ايجاد تحولات شگرف در آستان قدس رضوي مرهون مديريت موفق اسلامي است

حضرت رضا (ع) مهمترين، حساس‌ترين و با اولويت‌ترين كار آستان قدس رضوي از بدو پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون بوده است.
به گزارش مدیریار؛قائم مقام توليت آستان قدس رضوي با بيان اين مطلب در مراسم افتتاحيه بزرگترين مجتمع فرهنگي و چهل و ششمين كتابخانه امام رضا(ع) در شهرستان قوچان افزود: در همين راستا بيشترين امكانات و سرمايه گذاري آستان قدس رضوي در ايجاد موسسات فرهنگي، پژوهشي، علمي و انتشاراتي به كار گرفته شده است.
وي گفت: اين سياست نشأت گرفته از فرمايشات امام هشتم (ع) در مورد علم و علم آموزي است كه مورد تأكيد خاص مقام عظماي توليت آستان قدس رضوي قرار دارد.
علوي با مقايسه اقدام هاي فرهنگي آستان قدس رضوي در سال‌هاي قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: در حالي كه تا قبل از پيروزي انقلاب اسلامي تنها يك كتابخانه با فضاي محدود و 80 هزار جلد كتاب كه فضاي آن مناسب نگهداري و حفظ گنجينه نفيسي از قرآن‌هاي منسوب به ائمه اطهار(ع) و كتب خطي نبود وجود نداشت، اما امروزه كتابخانه عظيم آستان قدس رضوي با بيش از5/3 ميليون جلد كتاب روزانه پذيراي هزاران مراجعه كننده از دانش‌آموزان تا محققان مي‌باشد.
وي ادامه داد: در حال حاضر 2 دانشگاه بزرگ، 15 مؤسسه آموزشي، پژوهشي و تحقيقاتي، صدها محقق و استاد و 12 هزار دانشجو و دانش آموز كه فكر و دانش امام رضا(ع) را به مردم منتقل مي‌كنند از ثمرات مديريت اسلامي است.
وي با اشاره به افتتاح بزرگ‌ترين مجتمع فرهنگي و چهل و ششمين كتابخانه امام رضا(ع) در شهرستان قوچان گفت: اين كتابخانه نفحه الهي است و يادگاري جاودانه كه بايد منشأ خدمات فرهنگي و آموزشي فراواني در طول تاريخ باشد.
قائم مقام توليت آستان قدس رضوي احياي موقوفات، توسعه مزارع و كشت و صنعت و اقدام‌هاي چشمگير اين آستان مقدس در بخش‌هاي درمان، پژوهش، صنعت و امور اجتماعي را از ديگر بركات نظام و مديريت اسلامي عنوان كرد.
وي همچنين با اشاره به وضعيت موقوفات گفت: قبل از انقلاب اسلامي موقوفات آستان قدس رضوي از بين رفته بود پس از انقلاب در نتيجه مديريت يك روحاني كه چهره برجسته علمي و مبارزاتي است و سال‌هاي عمرش را در خدمت به اسلام و ميهن صرف كرده، موقوفات احيا شده و در حالي كه طي 1100 سال قبل تمام پادشاهان و سلاطين 5000 متر مربع رواق ايجاد كرده بودند طي 30 سال پس از انقلاب اين ميزان به 65 هزار مترمربع افزايش يافته و فضاي عبادتي و زيارتي اماكن متبركه رضوي به بيش ازيك1 ميليون مترمربع رسيده است.
وي در پایان ايجاد تحولات عظيم در آستان قدس رضوي را نتيجه بركت خون شهدا و مديريت اسلامي دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *