استفاده از اينترنت فراتراز دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي گسترش يافته است

به گزارش مدیریار دكتر جديد الاسلامي در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، افزود: امروزه پيشرفت‌هاي سريع در فناوري اطلاعات و ارتباطات فاصله زياد بين ملت‌ها را تا حدي كم كرده است، بطوريكه ديگر بشر براي ارتباط با اقصي نقاط دنيا كمترين هزينه را پرداخت مي كند و به اهدافي كه مد نظر دارد به راحتي دست مي يابد.
رييس دانشگاه آزاد زاهدان درادامه گفت: درعصر كنوني اينترنت و فن‌آوري‌هاي وابسته ارتباطي به عنوان زير ساخت‌هاي استراتژيك توسعه قلمداد مي شود.
به گفته وي اينترنت به عنوان يك اصل جهاني و محلي مي تواند به وسيله هر كشوري و يا منطقه‌اي براي جمع آوري دانشي جهاني و برگرداندن آن به وضعيت ملي بكار گرفته شود.
جديد الاسلامي در ادامه خاطرنشان كرد: امروزه استفاده از اينترنت فراتر از دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي گسترش يافته است و تاثيرات زيادي بر توسعه كشورهاي در حال رشد برجاي گذاشته است.
وي تصريح كرد: فناوري‌هاي اطلاعات و ارتباطات، نقش اساسي در توسعه اقتصادي، سياسي و فرهنگي ايفا كرده است.
جديد اسلامي بيان كرد: در حوزه توسعه اقتصادي اين فناوري‌ها مي تواند مشاغل جديد ايجاد نمايد و زمينه هاي توسعه پايدار را فراهم كند.
رييس دانشگاه آزاد زاهدان در پايان ادامه داد: در شرايط پيش روي جهان، بهره وري اقتصادي و توسعه زيرساخت‌ها از عوامل اصلي گسترش اينترنت هستند و اين فناوري مي تواند دسترسي به بازارهاي جهاني را براي توليد كنندگان كشور تا حد زيادي آسان كند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *