اهتمام به علم، تربيت و ورزش سه اولويت مديريتي آستان قدس رضوي است

آيت ا… واعظ طبسي گفت: اهتمام به علم، تربيت و ورزش، سه محور مهم، اساسي و از اولويت‌هاي مديريتي آستان قدس رضوي است.
به گزارش مدیریار؛ نماينده ولي‌فقيه در خراسان و توليت آستان قدس رضوي افزود: در نگاه مديريتي، از همان اولين روز قبول مسئوليت در آستان قدس رضوي، پرداختن به عامل علم، تربيت و ورزش كه در بيان صريح و مؤكد رهبر نيز آمده و امام راحل بدانها توجه ويژه اي داشتند، به عنوان سياست‌هاي اصولي و اولويت اصلي مدنظر قرار گرفته است.
عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: با همين نگاه، مراكز فرهنگي، آموزشي، پژوهشي و اجتماعي متعددي در آستان قدس رضوي تأسيس شده و متناسب با نگاهي كه داشته‌ايم، سعي كرده‌ايم در ميدان عمل تفاوتي كه بين بالاي شهر و پايين شهر هست را به مرور از بين ببريم.
وي تصريح كرد: ما سرمايه‌داران و متمكنين را به خاطر داشتن ثروت مورد نقد قرار نداديم و هرگز ثروت آنها را به عنوان يك عامل بازدارنده و انحراف تلقي نكرده بلكه از آنها خواستيم از اين سرمايه خدادادي كه با تلاش فكري و يدي آنها به دست آمده به نفع نظام اسلامي و اقشار مختلف مردم استفاده كنند.
آيت ا… واعظ طبسي با نقل حديثي از حضرت رضا(ع) گفت: خواسته‌هاي جوامع بدون تحمل مشكلات، تفكر، همكاري، گذشت، تحمل فشارهاي سياسي و تبليغي دشمن بدست نمي‌آيد؛ نظام ما يك نظام استثنايي با امكانات و استعدادهاي فراوان، پشتوانه قوي مردمي، ارزشمداري دين و سياست‌هاي مبتني بر اسلام است در هيچ جا سابقه نداشته و ندارد.
نماينده ولي فقيه در خراسان با تأكيد بر اين كه كشور در شرايط كنوني نيازمند همدلي، همكاري، صميميت و وحدت بين اقشار مختلف و قواي سه گانه است، تصريح كرد: قواي سه‌گانه بايد حول محور ولايت فقيه به عنوان سياستگزار اصولي نظام، مدافع پايه‌هاي فكري نظام و فصل الخطاب همه در فضايي توأم با صبر، انديشيدن، استفاده از تجارب، ظرفيت‌ها، در مسير خوداتكايي و استحكام‌بخشي به پايه‌هاي فكري نوجوانان و جوانان قدم بردارند.
وی با اشاره به خدمات آستان قدس رضوي در ساير شهر ها گفت : ما در همه زمينه ها واقعا به تمامي نقاط كشور و استان ها توجه كرده ايم و در مسائل آموزشي و ايجاد مراكز فرهنگي، مناطق محروم را اولويت داده ايم.
توليت آستان قدس رضوي ابراز داشت : مراكز آموزشي ما در مناطق محروم با مساعدت هاي فراواني براي دانش آموزان كم بضاعت همراه بوده و در نتيجه چه بسا دانش آموزاني كه در همين مناطق درخشيدند و ما را در رسيدن به نتيجه مطلوب ياري دادند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت : آستان قدس رضوي كانون فكر و تراوشات معنوي نظام و مركزي است كه دل هاي جهان اسلام و جوامع بشري در اختيار و تسخير اوست و در اين ايام ميليون ها دل مشتاق متوجه اينجاست؛ لذا تعطيلي اين روز امري است كه بايد مورد توجه مسئولان قرار گيرد.
وي تاكيد كرد : دست آورد هاي نظام اسلامي در 31 سال گذشته به خصوص در رسيدگي به مناطق محروم قابل تحسين بوده و آن هايي كه مديريت نظام را زير سوال مي برند بايد با وجداني سالم مسائل را ببينند و قضاوت كنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *