريزي درست از سوي كشور ايران براي استفاده از تخصص‌هاي اين متخصصان انتقاد كردند.
يكي از اين متخصصان در اين زمينه پيشنهاد كرد كه مركز ترجمه علمي در دانشگاه تهران و ساير دانشگاه‌هاي كشور ايجاد شود تا مقالات به صورت سهل تر ارائه شود كه اين موضوع نيز در رنكينگ بين المللي نيز تاثيرگذار است. همچنين برخي از اين متخصصان نسبت به عدم پاسخگويي برخي از اساتيد ايراني به ايميل‌هاي خود نيز انتقاد كردند.
يكي از اين متخصصان با بيان اينكه دانشگاه‌هاي ايران براي اينكه بتوانند همپاي رنكينگ هاي بين المللي حركت كنند بايد امكانات خود را گسترش دهند، گفت: به عنوان نمونه دانشگاه تهران با وجود گستردگي و مطرح بودن، در فضاي خود وايرلس ندارد در صورتي كه در دانشگاه‌هاي اروپايي هر دانشجو يك لپ تاپ در اختيار دارد و از آن استفاده مي‌كند. همچنين دانشگاه‌هاي تهران برخي از رشته‌هاي جهاني را دارا نيست.
يكي ديگر از متخصصان هم نسبت به تاكيد دانشگاه‌هاي ايران بر روي تئوريك و ضعف فعاليتهاي عملي انتقاد كرد.
گفتني است، موسوي معاون روابط بين المللي دانشگاه تهران طي اين مراسم ضمن پاسخگويي به سوالات اين متخصصان با اشاره به برخي از مشكلات موجود و محدوديت‌هاي روبه‌رو خطاب به ايرانيان خارج از كشور، تصريح كرد: با وجود اين مشكلات دانشجويان باهوشي داريم كه توانسته‌اند فعاليت‌هاي خوبي را به انجام برسانند و ما در دانشگاه تهران همه تلاش و توان خود را براي ايجاد شرايط همكاري آسانتر براي شما عزيزان انجام خواهيم داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *