مقالات مدیر مسئول

چرخش های تحول آفرین

1: با توجه به اینکه هر دوره مدیریت شهری حداکثر چهار سال قطعی زمان در اختیار دارد «سرعت عمل» در روند فعالیت ها اهمیت ویژه ای دارد. نباید عجله کرد. ولی قطعاً تحول چشمگیر نیازمند غنیمت شمردن فرصت ها  و تسریع فرآیندها است.
2: برخورداری از «نیروهای متعهد، متخصص و همگرا در مناصب مدیریتی و کارشناسی» برای این موضوع به عنوان یکی از پیش نیازهای اساسی مورد نیاز است. اگر مدیرانی در مناصب کلیدی قرار بگیرند که با ادبیات جهان شهر برکت و کرامت مأنوس نبوده و یا خود را متعهد به آن ندادند چرخش مورد نظر به وقوع نخواهد پیوست.
3: «ساختار سازمانی ارگانیک» یکی دیگر از موارد قطعی مورد نیاز در این مسیر است. ساختار باید در خدمت راهبرد سازمان و از انعطلاف لازم برای انطباق با شرایط متفاوت برخوردار باشد.
4: در مسیر چرخش راهبردی یک سیستم «پایش مستمر فرایندها و سنجش کیفیت تصمیم ها» به منظور نظارت کلی بر روند تحقق اهداف کلان ستادی امری بسیار مهم و ضروری است که ضامن تحقق برنامه عملیاتی سیستم می باشد.

بدون شک مانند هر اتفاق مهم دیگری که قرار است در یک سیستم مدیریتی صورت پذیرد همگرایی و همراستایی بین سرمایه های انسانی سازمان به عنوان مهم ترین عامل نقش تعیین کننده ای خواهد داشت. اگر ارتباط سلسله مراتبی مدیران سازمان با رده های کارشناسی با توجه به پراکندگی جغرافیایی و تنوع خدمات صورت نپذیرد این چرخش رویکرد با موفقیت انجام نخواهد شد.

منبع: روزنامه شهرآرا، سه شنبه 11 آبان 1400، شماره 3518

https://shahraranews.ir/fa/publication/content/12243/336048

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *