بي توجهي به نخبگان موجب خروج آنها از کشور مي شود

مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري دردانشگاه زنجان گفت: بي توجهي به نخبگان موجب خروج اين قشر از کشور و عدم بهره‌مندي کشور از وجود آنان مي شود.
به گزارش سرويس صنفي فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) – منطقه زنجان، حجت الاسلام و المسلمين منصور فرجي در نشست نخبگان استان زنجان، از جمله دلايل خروج اين قشر از كشور را برخي عقب افتادگي‌هاي علمي و انساني طي سال‌هاي گذشته عنوان كرد و افزود: متأسفانه امروزگاها مشاهده مي شود كه در جامعه مستحبات بر واجبات اولويت پيدا کرده و تفکيک اين دو از يکديگر براي بسياري از افراد مشکل است، اين در حالي است که کارهاي عقب افتاده زيادي وجود دارد كه بايد انجام داد.
وي اهميت دادن به نخبگان را از اولويت‌هاي دين اسلام برشمرد و تصريح کرد: همواره بايد کساني که بهتر از ديگران مي فهمند در اولويت قرار داشته باشند.
فرجي در ادامه به نامه حضرت علي (ع) به مالک اشتر اشاره كرد و گفت: سازمان ملل متحد از ميان کليه منشورهاي حکومتي، نامه حضرت علي (ع) را به عنوان تنها مرجع و سند عدالت گستر در طول تاريخ بشريت، ثبت کرده است؛ اما در حال حاضر اين سوال بايد پرسيده شود كه در کدام يک از ادارات، اين اساسنامه نصب شده است.
وي تصريح کرد: اميدواريم استان زنجان به عنوان استان پيشقدم، منشور حکومتي حضرت علي (ع) را در کليه ارگانهاي استان نصب کند و حتي اين اساسنامه را به ساير استان‌ها نيز اهداء نمايد.
به گزارش ايسنا، در ادامه مراسم، معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استانداري زنجان نيز به تشکيل شوراي هماهنگي نخبگان استان اشاره و ابراز کرد: زنجان از جمله معدود استان‌هاي کشور در زمينه تأسيس دفتر نخبگان است.
حميد ارجمندفر با بيان اينکه نخبگي ويژگي هاي خاصي دارد که بايد مورد توجه قرار گيرد، يادآورشد: نخبگي صرفاً به كسب تخصص و عرضه مقالات علمي در زمينه‌هاي مختلف محدود نمي شود؛ بلکه زواياي اخلاقي نيز در کنار فعاليت‌هاي علمي بايد مورد توجه قرار گيرد.
در ادامه اين نشست رئيس دفتر بنياد نخبگان استان زنجان نيز از تشکيل شوراي هماهنگي نخبگان خبر داد و اظهارکرد: اين شورا که در راستاي توانمند سازي و مؤثر ساختن دفتر نخبگان استان تشکيل شده است، 30 ارگان امکانات آزمايشگاهي مورد نياز نخبگان را در اختيار آنها قرار خواهند داد تا با بهره گيري از اين امکانات، گام مؤثري در مسير ساماندهي و شکوفايي اين قشر برداشته شود.
علي رمضاني بر لزوم بهره گيري از نخبگان در عرصه‌هاي مديريتي استان تأكيد و خاطرنشان کرد: به زودي شوراي علمي نخبگان نيز تشکيل مي شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *