نمونه‌ای از چشم‌انداز و بيانيه‌ی رسالت يك سازمان

منبع: دانشگاه علوم پزشكي

چشم انداز و بيانيه رسالت مركز تحقيقات چشم

ما بر آنيم كه در اين دانشگاه، با تلفيق پژوهش در امر آموزش و درمان و اجراي پروژه‌هاي ملي و بين المللي، ضمن بالا بردن سهم کشورمان در توليد علم, پژوهش را در خدمت سلامت همه مردم قرار دهيم و به اين منظور با استفاده از امكانات موجود و بالقوه بهترين بستر پژوهشي را در محيطي صميمي ، با اتكاء به نيروي انساني كارآمد، و ارتباط با ساير مراكز علمي و جذب اعتبارات براي همه محققين علاقمند فراهم نمائيم
اميدواريم با تلفيق پژوهش در امر آموزش وبهداشت و درمان، با تاکيد بر طبابت و آموزش مبتني بر مستنذات(EBM) روحيه پژوهشى ايجاد کرده ، سبب پيشرفت کمى و کيفى تحقيقات شويم.

بيانيه رسالت و يا ماموريت مركز(Mission Statement)
الف) مهمترين رسالت اين مركز، رهبري، هدايت و اجراى پژوهشهاي کاربردي مورد نياز جامعه در زمينه‌هاي بهداشتي، درماني و آموزشي (سلامت بينايي) در كنار اجراي تحقيقات بنيادي به منظور توليد علم در دانشگاه مي‌باشد.
ب) ارائه رهنمود و مشاوره با سياستگذاران و متوليان امور پژوهشي آموزشي بهداشتي درماني در جهت ارتقاي سطح سلامت بينايي و چشمي جامعه.
ج) انجام تحقيقاتي پويا، پيشرو و نوآور در آموزش علوم چشم پزشکي جهت دستياران و دانشجويان و توانمند سازي جامعه دانشگاهي و غير دانشگاهي چشم پزشک و متخصصين علوم بينايي در تحقيق و توليد علم.

ارزش‌ها (VALUES)
اين مركز با علم و اعتقاد به قداست ذاتي دانش و تحقيق و اهميت انكار‌ناپذير جايگاه ويژه آن در توسعه گروه آموزشي چشم و رعايت موازين اخلاقي در امر پژوهش وتکريم محقق, با اتکاء به خداوندبزرگ تلاش خواهد نمود تا با كار گروهي و همدلي و ايجاد انگيزه‌هاي متعالي براي فعاليت‌هاي علمي، تحقيقاتي جامع و جامعه‌نگر با كوشش در ارتقاي مستمر کميت وکيفيت برنامه‌ها و اشاعه فرهنگ پژوهش و ارتقاي جايگاه پژوهشگر, گامي در جهت تعالي كمالات انساني بردارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *